Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
dělám autoškolu a zdárně se blížím do finiše. Co mě ale trápí je rozjezd do kopce. S ručkou se rozjíždím do velmi strmého kopce a když vím, že hned pojedu dál. Na popojíždění v kopci jsem zvolila techniku stání na nožní brzdě - povolení spojky do záběru a přendání nohy na plyn. Krásně jsem si takto vyjela popojíždějící kolonu v kopci a ani o kousíček mi to necouvlo zpět. Další učební hodinu se ale něco stalo a tato technika absolutně selhala, pokaždé když jsem povolila spojku tak motor hned chcípnul aniž bych stihla přehodit nohu z brzdy na plyn. Klidně i 3x za sebou na stejném místě. Od té doby se nemohu bez ruční brzdy rozjet. Nechápu, co se stalo, proč to najednou nejde? Co se změnilo? Jezdím autem na naftu a podotýkám, že jsem začátečník a jen plyn - spojka = rozjezd bez většího couvnutí ještě nezvládám. Děkuji za odpověď.
Nejspíš učitel přestal šlapat na spojku za tebe
Pustit spojku rychle do záběru anvíc s málo plynem = chcíp...
Mmch. má tam učitele tak proč se neptáš jeho? od toho tam je aby ti to vysvětlil a naučil...
Je to jedna z možností, ale ničí to spojku.
Pokud by to někdo dělal na mém autě, tak ho vyhodím, ať jse pěšky. A za volant bych ho ve svém autě už nikdy nepustil.
nikdo netvrdí že má stát na spojce po celou dobu de to nacvičit tak že na ní stojíš těsně před rozjezdem do ty doby standartně neutrál a brzda
já mám furt na svým origo spojku já jí ještě neměnil na tachu mám 230000km a s toho 130000km sem najel já
I kdybyste měl na spojce třeba dva miliony km, nic to nemění na tom, že to je prasárna a žádný soudný řidič toto pravidelně nemůže udělat.
Pokud to umíš, tak je to pro spojku srovnatelné s rozjezdem z ručky. Na spojce nevisíš, ale rovnou jdeš do rozjezdu. Chce to umět dávkovat současně spojku a plyn; a umět rychle přešlápnout z brzdy na plyn a přesně ho nadávkovat aby se motor ani nedusil ani zbytečně nebyl v otáčkách.
Mmch. takhle jezdim furt a s předčasným ojetím spojky problém fakt nemám...