Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nejčastější závady na fabii 1 1,4 16V

Od: karlosdos* odpovědí: 23 změna:

Poraďte mi ze zkušenosti,kdo to auto má,nebo ho zná,co se vyskytuje za nejčastější závady.

Děkuji.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

4x
avatar ferax

Měl jsem tuhle fabii několik let a kromě výměny běžných opotřebených dílů (destičky, kotouče, ložisko v předním kole, jsem neměl žádný problém. Ani žádná koroze. Koupil jsem ji když měla najeto 60000, prodal jsem ji když měla 110000, kolegovi z práce. Jezdí bez problémů stále.

 

asd1
hodnocení

2x

Tady sis měl číst před pořízením, teď tě to akorát vyděsí ;)

forum.skodahome.cz/...


doplněno 03.10.18 16:56:

A tohle si přečti jako první: forum.skodahome.cz/...

karlosdos*
hodnocení

no,děkuji,ale každý mi to vynachválil jak je to dobré apovedené auto s motorem 1,4 16V. Je to starý je mito jasný,že budu strkat peníze do oprav. Měl jsem Fiata Punto II,z roku 99,jezdiljsem sice za 10l,ale jinak paráda,žádný kontrolky,závada na motoru.Ale Teď jsem objednán na Tk a assi už neprojdu,je to dost rezavé. Tak jsem koupil tu Fabii za 30.Jsem už 66letý důchodce.

rqts

Neni to autem. Logicky, kdo by prodával spolehlivé auto bez problémů, že. Jsou lidi, který by s fabií nejeli ani potmě pro rohlíky, ale jkdyž už ji někdo má, tak mu asi nevadí, proč by ji tedy měl měnit, kdyby jí nic nebylo.

asd1

Jj vim. Ona ta Fiaťácká 1,2 8V je jeden z nejlepších malých motorů... To že ti žralo 10 znamená že tam byla moucha typu bohatá směs, skočený rozvod, protékající vstřik nebo tak něco, normálně žere i ve městě kolem 6... Za 30k se dá sehnat Punto ve výborném stavu, Fabka za 30 je obvykle stará olítaná mrcha kterou nikdo nechce... Až tak špatné auto to neni a ta 1,4 patří k lepším motorům, ale svoje mouchy má.. Rozhodně ale neni "mnohem lepší než Punto" jak je obecný názor na Fiaty v ČR...

Mmch. ten motor bez výrazných změn plní i Euro6 a je i v nových autech (jako jeden z mála nových motorů bez kurvítek).

Výhoda je, že tu Fabku kdykoliv za 30 zase prodáš (i za víc), kdežto Punto i když je pojízdné je problém udat zadarmo...

karlosdos*
hodnocení

No,zkouším tu fabku prodat,ale je problém za ni dostat 30tis.,které jsem dal před dvěma měsíci,ještě jsem koupil zimní obutí za 4000, a na bazosu to nikdo nechce. Chci se vrátit k Fiatu Punto,ale nejdřív to musím prodat ,tu fabii.Je to kombík a já ho ve městě nepotřebuji.

asd1

Musíš najít druhého Karlose... ;) Hlavně to nesmíš pomlouvat, ale třeba že je nevyužité, syn potřebuje prachy na školu atd. Samozřejmě voňavka po důchodci co jezdí jednou týdně do supermarketu a jinak to leští v garáži.

Za mne zase Punto, ale najít kus v dobrém stavu.. Nejlepší poměr výkon/ cena má asi Punto 2 po FL, poslední roky výroby.. Motor 1,2 8V. Něco v dobrém stavu tj. bez koroze (ideálně dovoz Holandsko, Belgie, Německo z nížin = oblasti kde není sníh ani to neni přímo u moře), i když v téhle ceně se dovoz moc nevyplatí (ca 10k navíc + riziko že na fotce vypadá hezky ale je to plečka), pozor na posilovač řízení (repas ca 5k), často odchází - první příznaky funguje ale svítí kontrolka řízení, lehce vibruje hlavně s volantem v přímém směru.. Jinak klasika slepeniny z bouraček, vytlučený podvozek, vyplavený při povodni, právní vady typu exekuce atd.

Nebo Pandu, technicky je skoro stejná, do města pro starší lidi je vhodnější (posez jak na židli). Na běžné ježdění po městě bohatě stačí.

 

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Fabia 1.4, 16V, rok výroby 2005. Mám jí už asi 8 let, naježděno asi 130.tisíc.

Při převozu po koupi odešla svíčka, tu mi uhradili, jednou EGR ventil, pak proražené dvě gumy na silnici. Jinak si nevzpomenu na případ, že bych zůstal nepojízdný.

Udržba jen kotouče, filtry oleje, plnění klimošky, ojeté pneu, rozvody, ložiska v kolech, zkrátka běžná údržba.

Velká spokojenost, dlouhodobá spotřeba 7,00litrů, tahám několikrát do roka karavan, 1x za měsíc nákladní vlek.

Ještě jsem si vzpomněl, oprava předního blatníku, nárazníku. A kupoval jsem to jako bourané vozidlo.

Ještě stahovačka oken na levé straně, u řidiče.

 

krtek66
hodnocení

2x

- zámek dveří

- stahovačka oken

- lambda / EGR

- cívka zapalování

- podsvícení budíků

- mlžení oken

- posilovač řízení (přeposílování, nedoposílení)

- olej

to mě tak v rychlosti napadlo..

