Zdravím chci se zeptat když chci přejít u mé cross 125 na jiný olej do benzinu jestli musím vyjet úplně celou nádrž aby se pak ten nový olej s tím starým nasmíchal.
Zásadní je pokud to jelo např. na M2T tak nejspíš v motoru jsou karbony, tak moderní olej ty karbony rychle uvolní = brusná pasta = klidně i zadření motoru.
Pro srovnatelné oleje to je celkem jedno, vyjel bych k rezervě a nalil novou směs..
Neviděl bych to nijak dramaticky a normálně bych dotankoval s novým olejem a jezdil dál.
Pro všechny případy: "cross 125" je široký pojem. Co je to za stroj?
doplněno 20.10.18 11:38:
Nepředpokládám, že bys zrovna do tohoto motoru používal M2T, takže platí to, co jsem napsal shora. A i s tím M2T bych vcelku klidně přešel na nějaký sofistikovanější, u dvoutaktů je trochu jiná situace, než u čtyřtaktů.
doplněno 20.10.18 13:29:
@asd1: Ten karbon se tvoří až ve spalovacím prostoru a ve výfuku. V klikové skříni se netvoří
vatz
Je to kawasaki kx 125
asd1
U klasického dvoutaktu jde směs i do klikovky = jde i o ložiska kliky a pístní čep. + vydření válce.. Motor který jel na M2T delší dobu, tak bych před změnou na jiný olej komplet odkarbonovat, nebo bych radši olej nechal stejný.. O ventily nejde...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.