Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna zadních kotoučů opel astra G

Od: rebor odpovědí: 24 změna:
Dobrý den,
mám opel astra G r.v.2001, 1.6/16V
Potřebuju vyměnit zadní kotouče, destičky + ochranný plech kotouče.
Neporadil by mi někdo trošku podrobněji jak na to? Už na začátku mě zastavily šrouby torxy, které nemám a musím kopit.
Někde jsem četl, že není jednoduché dávat nové brzdové destičky, jelikož je tam ruční brzda.
Děkuji

 

 

24 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

2x
Na netu vygoogli noty... Pístek má šroubovici = při zasouvání musíš točit. Jde to i sikama, pozor na proštípnutí prachovky. Rovnou vyměň i brzdovku (odsát nádržku, nalít novou a odvzdušněním vyšlapat z brzdičů všechnu starou, hlídat hladinu v nádržce. Zkontroluj i vedení čepů a třmenu jestli je ok, příp. opravná sada.. Pokud si nejsi jistý co a jak dělat, tak to dej do servisu - brzdy musí být 100% ;)

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Je na to přípravek který když nemáš tak je lepší se do toho nepouštět
Sice astra H ale postup stejnej
club-opel.com/...
rebor
hodnocení

Aha a bez toho přípravku se dá zatlačit pístek jak? Svěrkou nemohu? Nebo s ním musím točit?
Děkuju
Při zatlačování musíš pístkem otáčet tak jak to píšu v tom návodu jinak ten pístek prostě nezatlačíš
Pokud nemáš přípravek de to i svěrkou a pístkem otáčíš siko kleštěma ale de to naprd a je třeba dávat pozor aby se nepoškodila manžeta pístku

 

fik
hodnocení

2x

Když se takto ptáš a nemáš žádné vybavení,doporučoval bych to dát automechanikovi. Tohle nemůže být udělané nějak,tohle musí být na 100%-jinak v nejlepším případě zmrzačíš či zabiješ jen sebe.

Musíš mít minimálně velkou gola sadu se všemi nástavci. Sundat brzdič,vyndat destičky,sundat držák brzdiče-to jde většinou dost těžce,šrouby bývají velmi zatuhlé a často je povolit bez rázového utahováku je skoro nemožné-pokus o to dost často končí stržením hran šroubu a následným mnohem větším problémem s vytahováním. Když by jsi se dostal až sem,pak sundáš kotouč-většinou drží na jednom nebo dvou šroubcích torx které rovněž bývají velmi zažrané-musí se velmi důkladně naklepat a prolít VDčkem. Když se ti povede sundat kotouče,musíš dráťákem ve flexe velmi důkladně očistit dosedací plochu náboje-velmi důležité,nový kotouč musí dosednou naprosto přesně,jinak bude házet. Kryt kotouče většinou taky drží na nějakých torx šroubcích,stejný boj jako s předešlým,možná ještě větší,je dost možné že tyto šroubky se nepovolovaly nikdy. Když zvládneš i toho,nasadíš kotouč,dáš držák brzdiče nejlíp s novými šrouby na lepidlo. Potom musíš zatlačit pístek PŘÍPRAVKEM-siko kleště nedoporučuju,9/10 amatérských opravářů potvrzuje že to končí rozervanou manžetou a následnou dražší opravou-potom už jen složit,vyměnit brzdovou kapalinu a nezapomenout namazat pod manžetky plovoucích čepů. Jsi si jistý že to zvládneš?

 

hodnocení

2x
avatar dabel
Ano lanovod ručky je lepší si odpojit je zajištěn segrovkou
Celý to odpojit múžeš ale je to zbytečná práce a budeš muset odvzdušnit celý auto ja bych to nesundaval
Skus se poptat třeba v kely či elitu za uplatu ti zapújčí přípravek jaký potřebuješ
Jestli chceš pro inspiraci tady je ještě postup výměny desek na oktávku ten postup je více méně stejný jak na oplovi
skoda-club.net/...