 

karlosdos*
hodnocení

přesně tak,toho fiata už nikdo nechce ani za 4tiíce,a ti fabku bych asi prodal zase za 30.uvažuji o tom,jestli projdu TK,že prodám fiata i fabku a koupím s mladší auto tak rok 2009,třeba dacii sandero, nebo nissan note,mitsubischi colt,peugeot 1007.fiat idea,všechno dá pořídit za 60tisíc,na víc už nemám,otázka je aby to nebylo horší než ta fabka,nevím nerozumím tomu,?

asd1

Finančně nejvýhodnější je podle mne najít Punto v dobrém stavu, co nejnovější aby nebylo shnilé. Idea je dost exot, pokud se něco pokazí tak bude horší dostupnost dílů... Škoda že nejsi blíž, klidně bych ti s tím pomohl... Sandero je holobyt a starší bych nebral, japonec drahé díly, atd. Zatim asi jezdi s Fabkou a jak začne žrát prachy tak to prodej... Punto jsi měl prodat hned jak začlo reznout a prachy za vyvaření dát do novějšího Punta...

Nebo Pandu, má vyšší posez a pro starší lidi je pohodlnější (nasedáš jak na židli), do města jedno z nejlepších aut... Technicky je jako Punto, stejné motory atd., váhově i bezpečností je podobná... Akorát má menší kufr a některé jsou 4místné...

break

Ty Punta maj výhodu v tý jednoduchosti, že to opraví každej, nekrade se to a ten Fire motor se nepotká, a když tomu náhodou řemen spadne, tak to do hodiny může jet:D...

Vedle Fiata bych tou jednoduchostí přirovnal ještě Fiestu.Buď 16V nebo ještě starej nerozbitnej blbeček 1.3...Ten Duratec byť starej Kent je taky nepotkávací.

Fábka má vážně výhodu v tom, že si drží cenu...

karlosdos*
hodnocení

Už se pokouším tu fabii prodat a vrátit se k Fiatu.

a co třeba stillo? vidam je docela levne...

 

hodnocení

0x

časté sou takové ty blbosti co umí potrápit třeba nefungující zámky, odcházející zapalovací cívky, praskající žárovky.

Jinak co se týká motoru tak záleží co vyberete z benzínů asi nejlepší 1.4 MPI což je v posdstatě převrtaná felicie ale jsou jen v prvních verzích a většina už je v různém stadiu rozkladu. Pak je tu pověstné HTP kolem toho velký oblouk. A pak je dost 1.4 16V tam jsou dvě verze, celkem bezproblémová 55kw a olej požírající 74kw. V posledních letech se do kombíků dávala verze s 59kw a to je asi nejlepší motor co se do jednotkové fabie dával. O nezničitelném benzínovém 2.0 se nezminuji protože na českém trhu prakticky nejsou.

krtek66

další takovej...nejlepší benzín ve fabii je 1,4 16V...ne MPI!*zed*...a olej u 74Kw žerou jen motory do roku výroby 2002... 59kw je vzácnost a 2.0 ještě větší...

Také píšu že 2.0 nejsou, v čechách se prakticky neprodávaly ani snad některé roky nebyli v nabídce. Občas se na trhu objeví nějakej indivudální dovoz převážně ze švýcarska. Ta 1.4 MPI je spolehlivá a hlavně lehko a levněji servisovatelná. Ono rozvody u 16V za 10tisKč proti rozvodům u MPI za 1500Kč které se navíc nemusí prakticky měnit je citelná výhoda.

break

To MPI není žádnej zázrak.Raději snad ten 16V...A rozvody na tý 1.4 16V budou určitě za míń než 10 000,- materialově toho moc není, práce max na 2,5 hodiny, fridex a šlus...za to u toho blbýho MPI to je vana dolu, prsa dolu.Nový gufero, olej, filtr, silikon a pak ta práce nemluvě o tom, že se musí všechno očistit.A taky se tam musí vypustit voda, ikdyž není vodní pumpa v rozvodech, protože jinak se kvůli trubce nesundá vana...a mění se často.Prd to vydržíA víc jak 500,- bych za ten řetízek a dvě ozubený kolečka stejně nedal...

Materiálově toho je právě u 16V proti MPI hodně, dva řemeny, pumpa, kladky a je stím pěkná brblačka.

break

a ještě jsou potřeba přípravky...A to MPI snad nemá vodní pumpu?Akorát není v rozvodech...

A jaká brblačka?Já tyhle rozvody vyměním do dvou hodin úplně s klidem...a je to čistá práce

 

hodnocení

0x
avatar jmlc
Když neměl člověk problém, chválil ji. Když měl smůlu, pomlouvá kde může. Naše fabie koupena jako nová 2002 byla z páteční odpolední směny. Najeto 80 tis, problémy každý rok. Stahovačka, vypadla hadička ostřikovače 5dv.a voda v buzirce s elektroinstalací, opakovaně Olej ve vodě, 2x startovací lišta, světla H4 každou chvilku k.o., paraboly za pár let hnus, hniloba prahů u předního blatníku-nemoc fabie. Atd atd
doplněno 21.10.18 23:58: Jj, máte pravdu, H7... Ty horší, dražší a na prd.

Jednotková fabia nemá dvouvláknové téměř nesmrtelné H4 to až dvojková.

Jednotková fabia má bohužel malé H7 na potkávačky a H3 na dálkové. Bohužel žárovky H7 jsou malé a dost se přehřívají což využívjí výrobci při návrhu tvarově náročných světlometů ale ten desing je bohužel vykoupen malou životností a v některých případech i menší svítivostí.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]