Dobrý den, je možné vyměnit "po domácku" chladící kapalinu pomocí odsátí z nádržky zezhora a potom doplnění nového? Vím že to nevymění veškerou kapalinu, ale aspoň část bude nová. Jedná se o Passat B5.5 2003 1.9TDI, jako student je to pro mě levnější :D a bez rizika doufám? Nechci se pouštět do výměny celé kapaliny pomocí vypouštěcího šroubu sám. díky
Chladicí kapalina se v podstatě neopotřebuje.Obsahuje především vodu a protimrazové přísady,které najjdou uplatnění až v zimě.Pokud se s vozem hodně jezdí,pak stačí jen vypařenou vodu doplnit.Vyměňoval bych ji jen v havarijním případě,tedy když do ní unikne nějaká minerálie.Na zimu bych pak sníženou hladinu doplnil koncentrovanou kapalinou.
A co inhibitory koroze, protipěnící přísady a další aditiva? Právě kvůli nim se má chladicí kapalina pravidelně měnit, protože časem ztrácí na účinnosti.
Výměna chladicí kapaliny je daná i jejím výrobcem, dle typu to bývá v intervalu 3-5 let.
Dobrý den,pokud tam máš šroub na vypouštění, tak nad čím přemýšlíš? Povol zátku na nádobce, připrav si nějaou větší nádobu, do které to vypustit lze, vyšroubuj ten výpustný šroub. Až to vyteče, šroub zašroubuj (pozor na těsnění), nalej nové, nechej chvilku běžet motor, pak zkontroluj hladinu v nádobce, nic složitého to není a ... v zimě třeba poznáš. Ona ta nemrzka není jen o tom,že nezamrzá, ona má také vyšší teplotu varu než voda sama, chrání před korozí, obsahuje části, které i pomáhají ty droby motoru zevnitř čistit...Má se měnit, pravda.
Jestli je dostatečně "hustá", tak jí tam nech a nic neměň.
Jasně ,že kapalina stárne a zhoršují se její vlastnosti. Ale to auto bude na vrakovišti dříve, než by to mělo zásadní vliv na motor. Veterána z něho asi dělat nechceš.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.