 

007cz
hodnocení

0x
Byt tebou dam to do servisu usetris si moc problemu
break

podle těch dotazů tady to bude ještě zajmavá akce...v servisu práce na hodinu...to ušetření je sporný, kor když se něco nezadaří...

asd1

Jj, souhlasim že to bude divoká akce pokus - omyl... Napíšeš noty a on ze třikrát ptá na to samé... Tak při nedobrždění to snad bude v malé rychlosti do stromu a jen si zruší auto :D

break

no, dost brzd samodomo už jsme v práci opravoval.Zrovna na astře bych čuchal na ráčnu ručky.Takový rozpálený kolo, když se nevrátí taky potěší...koupí si nářadí, nesmysly a neušetří nic.V servisu je tohle na hodinu max...

 

rebor
hodnocení

Dobrý den,
když zmáčknu ten pístek svorkou nebo přes dřívko sikovkama, bude se mi vracet? Nechápu jak bych měl s pístkem točit?
Děkuji

Musí se sním točit jinak nezatlačíš.Šroub taky nezatlačíš,ale když zatočíš tak to jde.Zde se musí současně tlačit a točit.Sice na Oplu toto neznám ale na citroenech BX a Xantia je to také tak(s rozdílem že ručka je na předních!)musí se zatlačovat a soušasně šroubovat,stejně tak jsem to dělal na zadních na stařičkém F125p.

 

rebor
hodnocení

Dobrý večer,
pustím se do toho, jde udělat doma nějaký rychlý přípravek na ten pístek?
Jo a ještě bych se rád poradil čím odtahujete zarezlé šrouby na třmenu? Ořech a gola je málo ne?
Děkuji

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Pokud budou tuhý ty plovoucí šrouby tak opatrně rozhejbat očistit a znova namazat
Já to rozhejbávám bud golou nebo je pomoci starýho plochýho šroubováku vyklepnu ven

 

rebor
hodnocení

Dobrý den,
ještě se vás zeptám jestli je potřeba odpojovat i ruční brzdu? A celý třmen mohu vytáhnout když bych odpojil hadičku od brzd a pak odvzdušnil?
Nechám si poradit.
Děkuji
asd1

Nech si poradit: dej to do servisu. Podle dotazů nejsi schopný bezpečně se hrabat v brzdách.

 

rebor
hodnocení

Dobrý den,
chtěl bych ještě vysvětlit jestli někdo nevíte jak funguje ten brzdový pístek? Když dávám nové destičky, musím s ním točit a tlačit na něj aby zajel. Jak to celé složím tak on se zase otáčí zpátky při brždění?
Vysvětlil by mi to někfo?
Děkuji

 

rebor
hodnocení

Vyměněno, složeno, ale jedno kolo se trochu zahřívá.
Poradí tady někdo jak rozhýbat ten pístek? A čím případně namazat vodící čepy?
Děkuji
asd1

Pístek opravná sada.

Ověř mechaniku ručky, pístek může být OK, ale nevrací se ručka.. (na třmenu tomu pomož, projeď a pokud se přestane hřát tak to je ručka) Repasovat to jde, ale už je to náročnější, rozhýbání pomůže jen nachvilku... Nejlepší je nahodit nový třmen a mít pár let klid..

Maže se keramikou, v nouzi mědí pouze funkční plochy.

rebor
hodnocení

Dobře na ručku se mrknu.
Jak dostat šetrně třmen ven? Vždy dře o nové desky.
Děkuji

 

asd1

Zatlačit pístek (musí se tlačit + otáčet, přímo nejde! Pozor na proštípnutí prachovky)

rebor
hodnocení

Dobrý večer, rozebral jsem to, prostříkal silikonovým sprejem pod prachovku pístu a dal zpátky. Zase to brzdí samo, kotouč je zahřátý tak,že na něm neudržím ruku.
Co zkusit dále?
Děkuji
asd1

Ještě povol odvzdušňovák jestli není ucpaná hadice k brzdiči (po odpuštění tlaku z brzdiče by se to odbrzdilo). Jinak repas brzdiče (pístku) a mechanismu ručky v brzdiči...

Podobné jsem řešil na FF1 (nevracel se samostav ručky, lehce přibrzďovalo), hodil jsem dva nové brzdiče TRW 800,- za kus celkem 1600,- a mám klid..

rebor
Zdravím, vše se podařilo rozhýbat a teď je to už dobré.
Díky mockrát všem rádcům za pomoc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]