Nejste přihlášen/a.
Připojte měřák na baterii a nastartujte auto. Dobíjení by mělo být kolem 14V.
Dobíjení jde přes regulátor, takže je jedno, zda měříte při zapnutých, nebo vypnutých světlech.
Proud,který teče při jízdě do systému auta lze snadno měřit,ale práce alternátoru není jen dobíjení baterie.Je nutno pochopit,že alternátor má funkci jako zdroj energie pro provoz vozidla.Dobíjení akumulátoru tvoří jen část jeho funkce.Komlexní činnost lze nastavit jen v odborné dílně-.Pokud nám záleží na tom,aby po jízdě byla nabita baterie a při další jízdě spolehlivě nastartovala,pak musíme změřit dobíjecí proud.To provedeme tak,že odpojíme nejlépe zápornou svorku a mezi kabel a kolík(-) aku zapojíme ampérmetr-.Nejlépe na největší rozsah.Pro nastartování ještě spojíme oba kontakty,protože startovací proud činí i více jako 100A pak teprve rozpojíme přívod do baterie ampérmetr měří proud do baterie.Dobíjecí proud by neměl přesáhnout 10% kapacity akumulátoru tedy 4 - 6A. Pokud jsou velké rozdíly,pak je nutné seřídit regulátor alternátoru.
To lze jen v odborné dílně.
JABRAKA
Už jenom to,co píše jabraka výše o nabíjecím proudu 4-6A je blbost.Je vidět,že tomu moc nerozumí.Tady například si může něco přečíst o nabíjení olověných akumulátorů.Konkrétně nabíjecí charakteristika"U" sossoukyjov.cz/...
adetouk:ale všim jsme si už dřív, že je jeden z těch, co radí totální blbosti a žije v tom, že má pravdu.Já su sice totální neelektrikář, ale jako každej vezmu měřák, připojím na poly a měřím napětí.Za 15 sekund změřeno...Jabrakův návod je jak pojď na mě z boku...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.