Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hukot kola v zatáčkách

Od: putkabezvajec odpovědí: 54 změna:

Příjemný a chladný večer.

Mám Fiat Punto II. a při ostrém zatočení do prava, mi hučí (předpokládám) levé kolo.

Zní to jako by kolo někde drhlo, ale po kontrole jsem zjistil že nemá kde drhnout...

Chytré hlavy, nevíte čím by to mohlo být?

Děkuji.

 

 

54 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

venca1*
hodnocení

6x

Ještě jednou se vracím k zadané otázce.Většina odpovědí je řekněme slušně nekompetentních a zavádějících.

Pokud by to bylo ložisko,tak hučí i při jízdě vpřed.Při zvednutí vozu se vadné ložisko projeví nejen hučením po roztočení,ale většinou i znatelnou radiální i axiální vůlí.

Vadný kloub se manuálně těžko zjišťuje,ale z 90% je vodítkem prasklá manžeta.

Malá rada na závěr:vzhledem k Vašemu vozovému parku předpokládám,že asi nejste milionář,tak nekupujte t.zv.originál ve značkovém servisu,ale kupte repliku,nebo repasovaný kloub.Většina prodejců Vám dá ještě slevu při odevzdání vadného kloubu.

putkabezvajec
hodnocení

zdravím, moc díky za všechny názory... Takže asi to bude kloubem jak píše venca1, při rovné jízdě (i rychlé) nic neslyším, opravdu pouze při ostré zatáčce, třeba na parkovišti a tak...

No byl bych radši kdyby to bylo ložisko, to by mě vyšlo asi levněji... No mám pech.

Ještě jednou díky za snahu poradit :)

ar*

No tak je to jasné jak jsem psal když to dělá i v malých rychlostech při vytočeném rejdu je to kloub . S tou cenou vás mohu uklidnit je to k nevíře a le pokud máte třeba 1,2 tak vás kloub vyjde levněji než ložisko cena kloubů se pohybuje od 1000-2000 dle druhu výrobce cena ložiska od 1300-2500:) Tak že né pech ,ale snad i štěstí.

putkabezvajec
hodnocení

Mám 1.9, mám obsah motoru vliv na cenu kloubu? To by mě nenapadlo. A jinak děkuji za odpověd.

ar*

1,9 byly 4 druhy pokud to je DS tak je cena stejná. JTD(59Kw i 63Kw) je od 1100 a a JTD 74Kw je od 2200Kč

venca1*

Dávám Ti bodík,chtěl jsem tazatele také ujistit,že kloub je levnější než ložisko,ale byl jsi rychlejší.Kromě toho výměna kloubu je většinou podstatně snažší,než výměna předního ložiska.

Co říkáš těm radám?Je to velká snůška blábolů,některé jsou tak hloupé,že Ti lidé se snad snaží tomu poptávajícímu uškodit a ne poradit.

Je to škoda,protože tato poradna trošku ztrácí smysl.Odpovědi,neboli t.zv.rady některých lidí se objevují ve všech rubrikách a podle toho taky vypadají.Poprvé jsem vstoupil do těchto diskusí loni,když dotaz zněl na téma,že se majiteli přehřívá auto.

Je až neuvěřitelné,jaká snůška blbostí se tenkrát sešla.Téměř nikdo tomu motoristovi,zjevně bez základních znalostí kolem aut,neřekl:začni od ventilátoru chladiče,spínač ventilátoru,termostat a.t.d.

Většina rad byla na téma prasklá hlava motoru-sundat a zavařit,generálka motoru,jeden velice známý expert na tomto serveru tam dokonce zveřejnil foto rozebraného motoru Š100 a další poradil:což takhle nové auto?

Ale to jsem se rozkecal

Měj se

ar*

Jo Jo mluvíš mně úplně z duše. Nejlepší jsou ty radilové to najdeš na každém tématu a vlákně neco mezi broukem pylíkem a ferdou mravencem.Někdy mám dojem ,že je to jeden a ten samej se dvěma nicky a dává si body sám. Ale jevětší gol co jsem tady četl byl dotaz na zvýšenou hlučnost auta při 100Km rychlosti a mezi odpovědí se taky oběvilo pozor drž se VYPADLEJ SETRVÁK. Ještě teď mně bolí za krkem jak jsem nad tím kroutil hlavou. Ale alespoň se člověk pobaví a záleží na tazateli jakou odpověď si vybere. Čus a třeba se zase někdy shodneme.*pivo*

 

stirecek*
hodnocení

1x

žádná rozvodka ani převodka to není, je to ložisko*zed*

na 99,8% ložisko/a

jabraka*

Kubo,zkus vypustit olej z převodovky,jaký to dělá rámus!

