Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Katalyzátor měnit nebo ne?

Od: postcd® odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, Vectra B 1.6 16V (1999) 160tis. najeto, nepříliš se s ní jezdí, žere trochu více oleje, nevím jak dlouho je tam katalyzátor, jestli je orig.. Výfuk je děravý někde vepředu u motoru, naměřilo se prý docela vysoké HC (HS?) a hodně kyslíku díky té díře. Mechanik se podívá jestli by to šlo opravit a vzhledem k tomu, že TK a EK bude potřeba udělat asi za měsíc a mechanici moc času nemají tak se chci zeptat jak jednoduché je se dostat ke katalyzátoru a vyměnit ho pokud by to na EK neprošlo? A nebo jestli chtít aby mechanik katalyzátor vyměnil rovnou (není to zrovna nejlevnější součástka na to aby se měnila jen tak pro jistotu). Jeslti vůbec může mechanik bez elektroniky nějak poznat zda je ho zapotřebí ho vyměnit. A obča popiskuje nějaké z předních kol a přestane když začnu zatáčet. Děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd1
hodnocení

1x

Děravý bývá vlnovec nebo svody. Kat bych měnil až pokud by to neprošlo a jen pokud je kastle ještě OK, jinak je lepší poslat dál bez investic... Po opravě díry reset ŘJ, znova naučit a pořádně vyhnat pavouky z výfuku před EK, pomůže i víc lihu v benzínu...

 

fik
hodnocení

1x

Katalyzátor řešit případně jestli neprojde. Tohle je součástka u které se nedá změřit její životnost,někdy vydrží hodně,někdy málo. Opravit díru ve výfuku,smazat závady a hlavně přes měřením emisí se neboj to auto opravdu pořádně prohnat a zahřát. Často auto neudělá emsise jen proto že je sotva zahřáté,žádná závada tam není. V případě neúspěchu můžeš dát i univerzální katalyzátor na navaření za pár stovek,účel to splní a nějaký ten rok to taky vydrží.

Ač je to k neuvěření,stará felda prošla emisemi s vykuchaným katalyzátorem a ještě relativně v pohodě-nepodplacenými emisemi nutno podotknout-katalyzátorem byla prohnaná trubka,na pohled nešlo nic poznat

 

kepler*
hodnocení

0x

Jestli je ten kat ještě původní, tak je pravděpodobně po smrti. Tomu by nasvědčoval i ten vysoký obsah nespálených uhlovodíků, dokonce přesto, že je přisávaný vzduch přes tu díru ve výfuku. Doporučoval bych vyměnit.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Jak píše Asd. zavařit-opravit díry ať nepřisává vzduch před katem,před samotným měření zahřát motor na provozní teplotu a pak jej protáhnout-tzv vyhnat pavouky (byť je toto aktuálnější u nafty než u benálu)osvědčilo se mi toto u všech aut co jsem měl.

Jinak jak píše rádce Kepler-nemusí mít pravdu ale může. osobně mám také 1,8i16 a také trochu papká olej (od deci až po půl litru? na 1000km ,dle provozu.dlouhé trasy víc, krátké se studeným motorem méně /u většiny 16V motorů běžná věc/)ale rok výroby o 3 roky víc (1996) a najeto ke 300 000km a kat je PŮVODNÍ minulými emisemi prošlo bez problémů!

Jinak u hooodně motorů se doporučuje, byť je to protizákonné, "vykuchat VADNÝ kat -emise se zlepší,nepatrně klesne spotřeba a nepatrně se zvýší výkon,nej je skrze kat prohnat trubku.navenek kat bude ale pro výf.zplodiny bude o hoooodně průchodnější!

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Ja todle auto měl a navařil sem na vejfuk kat z felicie
Emise a jízdní vlastnosti bez problémú

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]