Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicia-vibrace řadící páky

Od: karina* odpovědí: 22 změna:

Dobrý den.Koupila jsem Felicii r.v.98,50kw motor,ale zdá se mi,že když držím ruku na řadící páce,tak cítím znatelné vibrace.Zkoušela jsem to i u známého a mu to dělá taky.Je to normální?Měla jsem předtím Fiata Punto a tam ani mírné vibrace nebyly.Děkuji za odborné rady

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar axus

No. Ono jde taky o to, zda se vibrace projevuji v celem rozsahu otacek, ci pouze pri urcitych konkretnich otackach.

U vetsiny aut se napriklad volnobezne otacky blizi rezonancni frekvenci mnoha socastek v aute a ty pak drnci, vybrujou a podobne. Pri zvyseni otacek pak dochazi k uklidneni. To je scela bezne a zavada to neni.

Ale samozrejme otacky, pri kterych se to projevi muzou byt ruzne - hlavne pokud konstrukteri zaspali - to znamena z vyroby.

Pokud se to projevuje v celem spektru otacek, tak pak se jiz jedna obvykle o vadu - unavene silentbloky ulozeni motoru a prevodovky, ci primo praskly nektery zaves - zkratka, jak psal Petronell nebo treba unavena silentbloky v kloubech tahel razeni.

(O vadu se jedna i pokud to uz takhle v celem rozsahu otacek vibruje z vyroby - z konstrukce. Nicmene to je pak jiz bohuzel vada neopravitelna.)

Zjistit, kde se vada projevuje, neni slozite.

Vlezt pod nastartovane auto, a zjistit, zda pri zvysenych otackach vibruji i tahla razeni. Pokud ne, jde o problem pouze radici paky - je zkratka odborne receno vyklektana.

Pokud ano, posunout se dal - tedy zjisit, zda vibruje i prevodovka. Vcetne radicich tahel vedoucich z prevodovky! Pokud ne, je chyba v tahlech razeni - a mozna i radici pace.

Pokud vibruji tahla vedouci z prevodovky, ale prevodovka samotna ne, je problem uvnitr prevodovky (drhnouci radici vidlice, vybehane radici tycky a pod.). Zkratka nekdo delal z felicie zavodak a zkousel, jak rychle dokaze zaradit.

Pokud vibruje prevodovka, je chyba v ulozeni motoru a prevodovky ci mene pravdepodobne v rozvazeni nektereho pohybujiciho se dilu v motoru ci prevodovce - to by ale bylo daleko patrnejsi na celkovych vibracich pohonu.

Co je ale dulezite, nechat to zkouknout nekym zkusenym a pokud rekne, ze je to bezne (my tady nevime, jak moc Te to vibruje), tak se v tom zbytecne nevrtat a radeji nejezdit s rukou na radici pace.

U ojetiny s vyklektanym razenim je jedno, kde ruku mas. Stejne to das pryc, nez se zavada zpusobena drzenim ruky na radicce projevi.

Nicmene je nutno rict, ze i mirny tlak, ktery ruka na radicce vyvozuje skutecne radicim vidlicim v dlouhodobem casovem horizontu skodi. Rozhodne se nezlomi, to by se za ne muselo rvat. Ale opotrebovavaji se vice, nez je potreba. Casem (dlouhym casem) to muze vest ke zhorsene schopnosti zarazeni rychlosti.

 

ar*
hodnocení

2x

Nebudu vás tady nesmyslně peskovat za to ,že máte ruku na šaltrpáce.A nemáte ruce za 10min 2hod páč mám stejnej zlozvyk jak vy. Nicméně překontrolujte silentbloky na motoru a převodvce,jestli nejsou utržené. Jinak každé auto se chová s vybracemi na šaltrpáce jinak a nejde srovnávat třeba Punto a feldu ,ona felda má od výroby celkem vybrace a nic stím neuděláte.

Jinak že se vám ohne vydlička v převodovce je kravina, protože většina ví ,že felda má motor a převodovku uloženou napříč a od šaltrpáky k převodovce vede táhlo tudíš na převodovku netlačíte.To platí a platilo dříve u aut s motorem uloženým podelně kdy šaltrpáka vedla přímo do převodovky. A ani tam se vidlička jentak neohne.

