Nejste přihlášen/a.
Chtěl bych se zeptat, jak vám chladila klimatizace u Škody Fabia první generace, když byly letos v létě vysoké teploty a měli jste auto odstavené na parkovišti na přímém slunci? Po odstavení auta na přímém slunci při vysokých teplotách je v interiéru taková teplota, že u mého auta mám pocit, že klimatizace nestíhá interiér vychladit i přesto, že teplota je nastavená na minimum a ventilátor je zapnutý na druhý nebo třetí stupeň. Teplota v interiéru se sice po nějaké době sníží, ale pořád se necítím příjemně, uvnitř auta je neustále vyšší teplota, než bych si představoval. Jedná se o Fabii 1,9 TDI 74 kW. Máte u vaší Fabie stejný problém? Může to být tím, že ta klimatizace u Fabie není konstruovaná tak, aby spolehlivě vychladila interiér i při vysokých letních teplotách? Chladivo je doplněno, takže nedostatkem chladiva by to být nemělo. Děkuji za rady
Pokud na to celé poledne pere slunce, tak i novým autům trvá, než se to zchladí.
Fabia má poloautomatickou klimatizaci, takže kromě problému v samotném klimatizačním okruhu (málo chladiva, nefunkční ventilátor chladiče) může být problém i v řidicí jednotce klimatizace (několikrát se mi stalo, že klimatizace ve Fabii začala v průběhu jízdy, kdy jsem chladil, z ničeho nic topit) nebo nějakém čidle. Přes diagnostiku se můžete mrknout, jakou teplotu má vzduch ve výdeších.
Jak už bylo zmíněno může jít o unik chladiciho media a klima má měnší učinnost. Druhá věc a na tu bych se zaměřil, zkontrolujte pylový filtr klimatizace, po čase se ucpe od prachu listi apod. a sniži se prutok vzduchu a tím pádem podstatně méně chladí.
Servisák říkal, že s fabiou kolikrát přijde někdo na první servis víc jak po 10 ti letech, že tyhle auta maj prý nadpruměrně kvalitni klimy.
Tu klimatizaci samozřejmě nechám zkontrolovat, abych měl jistotu, že je v pořádku. Ještě se zeptám na jednu věc. Když je klimatizace vypnutá, tak se mi často stává, že ujedu třeba 30 km, ale ani po dojetí na místo teploměr neukazuje provozní teplotu, ručička je třeba 1-2 mm pod středovou čárkou a když jedu tu samou trasu se zapnutou klimatizací, ručička teploměru většinou ukazuje provozní teplotu ještě několik kilometrů před dojetím na místo a normálně se drží na té středové čárce. Jak může mít zapnutá klimatizace vliv na to, že se během jízdy normálně udrží provozní teplota motoru a naopak při vypnuté klimatizaci se většinou provozní teplota motoru neudrží ani po delší jízdě? U chladiče mám dva ventilátory a při zapnuté klimatizaci jeden z nich běží a ten by naopak měl chladící kapalinu ochlazovat, tak proč při zapnuté klimatizaci, kdy běží jeden ventilátor a ochlazuje chladící kapalinu, motor normálně udrží provozní teplotu? Děkuji za radu
Skutečnou teplotu uvidíš asi jen na diagnostice (výstup z čidla teploty). Malý výkon klimy může být málo chladiva nebo i elektronika/ klapky ventilace... Max. do pár minut by měl foukat vyloženě studený vzduch...
Chladič klimatizace je těsně před chladičem motoru. Když pustíte klimatizaci, chladič klimatizace vydává teplo a teplo se může dostat do chladiče motoru i do motorového prostoru a tím rychleji zahřát motor.. Navíc klimatizace samozřejmě o něco zvyšuje spotřebu motoru, což se také projeví rychlejším zahřátím motoru. V každém případě zkontrolujte termostat, po 30 km by už ručička měla být na středové čárce (což ale neznamená skutečných 90°C, ručička ve Fabii neukazuje pravdu). Při puštění klimatizace by měly běžet oba ventilátory, zkontrolujte ten neběžící, většinou bývá zadřené ložisko.
Mám zkušenost s poloautomatickou klimatizací u tří aut - Fabia I, Fabia II a VW Golf IV a u všech aut klimatizace nikdy nefungovala tak, jak většina lidí popisuje - měla by např. při vyšší teplotě v interiéru a nastavení na min. foukat nejprve studený vzduch a postupně by se měla teplota vzduchu z ofuků zvyšovat tak, aby se v interiéru udržela např. teplota 20 stupňů. U popisovaných aut ale fungovala tak, že po nastavení regulátoru teploty např. na doraz doleva na studený vzduch foukal z ofuků po celou dobu jízdy jen studený vzduch a nikdy nedošlo k jeho oteplení i přesto, že teplota v interiéru se už dávno snížila. U aut s digitální klimatizací skutečně dochází k tomu, že po nějaké době se teplota vzduchu z ofuků zvýší, ale u této poloautomatické klimatizace se nic takového nestalo. Prostě se tato poloautomatická klimatizace chovala podobně jako klasická manuální klimatizace. Je toto chování normální? Proč se ta poloautomatická klimatizace chová jako klasická manuální klimatizace, když podle popisu by měla fungovat podobně jako digitální klimatizace? Děkuji za radu
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.