Nejste přihlášen/a.
zdar,nevite na co je na vrchu prevodovky otvor zelene barvy a zatku tvori spunt ktery lze lechce vyndat. Octavie 1,4 / 55 kw
tak vam popisu duvod dotazu.Synovec 20 let technicky antitalent se dal do vymeny motoroveho oleje To jsem nevedel.Zazvonil na me zda nema nejake vetsi imbusaky ze ma jenom 12 a je to male,zachvili se vratil ze 14 jetaky mala tak dostal 17.No a chvili byl klid.Po pul hodine znovu zvonek:Strejdo tak olej jsem vypustil ale merka porad olej ukazuje
Jdu se tedy podivat a neverim vlastnim ocim.Vypustil prevodovy.No chybicka se vloudila.Tak co skoc si koupit hned novy .Ma statrsiho Leona 1,4.Ukazal jsem mu tedy olejovou vannu a dotycny sroubek.
A naliti to zvladnu uz jsem se dival na net,uz mi to je jasne.Za dve hodky znovu zvonek .Strejdo tak leju ten prevodovy a on vyteka na chodnik,neco je divneho.Jdu se podivat ,nejaka auta uz jsem doma mel ale ten zeleny otvor v zadne prevodovce nebyl.Tam malil olej a on spodem vytek.
Tak mu rikam soudruzi ti to na guglu spatne vysvetlili.Sunedej kolo,plest a zboku by mel byt kontrolni sroub a tam to strikackou nalejes.Tak to bychom meli.
Nasledne olejovy filtr,ta pribodovana matice na nastrckovy klic uletela,filtr drzi jak bohovska vira.nicim se tam nedostanes.Tak ze spodu majzlikem pomalu zkouset.Momentalne se uz otvira jak konzerve,sam nevim co bych mu poradil.Stim jsem se jeste nesetkal.
paboz:to není ani první ani poslední.Kolegovi takhle na dílnu přijela taky octa se suchou převodovkou a 4 litry oleje navíc:D...
a pak,. že servisy jsou na prd:D
tak asi to neni otvor co am neco spolecneho s spojkou,olej vytekl a uz jsem videl jak jezdi.Tedy nevim jak ale jezdi
přes ten otvor se aretuje na zuby setrvačník, aby třeba při výměně rozvodů si nepootočil klikou.A na setrvačníku je lamela s přítlačákem a jedost velká pravděbodobnost, že olej litej z vrška se na tu lamelu dostane...
ještě jsem zapomněl dodat, že převodovky pod setrvákem mejvaj malej otvor, kterej slouží k odvodu bordela, tak tudma to vyteklo...
tak ze kazdopadne to co nalili tim otvorem,at uz je tedy nacokoliv,to muselo chce nechce protect pres lamelu spojky?Nemam predstavu kolik toho nalili nez zjistili ze jim to vyteka po zamkove dlazbe
Ja nejsem automechanik,prvni zkusenosti mladeznika jsem ziskaval Na Jawa 250,Skoda 120,ale to bylo neco jineho.Ze by ten otvor nebyl a nebo nebyl tak barevne vyrazny na Escortu,Brave,Hyundai,Peguetu 206.a proto jsem ho prehlidnul.
nevím kolik toho tam nalil.Ale podle mě tu lamelu odrovnal jestliže tam něco nalil, protože je malá šance aby se to nedostalo pod přítlačák...to se uvidí až začne klouzat...
a každá převodovka je jinak konstruovaná.Tenhle otvor slouží k nastavení rozvodů především resp. blokování klikovky.
A pokud jde o dotaz na ty rozvody, tak by to chtělo upřesnit.Já koncern sice servisuju a opravuju, ale je mi to tak volný, že se v tom orientuju jen nuceně.Nicméně původní maj tuším interval ve 120 000km a 8 let a pak 90 000km a 8 let.Ale bych možná kecal.Když budu vědět typ motoru, tak to v pondělí zjistím podle Haynesu...
spravne ja juknul bo me zajimalo co to tam maji. Octavku jsem nikdy nemel.A dopredu se mladej neprisel zeptat.Tak co aspon pri jednom vymenil olej i v prevodovce.
A fakt to tam nalili,proto prisli ze to tece spodem.Ale asi podle jinych odpovedi to ze spojkou nema nic spolecneho protoze uz auto jezdi.