JB

převodovka bude těch - 0,2%

stirecek*

převodovka bez oleje nehučí při zatáčce do prava, ale pořád*uspech*a jen chvíli, pak se kousne

 

mirodedo*
hodnocení

1x

Myslim ze je to vadne lozisko v kole.

 

markus71*
hodnocení

1x

pokud to dela pouze při zatočení, tak je to 100 % ložisko...zajeďte so servisu s podezřením na hučení ložiska a každý zkušený mechanik Vám to po proetí potvrdí.

raadek*
To ja jsem videl jak na krizovatce predjelo zigulika jeho vlastni zadni kolo. Samozrejme to bylo auto bez ridice. Prominte damy. Jinak jsem pro to lozisko. R.

 

mirodedo*
hodnocení

1x

Pripojim sa este raz je to urcite lozisko ked zatocis doprav váha vozidla sa prenesie na lave kolo a ked huci tak je vadne lozisko sy je automechanik ma s tym skusenosti.

 

venca1*
hodnocení

1x

Je to hnací(homokinetický)kloub nápravy.Často k tomu dochází po poškození,resp.prasknutí manžety kloubu.Někdy pomúže výměna manžety a dokonalé umytí a promazání kloubu grafitovou vazeílínou,,ale většinou je nutná výměna kloubu.

cyril*

Tak ta "grafitka" - to je opravdu trefa do černého!

 

stirecek*
hodnocení

1x

Takže pokud to dělá při ostrém projíždění zatáčky, je to ložisko, ale jak jste se dále vyjádřil, že to dělá při zatočení na parkovišti, tak bych vám hned řekl, že je to horní uchycení tlumiče. Stačí se jen dobře vyjadřovat*zed*. Homokineťák to není, ten s tím nemá nic společného, protože ten se projevuje jinak.

ar*

To si snad děláš srandu ne a nebo jsi pod vlivem? JE TO JASNEJ KLOUB A NE LOŽISKO TLUMIČE.

STAČÍ POOŘÁDNĚ ČÍST.

1jara*

Homokinetický kloub se projevuje při rozjezdu a ne v zatáčce!

ar*

Kloub se nejprve začne projevovat při plném rejdu a při pomalé jízdě.Jak jsem už tady psal.Stačí číst a pokud někomu radíš dotáhnout ložisko tak sorry ,ale stebou otom dskutovat je stráta času.

venca1*

Kdo Ti za takovou blbost mohl dát bod,ten chudák majitel porouchaného vozu aby se z této várky rad a odpovědí nejspíš zbláznil.

doplněno 06.01.10 19:34:

To se týká 1jara a ne petronella,aby nedošlo k omylu.

Petronell,vzdej to,já to taky balím,tohle fakt nemá úroveň.

stirecek*

Bod jsem mu dal já, protože jako jediný zde ví, jak se projevuje kloub. Kloub nebo vadná poloosa se projevuje vždy při jízdě pod zátěží, tedy rozjezd, jízda pod plynem. Pokud vyřadím nebo povolím plyn, je klid. Na tohle člověk může být i hluchý, protože to cítí na volantu.

Homokinetický kloub nevrže, nepíská, protože je mazaný speciálním mazivem - RENOLIT, které nevyteče úplně, pokud je prasklá manžeta (mám doma, pokud někdo potřebuje).

A nakonec vůle v ložisku kola se projevuje hučením v zatáčkách při jízdě, protože kolo se odlehčí a hučí, na rovině ložisko nehučí, poněvadž je zatížené.

