Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tesnost vyfukovych spoju

Od: paboz® odpovědí: 28 změna:

jak poznat v domacich podminkach ze spoj je 100%tesny.

Na emisich jsem neprosel,netesnost na jedinem spoji ktery tam je.Ze proste nic se mu nepodari namerit protoze to prisava vzduch.doma jsem ho rozebral,tam problem neni.Je to pruzny spoj,kuzelove tesneni .to uz mam objednane.Ale jak poznat ze to bude v poradku at tam zase nejedu zbytecne.Deravy vyfuk uz jsem mel za ty roky vetsinou tlumic to ma takovy bublavy zvuk.

Ten mechanik uz ve vratech jak jsem vjizdel poznal ze to nekde unika,no cely zivot co ho znam, uz pres 25 let meri emise.Ty usi jsou vycvicene.A ja se priznam doba co jsem slysel travu rust je pryc.


doplněno 13.10.18 19:05:

Napadla me jeste jedna vec.Otazka tesnosti spoje je k Peguetu 206 1,1 V potrubi neni pruzny dil(vlnovec)odpruzeni je reseno pruznym spojem .Uz nejake vyfuky jsem vymenil ale stim jsem se jeste nesetkal.Dotetka spoje tesneni pozichrovane tesnici pastou fest dorvane ani nefouklo.

Tenhle spoj jak jsem rozebral,videl jsem to poprve v zivote.Je tam na trubce nasunuty konusovy okrouzek(uz je objednan) spoj tvori 2 sroubky M 6 na nich dve pruziny a sroubky maji dorazy vic nedotahnete.

Trochu nevim jak ten spoj ma byt tesny a zaroven pruzny?Dostal jsem takovy napad ,Tedkom v ctvrtek jak nasadim novy okrouzek tak bych priruby na emise stahnul srouby bez pruzin. Na fest s citem.Tech 10 km se s motorem nic urcite nestane.No a pak okamzite vymenil za to co tam patri.Motoru by to asi nedelalo dobre a na STK by to neproslo.A mozna vsichni budou spokojeni.


doplněno 18.10.18 17:11:

Dnes tesneni vymeneno,ale pred spojem jsem nasel dve dirky velikosti spendlikove hlavicky.Dotycny co pred nami meni vyfuk se pri sfarovani konzole moc nevyznamenal.dirky byly v oslabene casti kterou castecne sikovny pracovnik propalil.Verim ze tehdy mu to nefoukalo,ale trubka uz byla v danych mistech oslabena.Pri objednavce tesneni jsem pribalil Na ni tedy navod uveden nebyl,nekteri prodejci u ni uvadeji i na drobne opravy direk.Spoj i dirka se ma navhcit u dir pastu vtlacit a zahladit.Neni nikde uvedena doba jak dlouho se ma cekat.Hned se mi zdalo ze to takhle nemuze drzet a jak dlouho cekat,Kolik hodin kdyz bylo treba jet na emise.Po nastartovani jak jsem predpokladal dirky profoukli.tudy cesta nevede.bude treba pastu dotesnit na fest.Pouzil jsem objimku mirne upravil podlozil azbestovym platnem pod neho jeste aplikoval pastu srouby dotach a hura na emise.Nevim jaky je spravny postup pri lepeni dir.

Hlavni vec na podruhe jsme prosli cca: 700kc

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

break
hodnocení

0x

stačí nastartovat a projet rukama kolem výfuku jestli nefouká.Je to znát, že tam něco fučí.Idealka zvedák, jáma nebo to přizvednout a lehnout pod to...Popř si pomoct tak, že se na koncovce přicpe.Pak je to znát, že někde pouští...

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Ten tvůj mechanik slyší tak leda hovno a to, že se mu nedaří nic naměřit je pěknej blábol. Nepochopil jsi, že ti naznačuje, že bys měl pustit chlup :)

break

běž už do prdele...píšeš bláboly

praivo*

ernie: Asi by sis měl nastudovat, co ta sonda ve výfuku vlastně měří a co je to aerodynamický paradox.

12.10.18 22:46

*smich*

Uvažuju prakticky. STK něco stojí. Na tom se shodneme. Takže zaplatím a z emisí mě vyrazí. Tak buď za a) hodím to za nekřesťanský peníze do servisu, ať to udělají, nebo za b) lozím pod autem jak kokot, hledám, kde to fučí, jsem z toho na větvi a pak stejně musím koupit ty trubky u kelly, co hovno vydrží.

Pak je c)řešení. Dát tomu mechošovi litřík a naměří ti tam, co chceš. I konvalinky :) Tak to opravdu funguje, hoši.

break

Ne všude.Být technikem, tak se s tebou nebavím...většinou si dávaj bacha, protože často mejvaj kontroly.A jen blb si zadělá na problémy kvůli vraku, co má děravej vejfuk, když na kdejaký dílně ti to zalátujou COčkem do pětikila, aby si prošel emisema.

Stojí to peníze, ale neznamená, že ti ten kolek automaticky vylepijou.Že auto není způsobilý není problém STK...

hodnocení

neplatil jsem prozatim nic.poslal pod auto takoveho mladsiho at to sjede kde do fuci a urcil spoj.v ctvrtek budu chytrejsi.dopoledne prijede auto domu vymenim tesneni a skocime na druhy pokus.

 

praivo*
hodnocení

0x

Postříkej (studený!) výfuk mýdlovou vodou, nastartuj motor a hledej bublinky...

asd1

Ani nemusí startovat, stačí fouknout pusou do výfuku. Výhoda je že se nic netřepe. Proti sazím na hubě natáhnu kus duše z kola.. S mydlinkama krásně bublají i malé netěsnosti které nejdou běžně moc vidět, např. trhlinky ve svodech, vlnovci atd.

