Nejste přihlášen/a.
Sandero r.v. 2010 má nejspíš motor 1.4MPi. Tyhle motory nemají velkou spotřebu oleje (řekněme 1l/10000km), ale jestli předchozí majitel dával motoru "zabrat", je možné, že motor olej žere. Pokud se olej vyskytuje ve schránce vzduchového filtru, pak je nejpravděpodobnější opotřebení gufer ventilů a přes odvětrání se olej dostává do sání a spotřebovává se.
Takže by bylo na místě najít odborníka, který tomu rozumí a pokud se má teorie potvrdí, nechat vyměnit gufera ventilů.
Na závěr: Čekat, až začne kontrolka oleje problikávat, je nejrychlejší cesta k devastaci motoru a jeho celkové opravě nebo výměně. Doporučuji vám alespoň 1x za 1.000km hladinu zkontrolovat a co nejdříve motor opravit (vyměnit gufera).
@ferax: Dobrý blábol. Přečti si ty žebříčky spolehlivosti. Mám třetí Dacii (tentokrát Dokker), na dvou předešlých najeto 420.000km a 310.000km, Dokker má 170.000km a o jejich spolehlivosti si s tebou rád popovídám
@krtek66: Je zřejmé, že jsi v Dacii nikdy nejel. Crash testy sice nemá za 5, ale ani za 0 a poté, co se velmi nedávno provalil způsob výběru aut pro crashtesty, tak se nedá věřit zase ničemu, výbava se pochopitelně vzhledem k ceně nemůže rovnat Audině, ale určitý výběr máš k dispozici, no a antikorozní úpravu by Dacii mohly závidět i některé mnohem renomovanější značky. Mluví ze mě zkušenost vlastníka Dacií již 11 let a snažím se předávat tady objektivní zkušenosti.
Když je měrka suchá, pořád jsou tam ještě cca 2 litry
PS: A žádnou nádrž to nemá, náplň je v olejové vaně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.