Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu.zda je možná ,a co to obnáší ,dodatečna montáž jedné řady tři sedadel za řidičem.Přesněji ,mám vyhlednutý Renault Trafic ,což je dodavka ,ktera má jen tři sedadla- .řidič a dva spolujezdci.šesti místný Trafic jde u nas těžko koupit,tak se rozhoduji jít touto cestou.Je to realné i finančně?Originální sedadla bych koupil z vyřazeného auta.Děkuji za nějaké odpovědi.
Podíval bych se, jestli jsou v autě originální otvory pro přišroubování dalších sedadel.Někdy je jeden typ karoserie pro obě varianty. Pak bych se dotázal prodejce.Nebyl by problém si sedadla namontovat, na technickou je na chvíli vymontovat.Problém by nastal,kdyby jste měl pak nehodu, došlo by ke zranění osob na těch neshválených sedadlech.Jestli by to pak třeba pojišťovna nechtěla zaplatit, to je také třeba předem zjistit.
Předem je jasné, že každá montáž-demontáž konstrukčních částí, celků, různých doplňků atd...je zásahem do homologace vozidla, , nositelem homologace je výrobce, jeho povinnosti jsou v této souvislosti stanoveny zákony a množstvím různých norem a nařízení EU, ale také jsou chráněny zákonem. Zasáhnout nebo nezasáhnout do této homologace lze proto jen se souhlasem výrobce a za podmínek, které stanoví ON na základě platné legislativy.
Počet míst celkem a počet míst k sezení je uveden v registračních dokladech, tedy i v malém TP na zadní straně.Takže nadbytečné sedačky bude nutné "na chvíli" vymontovat i před každou silniční kontrolou.Když si toho policista všimne a dá si pak tu práci ověřit si v registru vozidel, s jakým počtem míst je auto schváleno, máte problém.
jde o to, s jakým počtem míst je dodávka oficiálně schválena, předpokládám že se jedná o kategorii N1, t.j, nákladní do 3,5 tuny.Pokud vychází při výrobě z karoserie osobního vozidla a má originální kotevní úchyty pro sedačky, lze provést oficiální přestavbu buď firmu,která má k tomu hromadnou licenci, nebo individuálně , na základě písemného souhlasného stanovidka výrobce - akreditovaného zástupce, na základě rozhodnutí o povolení přestavby, které vydá příslušný dopraví úřad.Reálné finančně to samozřejmě je, důležité zda je to reálné i technicky.jde o to, do jaké kategorie dodávka v současnosti patří, buď N1, nebo M1, zda je 3-místná z výroby, nebo byla přestavěna a počet míst k sezení snížen. To zjistíte z velkého technického průkazu.Pak se informujte u výrobce.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.