Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava přehřátého motoru

Od: motor odpovědí: 9 změna:

Zdravím, potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího ohledně přehřátí motoru. Nebudu rozebírat, co je to za motor, takže čistě teoreticky. Mám celolitinový motor a přehřál se až na konec červeného pole. Zjistil jsem, že byl špatný termostat a motor ještě tlakoval do vody tzn. připečené kroužky. Chtěl by jsem vědět co všechno se musí vyměnit když bloku ani hlavě nic není. A popřípadně doporučit nějakou dobrou značku termostatu, pístních kroužků, kluzných ložisek a těsnění pod hlavou. Předem děkuji za odpovědi.

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar magdon

Takže čistě obecně a teoreticky - Motor tlakuje do vody, takže pokud je blok i hlava skutečně v pořádku (trhlynu na pohled nemáte šanci zjistit), odešlo těsnění pod hlavou. Kdyby byly zapečené kroužky, tlakoval by do oleje. Pokud běžel přehřátý delší dobu, mohou být vytavené lágry, v horším případě chycená klikovka. Motoru nemusí být mimo vadného těsnění pod hlavou vůbec nic, ale také může být na odpis.

Těsnění, kroužky, termostat a ložiska je dobré dávat ty, co tam patří, nejlépe originál od "teoretického" výrobce motoru.

motor
hodnocení

Děkuji za odpověď

 

break
hodnocení

1x

to je docela podstatný napsat co je to za motor...celolitina?Není to Ford 1.8 TD/ TDDI / TDCI?...

hlavu si nech otlakovat a stáhnout.Zkontrolovat vodítka, vyměnit gufera, zalapovat..Na co měnit kroužky a lágry?Kroužky ozkoušíš, když třeba naftou zaleješ válce a uvidí jestli zdrhne nebo ne...těsnění Viktor Reinz.Ale podívej se jaký jsou tloušťky...

lágry proč?A ty se daj zkontrolovat...ikdyž ne u všech motorů...

A jak si zjistil, že byl špatný termostat?

a popř budeš řešit ventilový vůle.Proto napiš co je to za motor...

motor
hodnocení

Zdravím, je to 1.8td RFD a termostat jsem poznal, když se při 2 stupních za 60km auto neohřálo na 90. Děkuji za radu

break

to byl tuším Escort...vem ten termostat a dej ho do horký vody, když neotevře, tak je KO...ale dej novej.Pokud se bude dál přehřejvat nebo tlakovat do nádobky, tak můžeš sundat hlavu a vyměnit těsnění...

 

dusger*
hodnocení

0x

"Firma MOTORAD je majitelem světového patentu na bezpečný /FAIL SAFE/ termostat, který svou unikátní konstrukcí zabraňuje v případě poruchy motoru vozidla způsobující přehřívání jeho překročení kritické meze a následné zadření motoru – termostat v kritické situaci ještě zvýší svůj zdvih a nadále trvale pracuje v maximálně otevřené poloze a umožňuje tak stálý průtok chladicí kapaliny. FAIL SAFE termostaty jsou k dispozici na skladě souběžně se standardními termostaty v celé škále." Citace z jejich stránek.

break

oni prodávaj termostat díky kterýmu se motor nezadře?...bomba

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Něco mi tu nehraje. Cituji - "...a přehřál se až na konec červeného pole..." a v dalším příspěvku - "...když se při 2 stupních za 60km auto neohřálo na 90...", Docela rozdíl, že ;)? Ujasněte si, co se teda vlastně dělo, takhle si můžu myslet, že si z nás děláte pr..l .

break

no, člověk evidentně bez znalostí a zkušeností.Jinak by se neptal...to dopadne...většinou to je pak ještě horší než před "opravou"...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]