Nejste přihlášen/a.
Zdravím,
chtěl bych se zeptat na to, jestli se rozjíždím špatně já do kopce nebo za to může technický stav auta. Dneska jsem byl zavést kámoše do fakt velké díry světa, a zpátky se jede do tak prudkého kopce, že už mi to ani ručka nebrzdila, a to byla fakt natažená nahoře. Rozjížděl jsem se, ale auto stálo. Tak jsem zvedl spojku, už jsem ji pustil úplně až do záběru, furt nic, nakonec jsem měl motor až na 3000 otáčkách a teprve pak se mi auto rozjelo. Samozřejmě že zasmrděla spojka. Jsem rád, že jsem to nakonec vyjel. Nicméně, řidičák mám teprve měsíc a půl, ale nikdy jsem neměl problémy v tak prudkém kopci jako tam. Mám peugeot 306 z roku 1996, 1,4l, 55kw, najeto má 187 tis. km. Spojka mi právě zabírá skoro nahoře, zabírala i předtím nahoře, tak jsem se chtěl zeptat, jestli je už kaput spojka nebo něco dělám já špatně.
Díky
Kontrola spojky se dělá takto : (někde se udává na 3°,někde 5°) nastartuješ zařadíš onen rychlostní ° a přidáš plyn naplno a prudce pustíš spojku-chcípne-li je OK ne-li je špatná.Ovšem je to dost nebezpečné-můžeš nabourat třeba do zdi (na dvorku u RD) -nebo auto před tebou...Nejlépe na větší volné ploše i díky tomu že jsi začátečník!
Proč?
Protože tohle je debilita ne 3 nebo 5 °, ale 1°. Roztočit motor na max. a prudce pustit spojku znamená něco v motoru, spojce, převodovce, diferáku nebo poloosách, urvat nebo poškodit.
Když se rozjíždíš normálně a s citem, tak je to, jako by tě někdo pohladil. Když se rozjždíš normálně, ale bez citu, tak je to jako by jsi dostal mírnou facku. Ale to, co radíš je jako dostat od urostlého maníka plnou silou pěstí do nosu (a to by jsi asi potřeboval).
Jestli jsi tak naivní, že té své radě sám věříš, tak vypouštěj jen taková "moudra", kterým opravku rozumíš. Ale jestli takové rady dáváš schválně, aby si nějaký nováček zničil auto, tak by ti měli zablokovat do poradny přístup.
vytočit motor ca na 3000, zařadit 5 a pustit spojku je běžný test spojky, pokud je auto v pořádku tak to neublíží. Jasně že je nesmysl takhle jí testovat jednou týdně, ale při koupi nebo podezření na konec životnosti je na místě. Jinak to moc otestovat nejde. leda příznaky jako bod záběru atd., ale tam je třeba znát daný typ auta jak se chová...
Tento způsob chápu a ničemu neublíží - je to prakticky pokus o normální rozjetí, ale na 5°.
Ale něco jiného je dát plný plyn, kdy se motor roztočí na max. otáčky a potom PRUDCE pustit spojku.
3000 otáček je na prťavý benzínový motůrek v kopci naprosto normální pokud se chceš rozjíždět na volnoběh tak si kup něco s motorem...
Funkčnost spojky zkontroluješ tak, že se rozjedeš normálně jako člověk ne jako hovado s pylenm na podlaze na 5. rychlostní stupen. No a až budeš mít zařazeno za 3 a cca 1500 otáček tak dáš plný plyn. Pokud auto zrychluje tak je spojka ok pokud vyskočí otáčky a auto pomaličku zrychluje tak je ko...
Není třeba dále polemizovat: Spojka je těsně před smrtí, je třeba vyměnit. Ruční brzda rovněž není v pořádku, pokud kola po jejím uzatažení v tom kopci nejdou smykem, ale normálně se točí.
To auto vyžaduje důkladnou kontrolu a opravu nalezených závad.
@asd1: Pak ale nemá vcelku šanci projít TK, ne?
Hele, už jsem to vyřešil, šel jsem na ten kopec znovu, po měsíci zkušeností a rozjízděl se. Hrál jsem si s milimetrama na spojce a pak už jsem se rozjel krásně, akorát mi to trvalo trošku déle. Takže to vypadá, že chyba je na mojí straně. Jinak, někteří se ptali na tachometr, ten by měl být pořádku, jelikož 14 let s tím jezdil taťka a najezdil jenom kolem 10k ročně + poslední 2-3 roky to měl jenom na nákupy a pak to přenechal mě na naučení, jedině, že by první prodejce to stočil, ale když to rodiče v r. 2004 kupovali, tak technik zhodnotil, že stav odpovídal km. A ohledně ručky, ano, ručka brzdí mizerně, v prudčím kopci musím brzdit společně s 1 nebo R, nicméně to tohle auto takhle dělalo vždy.
Nic neřeš a můžeš utíkat pro novou spojku...tahle to má za sebou. Ať je jakkoliv prudký kopec,s dobrou spojkou by se ti auto rozjelo nebo chcíplo,určitě to nemůže stát a zároveň se vytáčet motor.
Ručka musí brzdit v každém kopci,takže to ještě spojit i s kontrolou brzd
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.