Nejste přihlášen/a.
dobrý den chci se zeptat jaky je rozdíl mezi zapalovacímí a žhavicimí svíčkami, mám prblém se žhavící svíčkou na 3 válci,a chci vyměnit všechny 4 jédná se o octavii 2 77kw tdi.
předem díky za reakci.
to je takovej překladatelskej oříšek...zapalovací zapaluje u zážehovýho motoru -dává jiskru a žhavící žhaví u vznětovýho motoru - nedává jiskru, ale rozhřeje se a tím zvýšší teplotu ve válci před startem...
na tomhle motoru jsou krásně přístupný a většinou nebejvá problém je vyměnit..jen je nezarvat a nezatrhnout...
Rozdíl je takový, že kdybyste měl svíčky zapalovací, tedy benzín, a jedna svíčka nefungovala, tak v daném válci se směs vůbec nezapálí, motor pojede jen na 3 válce a bude chtít vyskočit z kufru (majitelům úžasných moderních tříválců jen na dva ) . Kdybyste i tak bezohledně s tímto motorem jel, tak nespálený benzín půjde do výfuku a bude tam střílet.
Zatímco žhavící u TDI jen trochu pomáhá při studeném motoru naftě chytnout. V létě prakticky ani nemusíte poznat, že žhavič nefunguje. V mrazu by daný válec chytal neochotně a až po čase.
pokud máš problém se žhavičem kup 4 nové žhaviče a vyměn je
kup svíčky bosch nebo ngk
rozdíl mezi žhavičem a zapalovací svíčkou je velký : jednoduše řečeno
u svíčky přeskakuje jiska za pomoci vysokého napětí
u žhaviče se po přivedení 12 voltů rozžhaví konec žhaviče do oranžova
jenže tyhle motory maj žhavky na 5V nebo 7V...tady nemá smysl zkoušet přes plusko.Stačí to napíchnout...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.