NALILI TO DO SPOJKY,,,auto jezdit bude ale ta spojka muže nebo začne klouzat...je tam setrvačník na kterem je prišroub. spojka
Tak to jsem sam zvedav,jestli nastane nejaky problem ktery zaeviduje.Sice vazne pochybuji pokud to nema nic spolecnenho s cistou interieru jestli to postrehne.Uz jsem zaregistroval ze kazdou sobotu dopoledne dotahne ven vysavac,ma plno lestenek +voda a uz maka.Koupil ho v cervnu a teprv tedkom se zacal zajimat o olej.Jeste jsem si vsimnul ze ma pripraveny filtr pylovy a vzduchovy.
Tak pro zajimavost , jaky je interval vymen rozvodu Seat 1,4. pry ma najeto kolem 70 000
,,Seat 1,4,, je málo informací ale obecně 180 000km. ale u auta které neznám se rozvody dělají bez ohledu na tachometrovy nájezd
staci ,tak orientacne.jaky je to rocnik to nevim.akorat 55kw r.v.mi rikal tehdy myslim 03.A pry to ma jako druhy majitel po nejake pani co stim jezdila po Olomouci.Na to jeho jezdeni .To by do toho urcite neinvestoval.videl jsem brzdovy kotouc jak sundal kolo skrz prevodovky.Nestejnomerne sjety hrany jak cyp.Tak jsem mu rekl at si to premeri a na netu u nahradniho dilu zjisti min.tl.Videl jsem ze je to pro neho scifi.
To je teske. Cersty vys.skol.pedagogicke zamereni.
a jeste jednu vec sokolici provedli,nebudu prece porad u nich stat,co se zeptal to jsem mu rekl,jak ma nalit olej spatky jsem mu take vysvetlil.Pres odvzdusneni nebo otvor k tomu urcen.Ale uz meli vygugleno - kontrolni otvor-akorat ze ho zase nemohli najit.
Pak po nejake dobe kdyz uz neprisli o radu,tak jsem se za nemi stavil.Prave jsem zastihnul synovce jak pres lejik ma dnem vzhuru otoceny 4 l kanystr a spokojenost v obliceji nad dobre vykonanou praci
No tak se ho ptam,tys to tam nalil vsechnoto vis ze jo,je napsano ze tam vleze 4 l
no nic tak chvili pockame a vytahni merku a
koukni na ni.No jo ono to ukazuje asi centak na vic.Co stim.A jak je to mozne.Vypustil presne litr a dostali jsme se pekne mezi rysky.
no chytli se dopoledne v 11 a skoncili v 17
tu měrku jste kontrolovali po nastartování?Na suchej filtr to bude ukazovat víc...
A nechcu bejt škodolibej, ale líbí se mi, jak někdo kvůli pár ušetřenejm stovkám skoro udělá škodu za tisíce ne-li víc.Žádnej učenej z nebe nespad, ale tohle je vážně moc.V běžným servisu je to včetně filtrů do hodiny hotový a tady 6 hodin...perfektní...na každou robotu jsou potřeba odborníci...
Ať se do toho synovec už n**re, pokud chce jezdit...
no to je prave vono,nechces zustat ve stinu starsiho brachy.Starsi synovec uz v 17 rozebral Feldu vymeni spojku (do toho bych se ani ja nepoustel)a vse vycteno na netu Felda normalne jezdila.A pak si poridil octavku 4x4 a tu delal taky celou sam.Obcas prisel jen pujcit nejaky vercajk zadnou radu.A octavka byla v provozu porad.Ale chybami se ucis.Ja take zacinal na MB 1000.A taky neco zkurvil.
A z meho pohledu(starsi generece)nejde o usetreni kc ale neco si dokazat.Ze nejsem uplny lempl.Tak ze skody nenadelali.A na chybach se nejlip uci.I kdyz v jeho pripade to nikdy nebude konicek a relax.
kdo nic nedělá, nic nezkazí...
beru to, taky jsem nějak začínal, ale něco jsem o tom věděl aspoň teoreticky nebo jsem koukal otcovi pod ruce a zbytek byl nějak jasnej nebo v knihách popř. byl nějakej zkušenej rádce při ruce.Taky dělám třeba na svejch autech něco, co se třeba nevyplatí, ale rád se učím něčemu, co si dnes třeba v praxi nevyzkouším.Třeba v práci dělám mechanickou a i klempířinu a to mě neba, protože lidi nechcou do starejch aut cpát peníze.Ale doma mám veterány a baví mě třeba si vyrábět díly a dělat to tak, jak chcu já...V práci by to nikdo nezaplatil a není na to čas.Doma nespěchám...Taky jsem na autech začínal tak, že mě to prostě bavilo a hobby přerostlo v práci...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.