A ať ty "autoškoláky" dorazím tak ještě pohodlnější je loketní opěrka to se ta ruka na ředičce fajn "pokládá"*smich*

 

fero*
hodnocení

1x

Mám stejnou Feldu,jen rok 1999.Není to žádná velká závada,ale doporučuji překontrolovat uložení (držáky) rychlostky,zvláště zadní.Podle dostupné literatury se ale nedoporučuje nechávat ruku na řadící páce,protože se tlakem (i když mírným) může poškodit mechanizmus uvnitř rychlostky.Jinak Vám přeji mnoho kilometrů bez oprav.;)

alf*

tak, zkontrolovat, dotáhnout, vyměnit. Nejen kvůli bezpečnosti a ovládání vozidla a nejen učeitelé autoškoly doporučují nemít ruku na řadící páce. Stačí číst návody a myslím, že to neplatí jen pro felicii.

Felicia-vibrace řadící páky

 

qwert*
hodnocení

0x

A proč držíte ruku na řadící páce? Ruce máte mít na volantu. Při přeřazování si toho nevšimnete, šaltpáka není odkladiště pro ruku a mírné vibrace jsou normální.

doplněno 02.01.10 18:42:

S Felicií jsem jezdil nějakých dvanáct let a nikdy jsem o vibracích šaltpáky nepřemýšlel. :)

karina*
hodnocení

Milý pane.Vy asi pracujete v autoškole,protože neznám člověka,který neřídí s rukou na řadící páce.Chci jen vědět,zda je to u Felicie normální nebo mám jet do servisu.Nerada bych dostala vazovou neurozu.

qwert*

Milá paní, to, že si pomalu, ale jistě likvidujete rychlostní skříň je vaší věcí - ty vibrace se budou zhoršovat, čím více si budete dělat ze šaltpáky odkladiště na ruku. Jsem opravdu zvědavý, jak dokážete řešit běžné situace jednou rukou a moc doufám, že se s Vámi na cestách nesetkám. Popravdě doufám, že na to brzy dojedete a přestanete svojí "suverenitou" ohrožovat okolí. A v druhé ruce máte co? Kafe, nebo rtěnku? Na co vlastně držet volant, že? *nevi*

karina*
hodnocení

Milý pane.Chcete mi namluvit,že máte neústale předpisově ruce na volantu?Já samozřejmě když sednu do auta,tak se celou dobu nedržím páky jak klíště,ale někdy jí tam prostě mám.Vy snad né?Jó a kafe nepiju.sbohem

kubca101

No ja mam take porad ruku na radici pace a to si nekdz ani neuvedomim a ten kdo tu mluvi take blbosti okolo o toho tak at takove veci tady nepyskuje je to od kazdeho vec a jo je to bezne mi taky vybruje za jizdy i za volnobehu

 

kuro
hodnocení

0x

Zdravím všechny,

mám podobný problém s vibrací řadící páky - je ovšem mnohem závažnější. Při dosažení cca 80 km/hod začíná řadící páka vibrovat mnohem silněji a co je horší - rozvibruje se celý předek Felicie. V rozmezí otáček cca 2500 až 3200 je jízda autem poměrně nepříjemná až nebezpečná. Zajímavé je, že po dosažení rychlosti nad 110 km/hod a otáček nad 3 500 je jízda mnohem klidnější. Rovněž při sešlápnutí spojky a odpojení náhonu se vibrace uklidní (není to tedy geometrií předních kol ani gumami). Nepomohl logicky ani nákup nových gum Polaris 2 na nových plecháčích.

Měl jsem auto na zvedáku, sundali jsme přední kola a ty vibrace se projevily v podobných otáčkách při zařazeném 5.stupni (byly samozřejmě slabší, ale byly). Má někdo nějaký nápad, čím by to mohlo být? Jo a začalo se to projevovat před zimou zpočátku jako velmi hlučné vibrace jen řadící páky při daných otáčkách (auto při jízdě bylo víceméně klidné)

Předem dík za náměty, mám možnost je na zvedáku u souseda snadno vyzkoušet. Vyměnil mi spojku, brzdové kotouče i destičky, některé poškozené silentbloky jak na nápravě, tak i v řadící skříni. Všechno šlape jak nové, pouze ty nepříjemné vibrace ne a ne ustat. Nevím jestli jdou od motoru, převodovky nebo?

