Nejste přihlášen/a.
Mám fabii 1,4 Mpi a pneu 164/70 R14
Zajímá mě jaký by měl být správný tllak vpředu a vzadu.
Na víčku nádrže je napsáno.
Přední 2.2 a zadní 2.2 až 2.8 dle zatížení
Ale kolegové mě říkají že to blbost že předek je těžší je tam motor tak do předu 2.5 a do zadu max 2.3
To budou asi takoví ti hospodští odborníci. Ano Fabia má motor v předu, jako asi drtivá většina dnešních aut, přesto se i jiná auta hustí podobně jak uvádíte. Prázdný vůz má stejný tlak v předu i vzadu, plný tak o půl baru vzadu víc. Pokud to nahustíte podle oněch ,,pánů znalců´´ tak v předu sjedete gumy prostředkem (následek přehuštění) zadek Vám bude plavat a gumy se budou ojíždět po krajích běhounu.
Prostě nevidím důvod, proč nerespektovat to, co uvádí výrobce auta.
Pokud to chcete skutečně přesně hustit, tak musíte vzít v úvahu všechny tyto faktory:
- Tlakoměr má nějakou odchylu (neměří na 100 % přesně)
- Každý typ pneumatik vyžaduje jiný tlak (ikdyž rozdíly nejsou velké)
- Každý jezdí s jinak zatíženým autem
- Pokyny od výrobce značí doporučený tlak, (proto také uvádí určité rozpětí tlaku, podle zátěže nebo rychlosti).
Z toho všeho vyplývá, že k přesnému huštění (nových pneumatik) je třeba na měření používat stejný tlakoměr a hustit stále na stejný tlak (v rozmezí doporučení výrobcem). Po ujetí cca 5 000 km přesným měřidlem změřit opotřebení středu a okrajů dezénu pneumatiky a porovnat střed a okraje.
Pokud je tlak správný, tak opotřebení bude na středu i na okrajích stejné. Pokud se víc ojíždí střed pneumatiky, je tlak velký a je třeba jej snížit. Pokud se víc sjíždí okraje, tak je třeba tlak zvýšit.
Jedině takovým způsobem přesně zjistíte, jestli hustíte správně.
Já tedy nevím,ale na všech svých autech jsem měl na předku předepsán vždy větší tlak než na zadku a to za všech okolností,Jediná výjímka kde je to jinak je na služebním Pugu 307SW-ten má dle štítku při normálním zatížení stejný tlak a při velkém zatížení zadní o 0,7 baru vyšší tlak!
Ale na současném i munulém autě /obě Xantie,jedna benál 1,8i16V druhá ropaHDí90/ při předepsaném tlaku "plavala",sjížděli se okraje - podhuštěná pneu,tak jsem přidal o 3 desetiny na tlaku-zlepšení jízdních vlastností,rovnoměrné sjíždění pneu.Ono totiž dle mého asi záleží na rozměru pneu! Štítek udává standart z výroby ale pokud je jiný disk a jiná pneu už to nemusí 100% sedět,samozřejmě, že jde ale o alternativu ,tudíž v ORV zapsané rozměry!Což je můj případ!
Takže jako předchozí rádci-pokud je vše OK tak dle doporučení jinak -zkusit ubrat přidat tlak.
všechno včetně alternativ uvádí výrobce...Je nesmysl foukat 17" podle štítku, kde jsou uvedený jen 14"...
Tak pokud ani na měřáku nerozeznáš rozdíl tak raději nic nepiš!A pokud myslíš , jakože spíše ano,že si to co jsem napsal není pravda tak si to mysli dál ale stejně to bude jen a pouze pravda.nemám důvod psát nesmysly!
ještě malé doporučení,,,zahodte ty vaše ,cejchované, měřáky z kelly a poproste někoho kdo má TPMS s aktuálním tlakem v pneumatice at vám ukáže co se v pneu děje za provozu, potom zde odpadne polovina pochybných polopravd
@diesel Jako nechci ti do toho kecat, ale myslím, že tři desetiny lítají v pneumatice například vlivem změny teplot během jízdy.
Ale nevím, neměřil jsem to.
Měřeno VŽDY za studena před jízdou jedním a tímž měřákem. Ale budiž dle Vás si vymýšlím a asi jsem spal a zdálo se mi o tom!
,,po dohuštění se sjížděli pneu rovnoměrně a auto sedělo lépe,, to už zní líp proč jsi to smazal,,to znělo dobře
Zahřej gumy je co? Ujet v mrazu tři kilometry nebo zadriftovat až se z nich bude čoudit?
Tlak se měří vždycky za studena. Za jízdy to stoupne při normální jízdě o pár desetinek, rozhodně ne z 2,2 na 3
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.