Nejste přihlášen/a.
Nač si dát pozor při jízdě po dálnici v noci nebo dokonce za deště a v noci? Nikdy jsem v noci po dálnici nejel a čeká mě taková cesta., takže.., jakou máte takovou noční zkušenost při cestě po D1? A jak je to s dálkovým svícením?
Hlavně si dej pozor, abys v noci neusnul. Pokud pojedeš s někým ve dvojici, tak ho můžeš požádat o vystřídání (při prvním náznaku únavy).
Pokud pojedeš sám, tak zastav na parkovišti a udělej pořádnou přestávku (aspoň 15minut). Projdi se, omyj se vodou, zajdi na WC, umyj si okna u auta, prostě cokolikv mimo řízení. Pokud budeš opravdu unavený, tak si klidně zdřímni v autě.
Ona je určitá doba kdy chodíš spát a pokud tělo v tu dobu spát nejde, tak ještě chvilku funguje, pak přijde rychle únava a může přijít mikrospánek.
Na dálnici za dobrého počasí jedeš tak jako na jiných silnicích. V noci je výhodou, že vidíš světla už v dálce nebo když na tebe někdo blikne, tak to hned zaregistruješ.
Pokud pojedeš 80 až 90km/h, tak se budeš motat mezi náklaďákama a i ti tě budou předjíždět.
V každým případě se drž v pravým pruhu a v levým pouze předjížděj.
V opravovaných úsecích se řiď podle těch co jedou před tebou a nebo podle rychlostního omezení.
V dešti můžeš zpomalit, ale to zaleží na intenzitě deště. (například: když stírají stěrače s přestávkou tak rychlost do 100km/h; když stírají stěrače nepřetržitě na pomalou rychlost tak do 80km/h; když stírají stěrače na nejvyšší rychlost tak do 60km/h).
Hlavně dodržuj odstup od vozidla, které jede před tebou. Když tě někdo předjede, tak sundej nohu z plynu ať zase zvětšíš odstup od vozidla před tebou. Na mokré silnici není možné provádět prudké manévry (prudké brzdění obstará ABS- pokud ho auto má), ale nějaké prudké vybočení je nebezpečné. Proto se snaž předvídat a jeď klidně. Nenech se vyprovokovat ani se nesnaž s někým závodit.
A noční cesta rychleji unaví oči.
Svícení dálkovýmji, je v noci možné, ale musíš hlídat aby před tebou nejelo žádné auto, které budeš oslňovat nebo aby v porotisměru nejel kamion. Většinou středová svodidla a nádstavba zabrání oslňění řidiče osobáku, ale náklaďáky neochrání. Ti ale mají na autě dost světel, takže když na tebe všechno rozsvítí, tak si hned uvědomíš co děláš špatně.
Hlavně nezmatkovat. Když se ti stane, že mineš sjezd, tak prostě jedeš na další.
Není třeba noční jízdy nějak démonizovat, mě osobně se třeba v noci jezdí lépe, jelikož je podstatně menší provoz. Pochopitelně úskalím může být únava, lidské tělo je nastaveno tak, že od půlnoci do rána má útlum - takže bacha na mikrospánek.
Co je však nebezpečné za deště je aquaplaning - jde o to, že pokud vletíte ve 130km/h do louže, nebo třeba do vody ve vyjetých kolejích , můžete dostat krááásný smyk, což v tomto fofru není žádná sranda.
S dálkovým svícením je to stejně jako na okreskách - pokud jede něco před Vámi, nebo proti Vám, nesmíte použít dálkové světla, abyste neoslnil. Kolikrát dálkový vůbec nepoužiji, protože to hustota provozu nedovolí - ale to není nějaká újma.
Jiné kafe je mlha, nebo mlha v noci. To je pak někdy docela ,,hustý´´
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.