Nejste přihlášen/a.
Já mám fabii 1 a během cyklu ( než si o to auto řekne cca 14000) nemusím dolévat olej.
Kamarád má octavii 2 a dolejvá cca 0.5 l po 1000 až 1500 km.
Oboje benzin. Já 1.4 on 1,6 obsah.
sice on na dálnici točí až 5000 ot a já max 3500 ot. ( já na stejné otáčky jedu rychleji než on i když on má vyšší obsah).
Přitom mé auto je o 10 let starší.
Věřím tomu, že vyšší otáčky - "když to honí" je větší spotřeba, ale o tolik a u novějšího auta?
Jde o konstrukci motoru. Dneska téměř standard. Výrobci v rámci boje s emisemi,kdy záleží v laboratoři na každém gramu...musí použít tenké pístní kroužky-tím sice sníží třecí ztráty motoru,ale takové ktoužky fungují jako olejové čerpadlo a do spalovacího prostoru pumpují olej-na laboratotní zkoušky dobrý,eurobyrokrati se nažerou...že to pak zákazníkovi žere hektolitry oleje a pro přírodu to asi taky nebude nic dobrýho,nikoho nezajímá.
Vyšší otáčky NEZNAMEJAJÍ vyšší spotřeba,to je další blábol který se dneska říká. Motor se musí zkrátka točit lehce,když řadíš tak že ten motor málem vyskočí z auta tím že to nemůže utáhnout k nižší spotřebě si nepomůžeš,ale rovnou jej odrovnáš. Na moderním autě se start stopem a nápovědou k řazení jsem dosáhl mnohem nižší spotřeby tím že jsem start stop trvale vypnul a tu nápovědu k řazení ignoroval a řadil podle citu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.