Tyhle rady jsou ještě zdarma, další budou zpoplatněné*uf*

putkabezvajec
hodnocení

Hoši, hoši , sem s těch vašich neshod na vážkách *smich*

stirecek*

Dotahni si ložisko na tlumiči a nemusíš do servisu, poloosa to rozhodně není a kloub taky ne, jinak bys to cítil na volantu při záběru...

venca1*

Toto se prostě nedá komentovat,už to nemohu číst.Zadavateli otázky mohu doporučit:věř petronellovi,ostatní nečti

stirecek*

Hoši hoši...už jste několikrát odmítli diskutovat a pořád diskutujete. Chudák putkabezvajec bude mít novou poloosu i s kloubem a bude mu k ničemu, tak snad budete solidární a přispějete mu na ni*placni*

vladajanis*

Kámo, ty již raději nic nepiš, protože o autě víš úplné ho...Pouze ti, kteří podle příznaků radí homokinetický kloub mají na 95%pravdu.

gigi*

To je prča co? Nejjednodušší je skontrolovat vůli na ložisku kola, než rozmontovat poloosu kvůli homokinetickému kloubu! Trochu myslet a ne se hádat jak slepice na trhu!*ua*

stirecek*

Nemá cenu to tady takhle řešit, poněvadž diskutovat v určitých mezích asi nejde. Navíc většina zde jen "plácá" místo argumentů. Zatím jsem si nepřečetl jeden rozumný důvod, proč by to měla dělat poloosa nebo kloub. Všichni jen ví, že to dělá poloosa, ale neví proč. Těžko se přes net dělá diagnostika, takže to i chápu. Svou vinu na tom má částečně i tazatel, poněvadž se vyjadřuje dost skromně. Dodnes nenapsal, jestli se snažil dojít k nějakému závěru nebo co pro to udělal, jak pokročil. Nemusí mu tam vrzat samozřejmě tlumič, může to být vůle v nápravnici, uchycení stabilizátoru, silentbloky v nápravě atd. ale momentálně jsem na sto pro přesvědčený, že je to uchycení tlumiče!

ar*

Myslel jsem ,že na toto téma už nebudu reagovat ale po těch dvou "fundováných " argumentech GiGiho a Stríčka ještě naposledy zareaguji. Nejprve pro GiGiho

1 Pokud by byla v ložisku taková vůle ,že by se už hýbylo kolo tak to je takový rachot za jízdy ,že by to majitel okamžitě poznal i jako absolutní lajk a to i na rovině a ne v zatáčkách nebo vytočeným rejdu.

2.Pokud bude to kolo kontrolovat tak to zkontroluje všechno ,když už to je na heveru (to dá rozum)

3 To pro tebe bude asi největší překvapení pokud kontroluješ kloub vůbec nevyndáváš poloosu a dokonce ji ani nevyndáváš pokud ten kloub měníš ( výměna toho kloubu je ze všech těch "předpokládaných" závad ta nejjednodušší.) Tomu ale musíš rozumnět. Je to Fiat a ne Peugeot

Sohlasím s Tebou akorát v tom,že to chce myslet!

A teď ke stríčkovi o poloose tady nepadlo ani sovo krom snad tebe a GiGiho. Kdyby to dělalo lořisko uložení tlumiče tak to bude vrzat nebo drhnout i když auto stojí a ne jen za jízdy. A k tvému odbornému názoru dotáhnou ložisko ,tak to je fakt k smíchu obě ložiska jak uložení tlumiče tak v kole je klasické kuličkové (v kole dvořádkové) a ne žadné kuželové. Takže nevím jak chceš kuličková ložiska dotahovat víc když už jsou dotažená. Jediné v čem máš pravdu ,že popis závady je dost strohý ,ale u člověka ,který tomu až tak zase nerozumí to i chápu.

stirecek*

Tak jinak, ložisko v kole, jak již víš jsem vyloučil z toho důvodu, že psal o zatáčení na parkovišti. Takže teď bych se zaměřil na uložení tlumiče. Nemusí být zrovna volné, může být zarezlé a taky jak jsem psal, může to dělat jakákoliv část na nápravě. Tím jak odchází tlumič, odchází taky kosti stabilizátoru a můžou vrzat, je to dost častý problém a ve velké většině případů pomůže dobře promazat pod prachovkou tlumiče a styčné plochy pružin. Taky někdy pomáhá injekční stříkačkou stříknout mazivo pod manžety kosti, to už je samozřejmě taková pomoc z nouze. Homo klouby stále vylučuju, ale tazatel nekomunikuje a neuvádí pokud to dělá jen za jízdy nebo i při stání atd.