Větší díry jsou očouzené.

007cz
Tak to je bomba nechceš mi přijít fouknout do vyfuku :) jak pise break zacpy ho kusem hadry a hledej
break

třeba takto:D


asd1

jj, ale drobnosti se fakt hledají líp tim fouknutím a mydlinkama. Taky to neni horký a mydlinky hned nevysychaj.. Oceníš když je auto jen na nájezdech a plížíš se kolem výfuku - nečudí ti to pod nos a nespálíš se o výfuk ;)

Jojo, zacpal kusem hadru, ale hledat nestihnul :D Zlatý fouknutí ;)

break

ještě jsem neviděl nikoho foukat do výfuku.Asi bych vyflusnul plíce až do výfuku...stačí na volnoběh přicpat a slyšíš to, popř. dát ke spojím a svárům ruku a ucejtíš to na ruce.Kontroluju to tak, když vařím výfuk...

Ikdyby si při fouknutí poznal, že netěsní, tak to místo pak musíš stejně najít...

asd1

Jasně že musíš hledat u díry (i když mydlinky jdou vidět i později - nabublá pěna).. Fouká pomocník a stačí fakt jen lehce. Větší dírky jdou slyšet i cítit rukou a malé mydlinkama. Neni to horký a netřepe se to, tak jdou drobnosti najít líp než s nastartovaným.. Aspoň mně tohle na malý dírky vyhovuje víc než spaliny...

break

já ti to neberu.Já si vystačím se svým postupem a nepotřebuju pomocníka...

blbý je, když ti to auto přijede a má rozpálenej výfuk.Třeba nafťák s DPF, u kterýho proběhla regenrace.To pak bude mít pomocník na hubě kolečko až do smrti:D

a kompresor s ofukovačkou a pár hadrama na dílně nemáte?

hodnocení

jo to by slo jak vymenim tesneni tak strcim hadici od komresoru ucpu hadrou pomocnim pouka a je budu cumet na spoj

007cz

at nenafoukneš motor:-D

hodnocení

To me taky napadlo,kdybych nechal hadici na neregulovatelnem vyvodu 8 baru tak bych,mel trochu obyvy ze vyfouknu do protismeru nejaky bordel z tlumice.Nevadi prehodim a nastavim na 1 - 1,5 baru to asi bude tlaku foukani hubou*smich*

007cz

jsem na to foukání ,,zezadu,, nějaky skeptický neuděláš tam skoro žádný tlak když budeš mít dobré ,,plíce,, tak se profoukneš otevřenym ventilem až do sání:) opravdu osvědčené na volnoběh ucpat výfuk starejma trenkama;)

break

a pokud bude kat v háji, může nalítat i do motoru.Když budu pesimista...Já bych na jeho místě udělal test.Vzít hadr nebo rukavicu a přicpat to na volnoběh.Pak vyměnit tu sponu a zkusit znova.Uslyší rozdíl...když to někde netěsní, tak začne fučet...

Tohle používám celej život a osvědčilo se mi to.Hlavně u toho může být jen jeden člověk.Na hledání díry už jsou lepší dva, když jeden přicpává, ale na test vážně stačí jeden...ve finále i na to hledání

Nebo aspoń já se na dílně snažím dělat sám a ne furt někoho k sobě volat...

asd1

Pánové teoretici, si to nejdřív vyzkoušejte a pak kritizujte. Žádná černá nebo spálená huba, natáhne se kus duše z kola a fouká se do ní. Stačí minimální přetlak pusou a omydlené krásně bublá i při minimální netěsnosti. Větší netěsnost jde v pohodě slyšet nebo cítit na ruce.

Kompresor NE! Akorát vyfoukáte bordel nebo i rozsypaný kat do válce! Pokud tlakovat větším tlakem, tak jedině od motoru. Hubou to je tak 0,5 baru maximálně.. Víc foukal možná tak Frištenský nebo Franta Kocourek :D

Nastartovat a ucpat výfuk je jednodušší a rychlejší, ale je to horký a třepe se to, tak se malé netěsnosti hledají hůř. A pokud auto neni na zvedáku ale na nájezdech, tak plížit se pod horkým výfukem nic moc, studený je výrazně pohodlnější... Taky si nemusim nasmrdět v garáži a dýchat spaliny s hlavou u výfuku..

Prostě není jen jedna metoda a všechno ostatní pitomost. Každá má svoje výhody ale i nevýhody..

break

nerozčiluj se...zhluboka se nadechni a foukej...

a z kompresoru nemusí jít jen 8 barů, můžeš si tam klidně nastavit 0,5...když máš regulaci

a na duplex a dual musí být dva?

 

 

007cz
hodnocení

0x

ten kuž. spoj je tam místo vlnovce,,MUSÍ BÝT PRUŽNÝ

hodnocení

Ja vim ze musi byt pruzny,ale trochu nechapu aby spoj byl pruzny a k tomu 100% tesny.To stahnuti bez pruzin by bylo jenom pro emise tam 4 a nazpet 4 km to snad motoru neublizi.Kdyz vim ze nekteri deravy pruzny vlnovec nahradi trubkou .A jezdi nasledky neresi :(

007cz

ty pružiny byvají vyhřáté tudiž už nemají takovou silu a ztráci funkčnost přitlačít příruby k sobě

hodnocení

tak treba sroubky podlozit aby se skratila delka a pruziny budou vice zmackle.

007cz

dělá se to i tak;)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]