Nejste přihlášen/a.
zajimalo by me jak to funguje kdyz neprojdete na emisich.Nevemou vas na STK.Dostanete nejakou lhutu na opravu,tak jak je to u lehkych zavad na STK?
Žádná ůhůta není,pokud neprojdeš,je auto nezpůsobilé k provozu a neměl by jsi s ním odjet. Opravené by jsi je měl dovézt na podvalu k novému měření emisí.
Hodně při měření emisí pomůže jedna jednoduchá věc kterou může udělat každý...před prohlídkou vzít auto tak na 30 kilometrovou projížďku a nebát se motor pořádně protáhnout klidně i do vyšších otáček,všechno se důkladně zahřeje,v motoru se vypálí karbon,pročistí se i výfuk a katalyzátor. U aut co neprošly často stačilo jen tohle,ráno nevyhovující emisní prohlídka,odpoledne po důkladné projížďce auto prošlo.
Lehké závady ti normálně projdou a dostaneš STK na dva roky,to je spíš jen upozornění pro tebe co na autě řešit,u vážných závad dostaneš technickou na 30 dní a u nebezpečných je auto okamžitě nezpůsobilé k provozu a neměl by jsi s ním opět odjet po ose
to projeti na vysoke otacky a vypaleni me nenapadlo.Dcerka se bude v ctvrtek vracet s 206 peguetom,akorat tech 30km.Ale to ji budu muset popsat tedy aby 5 vubec nepouzivala,asi tak 3 max 4 aby to melo otacky.Rycholst na 5 s otackami v obcich a s cerstvym ridicakem nedocili.Pak ho i tak musim nechat ochladnout,je treba vymenit tesneni na vyfuku,minuly tyden neproslo.Pak budem chytrejsi,a mame jeste 3 tydny do konce stk.
Vyhnat pavouky z výfuku: prohřát komplet motor = minimálně 10 km jízdy, pak nejlíp dlouhý táhlý kopec kopec (ideálně dálnice) a vysoké otáčky (aspoň 5000), pak klidně zařadit sportovní jízdu, např. rozjezd za vesnici vytočit 2 k omezovači 3 k omezovači Např. omezovač je v 6000 tak to vytočit do 5900. Není od věci takhle jezdit normálně (s prohřátým motorem!) - z 20 kmh vytočit 2 příp. za vesnicí vytočit 3 do 6000 a pak řadit 5 a jen "šolícháním" udržovat rychlost. Jede to svižně a přitom to je na spotřebu prakticky stejné jako zrychlování "šolíchání" s lehkým plynem...
Kvůli emisím to protáhni těsně před EK. Ale pokud byl problém přisávání vzduchu dírou tak tohle nepomůže...
Akorát aby to dcerka při sportovní jízdě neopřela o pangejt...
od 1.10. 2018 je zmena, i kdyz neprojdes emisema tak na technickou (stk ) muzes normalne jit a absolvovat ji, akorat ze technickou dostanes max na mesic a do te doby musis zavadu ( opravit to kvuli cemu neproslo auto emisema ) odstranit a jit na emise + opakovanou technickou , plus jasne ze pokud najdou nejake chyby na technicke tak to probiha po staru, vazne -mesic,, nebezpecne - auto neschopno provozu
urcite byl akorat si ho musis pohledat
nebudu hledat neco kolem ceho se tocim kazdy den v praci
Nejlepší je, že emise by se měly dělat na teplém motoru. Pak je super, když člověk přijede na sedmou ale na emise se dostane v deset jako já v úterý. To jako nechá běžet celou dobu motor?
Zkušenost z nedávné technické: Po těch 30km v otáčkách, nenechat běžet. Čekat s vypnutým motorem, jinak to protažení ztrácí smysl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.