A jinak jsem štíreček ne stríček;)

ar*

Jo sorry za toho strejdu štírečku. No ,ale teď mně napadá stímhl nickem bys měl mít Fiaty v malíku (Abatrh ho má ve znaku) :)

doplněno 07.01.10 23:18:

Pokud píše ,že v zatáčce tak předpokládám,že to je za jízdy.Ložisko tlumiče když je zadrbaný tak má auto tendenci táhnou k jedné straně. Navíc když tam je klasik.ložisko tak se jen tak nepovoluje a dost vydrží, to není jako u některejch aut kde je jen guma a plech. miska do kužele.

chlamak*

Ja bych to nevidel jako hadani se... Jinej pohled na vec - jiny nazor. Take kdyz nastane problem, sednem s kamosem a proberem to - cim by to tak mohlo byt? Nakonec - vice hlav, vic napadu. Ja, podle toho co tady borci pisou, bych u toho kola zkontroloval vse co popisuji a zavadu musis najit... *palec*

stirecek*

Fiaty v malíku nemám, jsem přes fordy a už mám třetího. První byl z bazaru, takže kromě motoru a převodovky jsem na něm měnil vše*zed* a sám, tedy i ložiska, klouby, kosti, čepy, brzdy, kotouče, rozvody, tlumiče prostě komplet vše na podvozku. 14dní před prodejem si ještě řekl o nové silentbloky v nápravě, baterku a spojku. Taky tak vypadá a jezdí dodnes. Na tom autě byl spolehlivý jedině motor 1,8D a ani 30 pod nulou mu nedělalo větší potíže. Holt stálo to víc než nové, takže teď už jen dovoz. Vyjde to dráž, ale nepotřebuju řešit co kdy a kde odejde, takže ve finále to vyjde nastejno, akorát jen jezdím.

Vrzající tlumič se řešil kdysi dávno na forďáckém fóru, posílám

forum.fordclubs.org/...

doplněno 08.01.10 18:56:

U těch rejdů je problém, že každé auto má "nějaký"odklon kola, kladný nebo u osobáků záporný, aby vnější zatížené kolo v zatáčce sedělo celou plochou, takže úhel odklonu kola se mění od rejdu k rejdu. Pokud něco někde je zarezlé nebo zaseklé, tak to dělá neplechu.

ar*

No a to je celej ten problém ,že to porovnáváš s Fordem ten má horní uložení úplně jiný Když píšeš 1,8D tak to byl buď Escort nebo Fiesta a ty mej valivé ložiska. Hold není auto jako auto.

putkabezvajec
hodnocení

Zdravím hoši, tu nekomunikaci vysvětluji tím že chodím také do práce a nemohu tu být každý den. ;)

No nevím jak to popsat podrobněji, kolo nevrže jak tu někdo píše je to opravdu hukot, a samozřejmě za jízdy a při úplném vytočení volantu do leva, při mírnější zatáčce nic neslyším...

Na jaře s tím zajedu do servisu.

A děkuji Vám všem za snahu pomoci.

ar*

tak je jasnej kloub, to nejlevnější a nejlépe vyměnitelné . Mrkněte jestli máte v pořádku manžetu jinak vám to třebe do jara ani nevydrží pokud budete dost jezdit.

putkabezvajec
hodnocení

Tak to jste mě vyděsil že by to nemuselo do jara vydržet.

Mužu se ještě naposledy "blbě" zeptat, jak poznám špatnou manžetu? :) Možná vám přijdu jako jelito, ale já rozumím zase něčemu jinému, ale autům ne :) A ještě dotázek co by se mohlo stát kdyby ta manžeta nevydržela?

Moc děkuji.

ar*

Takhle vypadá natržená manžeta a potom opravná sada.