Jenom pro upresneni (pokud nevite, zjistete):

Vibrace se projevuji pri urcite rychlosti (rozmeni rychlosti) nebo pri urcitych otackach (rozmezi otacek) nebo pri urcitem zarazenem rychlostnim stupni?

To je dulezite a od toho se da odrazit...

 

jabraka*
hodnocení

0x

Mám Feldu kombi a má dost najeto.Ty vibrace jsou nejvíc znatelné,když jedu do 60 km/h

Při vyšší rychlosti se uklidní.Příliš mě to nikdy nezneklidňovalo.Myslím,že se díky tomu,že je převodovka i motor na jedné a to řiditelné nápravě,snadno přenese kmitání nápravy,poloos do rozvodovky i na hřídele v převodovce.Agregát je uložen pružně a tím při malém nevyvážení se i malým podnětem rozkmitá.Kmitání se mi trochu projevovalo i u Formana a také u stopětky.Takže je to asi neduh škodovek.Jezdím bezstarostně dál.

Ten zlozvyk s držením ruky mám také .I po ujetých 300 000 km jsem ještě nikoho neohrozil.Na zlozvyky má člověk právo.

JABRAKA

 

kuro
hodnocení

0x

Tak jsem to hned šel ověřit. Na neutrálu nevibruje ani řadící páka (zkoušeny otáčky 1000-3500). Po ujetí cca 6 km jsem chytřejší: vypadá to, že vibrace jsou závislé na ručičce tachometru, né otáčkoměru - tedy při rychlostech vyšších než 80 km/hod a nižších než 120 km/hod. Tzn. začaly při zařazeném 4.stupni a ot. 3 500 a pokračovaly při 5.rychl.stupni v rozmezí otáček 2300-3300. Na pětce při otáčkách nad 3400 a rychlosti kolem 115-120 km/hod vibrace přestávají. Jsou tedy závislé spíše na rychlosti jízdy. Mám Felicii GLX r.v.98 - 1.3 MPI 50 kW.

Díky za odborné rady. Alan K. as kuro

A stale plati, ze pri te rychlosti, kdy se to klepe to po vyslapnuti spojky prestane?

 

kuro
hodnocení

0x

Ano, po sešlápnutí spojky nebo zařazení neutrálu se to okamžitě zklidní a auto jede při 90 km/hod bez jakékoli vibrace. Zařadím pětku, přidám plyn a zase vibruje. Když klesnou otáčky a tím i rychlost (pod 80 km/hod) tak se vibrace postupně zklidní - s klesající rychlostí.

Tak dle tohoto popisu bych to tipoval na vybehane vnitrni klouby poloos (tripody). Jeden nebo oba.

Klasicky se projevuji pri vyssi rychlosti a pouze pod zatizenim.

Je to ale pouze tip.

 

karina*
hodnocení

0x

karino, není karina jako karina. Registrace má asi své výhody, protože tenhle nick používám já a dotaz je váš. Trošku se mě nelíbí vaše agresivita.

Zdravím karina

cyril*

Když má registrace své výhody, tak proč je nevyužíváte?

 

karina*

cyrile, nedocenila jsem to. Nedávala jsem tomu nijak velký význam.Určitě to uvážím, poukud už není pozdě :). Teď mě došly možné souvislosti. Samozřejmě, ty nepříjemné. Zdravím, karina

karina*

Tak už se stalo. Ještě si polámu hlavu, jak tam dostat nějakou ikonku co tam řada z vás má.. No, když tak se zeptám na Poraďte.cz *smich*.K.

cyril*

Od toho jsme tady! ;)

 

kt8d5*
hodnocení

0x

to Karina

Já mám také dost často ruku na řadící páce, hlavně v městě, když se furt musím rozjíždět a brzdit v kolonách atd. Říká se tomu zlozvyk řidičů kamionů (ti mají rychlostí milion a musí řadit mnohem častěji). Takže si z toho nic nedělejte*frajer*.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]