Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
před týdnem (3.9.2018) jsem prodal osobní vůz Lancia Thesis, r.v. 2002 s vadami uvedenými na kupní smlouvě (vadný alternátor, prasklina na čelním skle) – vzhledem k nimž byla cena téměř symbolická 25 000,- Kč. Kupující absolvoval zkušební jízdu, což je uvedeno v kupní smlouvě a vozidlo následně koupil. Pár dní od prodeje vozu mě kontaktoval, s tím, že se mu "rozsypala celá spojka" a že chce vozidlo reklamovat pro skrytou vadu. Spojka v době prodeje nevykazovala žádné známky poškození a byla zcela funkční. Dále kupující argumentuje tím, že už měl vozidlo v třech servisech a všude mu prý "dali za pravdu". Kupující je docela neodbytný a vyvíjí nepříjemný tlak, jemuž bych nerad podlehl a zbytečně neudělal nějaké nevratné rozhodnutí.
Jak v takovém případě postupovat a jedná se skutečně o tzv. skrytou vadu nebo jen o opotřebení součástky s předpokladem omezené životnosti (vozidlo mělo nájezd cca 270tis. Km)?
Děkuji za odpověď.
Nikdo tady tu spojku neviděl, takže nikdo zde nemůže říci, jestli se jedná o běžné opotřebení.
Kupující může uplatnit svá práva do 2let. Tedy pokud by v autě byla nainstalována třeba jiná spojka, než má být, nebo byla neodborně "opravena" (třeba měla vymačkané pružiny a někdo to vyřešil, že je přivařil), nebo kdyby jsi tvrdil, že jsi jí před měsícem měnil atd... tak právo je na jeho straně.
Pokud nic takového není pravda, tak 270tis km je normální životnost spojky, tedy běžné opotřebení. Nemá nárok.
Jj, pokud tam nebylo "napadení kutilem" nebo nešlo o novou spojku, tak je to běžné opotřebení. Reklamaci bych neuznal, slušně bych ho odpálkoval a pokud nesouhlasí ať si to vymáhá právní cestou... Byl bych ochoten vzít auto zpět v původním stavu, tj. s opravenou spojkou + obvyklý pronájem za dobu co s tim jezdil..
Za skrytou vadu nelze považovat většinu opotřebení na vozidle. Skrytá vada není špatná spojka, prorezlá podlaha ani špatné těsnění pod hlavou. Příkladem skryté vady může být třeba auto svařené ze dvou kusů nebo když je pod kapotou jiný motor, než je uveden v TP.
Taky se nerad dostávám do podobných situací a osobně bych to ze slušnosti řešil nabídkou, že mu třeba 3 tisíce vrátím, pokud mi doveze fakturu ze servisu a starou spojku.
Jen že se slušností se to nesmí přehánět.. Něco je slušnost a něco nechat ze sebe dělat vola.. Fakturu a starou spojku seženu kdykoliv... Pokud dlouhodobě spojka fungovala + při prodeji taky nebyl problém, tak toprostě bylo v pořádku... To by se taky mohlo doživotně přispívat na servis spotřebáku...
Kupující stále vyvíjí docela nepříjemný tlak. Zvažuji, že si nechám vozidlo přistavit, poté v zákonné lhůtě 30ti dnů na reklamaci nechám stav spojky prověřit v autorizovaném servisu a pokud potvrdí, že se jedná o běžné opotřebení, reklamaci s tímto neuznám. Je to správný a nenapadnutelný postup? Nerad bych měl zbytečně nějaké potíže. Děkuji
znam cloveka ktery novou spojku ( byla komplet menena ) oddelal behem necelych 400km, bylo u nej bezne rozjizdeni na petku atd, pak znam cloveka ktery nove audi za 2,5 mega pouzil jako traktor a trhal s nim koreny, spojka se menila kdyz auto melo najezdenych 800km, jasne ze ne na zaruku ,
kdyz se mu sjedou za dalsi 2 tkm desky taky je bude chtit platit? tri servisy mu daly za pravdu? kazdy servis kuchnul prevodovku, zkontroloval spojku a dal to zpet dohromady? servis chce vydelat tak mu rekne cokoliv, sem si jisty ze treba pred soudem uz by to netvrdili
Jsou lidi, který prodávaji auto až když se začne projevovat nějaká vážnější závada vyžadující opravu, nebo se začnou kupit středně vážné závady. Čim je auto starší a méně hodnotné, tím se i snižuje majitelova "ochota" platit opravy, protože v porovnání s hodnotou auta jde často o významnou částku a taky neplánuje, že si auto ponechá mnoho let, tak proč platit a dávat tam něco nového, když si to ani neužije, že. Takovýto člověk často závadu/y zamaskuje, nebo jen tak na oko opraví, nasadí rozumnou cenu a auto prodá. Následně se hájí tím, že to bylo přece staré auto, je normální, že se stará auta rozbíjejí. Bohužel je těžké rozlišit poctivé prodejce, kteří k reklamaci přišli jak slepí k houslím a takovéto vychytralce.
Nezbývá než souhlasit. Auto mělo vadný alternátor a prasklinu na čelním skle - kupující byl s těmito závadami seznámen a tvrdil, že už si alternátor sehnal. Kvůli těmto závadám byla cena snížena na poloviční než je obvyklá za stejné vozidlo. Nevím, jak se dá zamaskovat nebo na oko opravit spojka, která je při zkušební jízdě plně funkční a následně se novému majiteli dle jeho slov "totálně rozsypala". Spíš bych rád věděl, jestli kupující oprávněně požaduje vrátit peníze zpět z důvodu skryté vady, nebo se o skrytou vadu nejedná a jak v takovém případě postupovat. Děkuji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.