Hukot kola v zatáčkách
putkabezvajec
hodnocení

Díky za foto, určitě se na to podívám...

ar*

To je v pohodě každej rozumíme něčemu. Manžetu poznáte když kouknete pod auto a uvidíte na konci poloosy ( rovná tyč průměr asi 3cm) u kola takovou gumovou harmoniku do kužele. Tak jestli není roztržená pokud ano je pravděpodobné že to tam bude "zaflákané" vazelonou

ar*
08.01.10 19:56

Nová

Hukot kola v zatáčkách #2
stirecek*

Hukot nebo drhnutí se dá vyložit pokaždé jinak, takže jsou i větší možnosti:) Nicméně máte tady dost návrhů, tak můžete postupovat vylučovací metodou od nejlevnější k nejdražší. Mnohdy stačí jednoduše zvednout kolo a zkoušet, nicméně v případě hučení na zatíženém kole bych to viděl na vůli v ložisku, ale nevím, kolik máte najeto. Ford, fiat, opel, audi ...v podstatě je to jedno, pracují na jednom principu, jen je to jinak udělané, pohony, zavěšení, řízení pořád stejný princip. Ty klouby se mi nezdají, většinou přežijí životnost auta.

Manžeta se pozná velice jednoduše, stačí vytočit kolo a měla by být vidět. Je na té tyči co vede od kola do převodovky:). Pokud je prasklá, dostane se tam prach, písek a všelijaký bordel a spolu s tím mazivem vytvoří takovou brusnou kašičku. Většina toho maziva ale stejně vyletí ven. Nevím, kolik se dá takhle ještě najet, záleží, jak dlouho s tím takhle jezdíte atd., sám jsem ji měl prasklou na svém bývalém escortovi, ale vážně nevím jak dlouho to bylo, protože jsem si toho všiml až při výměně oleje. V tomto ale fordi asi nemají problém, koupil jsem novou manžetu a renolit, vyčistil kloub, namazal a jezdil dál, bez hučení, bez problémů. Měl najeto 300tis km.

Tak ať se daří, zde to nevyřešíme a pořád dokola to omýlat taky nemá smysl. Alespoň máte výčet těch pravděpodobných závad, i když si myslím, že zbytečných, když pojedete do servisu.;)

gigi*

Petronel máš v tom úplný guláš, opravdu špicově jsto popsal, jen tak dál, ať se máme čemu smát!*vtip*

ar*

Po tvé první "odborné" radě toto nechávám bez komentáře amatére. :-P

stirecek*

Ještě se stává, že brzdový kotouč dost často zadrhává o ten plech z druhé strany. Děje se tak při plném rejdu a ten plech se z nějakého důvodu opře o kotouč, to ale není hučení, ale takové drhnutí kov na kov. Nebo kolo umí prodřít brzdovou hadičku, to už je zase jiný zvuk. Servisy se rády přiživují, mně neustále brzdilo přední kolo po každém brzdění. Na výzvědách v servisu začínaly od těch nejdražších dílů a byli si jistí závadou. Nakonec jsem si to opravil sám na parkovišti před domem za pár minut a zadarmo, i když tuhle závadu každý vylučoval.

Taky předpokládám, že máš olej v servu*kafe*

 

Podle mě je to též homokinetický kloub. Zajeď do servisu jen tak na poradu a uvidíš kdo má pravdu. Ono na papíře to vypadá třeba trochu jinak a tak bych se neopovážil dělat úplně rozhodné závěry.

jamaca

 

horale
hodnocení

0x

Můj názor je, že by to mohlo být ložisko. Někdy ale stačí podhuštěná pneu.

Petr

p>

 

jabraka*
hodnocení

0x

Také by to mohla být rozvodka,zkontroluj olej v převodovce a rozvodovce.

JABRAKA

 

hepcziiik*
hodnocení

0x

mě drnčelo a vibrovalo kolo na autě jednou taky. následně jsem zjistil, že mi v servisu po kontrole brzd nedotáhly šrouby v předních kolech, jeden jsem dokonce během jízdy stihnul ztratit... viděl jsem ve chvíli zjištění tohoto faktu červeně... :)

 

ar*
hodnocení

0x

Pokut to jakoby drhne když dáte plný rejd a děláto i při malé rychlosti je to Homokinetickým kloubem. Dost často se stává že se poškodí manžeta pase tam dostane "bordel" a je hotovo.

 

1jara*
hodnocení

0x

Nápodobně, bude to ložisko které má vůli nebo už dosluhuje. Rada by zněla,přitáhnot nebo raději výmněnit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]