Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia - zapojení DO

Od: ak odpovědí: 6 změna:

Zdravím,
mám na felicii centrál na klíček a pod kastlíkem neoriginální ŘJ centrálu, nějaká maďarská, a potřeboval bych vědět, jak ji přepojit na DO. Vím, že centrál je ovladaný mínusem, ale už nějak k němu nikde nemůžu najít žádné schéma. Našel jsem jen jedno v maďarštině.
Na DO mám tyto kabely s následujícím popisem:
šedý - uzamknutí, normálně spojený
zelený - odemknutí, normálně spojený
hnědý -uzamknutí, společný výstup
modrý- uzamknutí, normálně otevřený
žlutý - odemknutí, společný výstup
žlutočerný - odemknutí, normálně otevřený
červený - napájení 12V
černý - kostra

Potřeboval bych tak nějak poradit, co zapojit s čím... hlavně spíš nechápu, jak je myšleno normálně spojený, normálně otevřený, společný výstup atd..


Felicia - zapojení DO

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

olinl
hodnocení

0x
Pokud ten maďarský centrál doteď fungoval, tak ho nech pod napětím a drátem označeným T1 škrtni o kostru/MÍNUS auta a pozoruj co se stane se zamykáním-jestli zamkne/odemkne dveře. Pokud se nic nestane, škrtni drátem označeným T2 o kostru/MÍNUS a sleduj, co dělá zamykání. Pokud se opět nic nestane, škrtni T1 někde o PLUS-opět sleduj, co se stane se zamykáním. Pokud zamyká, někam si to napiš nebo si to pamatuj, nech ho odpojený. Dál vezmi drát označený T2, škrtni o PLUS a mělo by zamykání dělat opačnou funkci než předchozí T1-tedy situačně by měl odemykat. Možná to zamykání a odemykání bude fungovat už při MÍNUSU. Jde o pokus-omyl, ale jedno z toho bude fungovat. Potom už zbývá připojit PLUSY nebo MÍNUSY (podle reakce vstupů T1 a T2 na + či -) na společné výstupy(žlutý a hnědý) v příjímači DO a k drátu T1 připojit modrý(uzamknutí-v klidu, tedy bez impulsu z dálkového ovladače normálně otevřený) a k drátu T2 připojit žlutočerný(odemknutí/normálně otevřený, tedy pokud na ovladači nezmačkneš tlačítko pro odemknutí a přijímač DO nesepne většinou relé, které v tomto případě propojí žlutočerný se žlutým drátem ). Opakuji-je to jen situační popis, protože nevím, jestli vstupy T1 a T2 reagují na PLUS či MÍNUS.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja sem názoru že T1 a T2 sou vstupy pro uni dálku zamknout a odemknout
Já bych na ně přez žárovkovou zkoušečku přived postupně kostru a zjistil na kterej to zamkne a na kterej odemkne
Pokud by to nereagovalo na kostru přived bych opět přez zkoušečku prozměnu plus 12V

 

ak
hodnocení

0x
Zdravim, no takze nasledovne, dekuju za tipy,podle te odpovědi se mi to povedlo zapojit do funkčního stavu, ale ten maďarský centrál sam o sobe odemyka dobře, ale spatne zamyka, hlavne kdyz je auto studene tak nezamkne vůbec, kdyz je leto a nebo je vytopeno, tak zamyka ale hur, skoro jak kdyby se mu nechtelo, jedny zadni dvere navic nedotahnou ten kolík uplne dolu. Cetl jsem na netu ze presne s timto centralem mel uz nekdo problem a prepojoval to na orig. řj.
Bylo mi receno, ze by se ten central dal zapojit jenom na tu novou řj s dalkou, a pak by tento problem mohl byt odstranen, ale co pak s cim propojit.
Centrál je skutecne ovladany minusem a fialovy drat po prilozeni na kostru zamkne relativne dobre, zeleny odemkne bez problemu.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Musíš ty zámky všechny vyndat vymejt dúkladně v technickým benzínu naftě či jiným čističi
Pak to stříkneš silikonovým sprejem rozhejbeš a namontuješ zpět
Poté seřídíš táhla od jednotlových motorkú tak aby ti ty zámky chodili jak maj
Pokud by se potom ukázalo že i přesto ty motorky nemaj sílu stim zámkem cvičit múžeš třeba v kely zakoupit uni motorky centrálu -přední dveře 5tidrátový motorek,zadní dveře dvoudrátový motorek a přepojit to
V samotné řj moc problém nebejvá pokud by byl je další možností vrakoviště a tam sehnat origo jednotku bejvá za přístrojovou deskou a tu přepojit místo tý madarský řj a až k tomu napojit uni dálku
ak
No, to právě nevim jestli pomuze, kdyz je proste auto studeny a tak to samo nezamkne, zkousel jsem vyhtahnout ru madarskou rj, a neco v ni stercha, kdyz jsem opet zkusil tema dvema vystupama pro dalku škrtnout o minus tak odemykani jede bez problému, ale zamkykani slo az kdyz jsem se kontaktem o minus dotkl tak napotreti. Kdyz je auto teplejsi, tak musim to tlacitko na zamykani zmacknout treba 3x az 4x a pak az zamkne. Jinak to relatko cvaka jakoby naprazdno. Fakt by to neslo pripojit jen na tu dalku? Pripadne jak? Nebo mam zkusit sehnat original Brano jednotku?
Rozeber madarskou řj a koukni jestli na plošném spoji nejsou studené spoje
Dále kouknout jestli je dobře ukostřena
A prolízt veškerý konektory toho centrálu jestli nejsou zoxidovaný či schnilí

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]