Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Blinkr vlevo na křižovatce, násl.jízda rovně

Od: keebleek® odpovědí: 47 změna:

Tohle se mi stalo.

Přijíždím ke křižovatce a před ní je přechod. Vlevo je jednosměrná ulice tam. Zastavím před přechodem a pouštím chodkyni. Když mě ona míjí a vstupuje za polovinu přechodu, přilítne další řidička s Yetim a míjí chodkyni o pár cm. Naštěstí trochu couvla. Ta šílená baba si to pálí dál bez ubrání.

Tak mě napadlo, jestli by reagovala ona, případně někteří další řidiči na můj blinkr VLEVO a zastavili za mnou? A já bych ho potom vypnul a jel dál rovně jak bylo původně zamýšleno. Co si o tom myslíte?

 

 

47 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar milancukrar

Přeci nechcete po nás, aby jsme věděli, jak se zachová někdo koho neznáme.

Jestli chcete nicříkající debatu, kde se bude nadávat na jiní řidiče, zadal jste dotaz správně.

hodnocení

V tenhle moment by mě spíše zajímalo, jak byste se zachoval vy pane Cukráři? Vy byste nechtěl zabránit někoho zabití? Chtěl by jste to snad vidět na vlastní oči? Zřejmě vám je to asi jedno. Zadání dotazu je asi důležitější než téma.

Pane tazateli,

V tenhle moment by mě spíše zajímalo, jak byste se zachoval vy pane Cukráři? Já jsem nepochopil popis, ze zkušenosti se nevyjadřuji k nejasnému popisu, když nevidím přesnou situaci.

Vy byste nechtěl zabránit někoho zabití? Že to je hloupý dotez, nebo znáte někoho na světě, kdo by nechtěl zabránit zabití?

Chtěl by jste to snad vidět na vlastní oči? Ano, abych mohl hodnotit, musel bych opravdu situaci vidět. Nikoliv jak jste ji viděl Vy a jak jste jí popsal,

Zadání dotazu je asi důležitější než téma. Ale zadání není jednoznačné, každý si tu popsanou situaci může vyložit jinak. Nevím kudy zběsilá paní jela, co myslíte o blinkru vlevo. Nač se ptáte...

hodnocení

Díky za odezvu. Koukám, že to nebude tak snadné.

Blinkr vlevo je lidově zapnutý ukazatel směru pro jízdu vlevo. Tady konkrétně do tam průjezdné jednosměrné ulice.

Ta řidička se svým chováním, že mě objela z levé strany, dostala do protisměru a ještě málem smetla protijedoucí vozidlo. Provedla tzv. myšku v křižovatce. Mě šlo spíše o tu chodkyni. Stačilo málo a byla po smrti. A nevstupovala do dalšího pruhu ve stejném směru.

Kdyby se jednalo o nějakého člena rodiny zde přispívajících, to by se názory asi lišily.

Děkuji za vysbětlení, co je blinkr. Ale to jsem pochopil. Nikoliv však popsanou situaci a konání účastníků. To znamená, že jste zastavil před přechodem a paní Vás předjela vlevo? Jak široká byla vozovka. Můžete dát GPS místa?

 

hodnocení

2x

Především je ta situace nedostatečně popsaná. Vůbec netuším, odkud kam jela ta "šílená baba". Ty jsi stál, takže ona tě objížděla?

Tvůj návrh řešení situace nadmíru zavání nepřípustným "vychováváním" ostatních účastníků provozu na pozemních komunikacích

No, řekl bych, že šlo o případ, kdy řidič v pravém pruhu zastaví před přechodem neboť je povinen dát přednost chodci.

A další řidič (zde popsaný jako "šílená baba") ve vedlejším pruhu chodce zabije.

Autor nabízí myšlenku zabránit tomuto jednání blikáním vlevo.

Řidiči MHD v Praze tento problém řešili tak, že svým dlouhým autobusem najeli k přechodu šikmo a tak ho zablokovali v obou pruzích. Ale řekl bych, že už toho nechali. Lidí je dost ..

Na křižovatce jsou dva jízdní pruhy? Vy jste zastavil v pravém a paní jela v levém?

ra52 - nemaťte řidičskou veřejnost, že má chodec přednost před motorovým vozidlem

@aloisb Horší než řidiče je mást ty chodce.

Řekl bych, že díky internetovým lhářům patří ČR k evropským výjimkám a řidiči zásadně porušují zákon ve vztahu k chodcům. Stále je tu běžné, že před chodcem "který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro
chodce" projede pět aut, než se najde jeden řidič, který splní svou zákonnou povinnost.

Především kvůli tomu, že řidiče neustále lháři ujišťují, že žádnou povinnost nemají ..

 

asd1
hodnocení

2x

Když nereaguje na přechod, tak těžko bude reagovat na blinkr... Chodec si na tohle musí dávat pozor jinak je sebevrah ať jsou předpisy jake chtějí, jednoznačně platí "než vlezu do cesty, přesvědčim se jestli tam můžu".

A často je lepší bezohledně chodce nepustit - pak ho to pako ve vedlejším pruhu nesejme...

V okolí vim o několika smrťákách, jak dva pruhy tak předjíždění... Bez ohledu na předpisy se chodec musí přesvědčit že ho auto pouští a ne vlézt do cesty - to je ruská ruleta (ostatně přesvědčit se musí i podle předpisů, chodec na přechodu v ČR přednost nemá!)

Chodec na přechodu přednost má. I v ČR.

asd1

Nemá. Řidič musí chodci umožnit přejít/ chodec má povinnost přesvědčit se že ho řidič pouští. Přednost je ale něco jiného a tu opravdu chodec nemá...

asd - mýlíte se nebo přímo lžete?

Nelže, nemýlí se. V zákoně 361/2000 není nikde zmínka o tom, že chodec má přednost. Je to napsáno jinak, ale to už začal citivat asd.

Je tam pro blbé podrobně rozepsáno to, jak se dává přednost. Chodci.

Je tam pro blbé napsáno, že řidič nesmí ohrozit chodce, který již vstoupil na přechod.

asd1

A pro ty ještě blbější tam je napsáno, že chodec nesmí vstoupit před auto ;)

Přednost opravdu nemá... Kdo tvrdí opak, ať dá odkaz na předpis podle kterého tu přednost má mít...

@ra252 Když už ignoruji zákon a i policajti a tzv. "dopravní experti" tvrdí, že chodec u nás přednost nemá, tak to je co říct :)

ernie, má tedy přednost? Podle jakého předpisu? Nebo nemá přednost?

Děkuji

Milane, samozřejmě nemá a myslel jsem to tak, že když to potvrzují i policajti, tak už to musí něco znamenat přeci. :)

Dobře tedy, budeme-li si hrát na slovíčka - přednost chodec nemá a nelze mu ji dát neboť termín přednost zákon nedefinuje.

Definuje pouze přednost v jízdě: dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon
nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel
náhle změnit směr nebo rychlost jízdy.

Řidič ve vztahu k chodci nesmí:

ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje.

kde uvedené pojmy znamenají:

nesmět ohrozit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí

nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo

a dále :

nesmí předjíždět na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a bezprostředně před nimi,

nesmí se otáčet a couvat na přechodu pro chodce

nesmí zastavit a stát na přechodu pro chodce nebo na přejezdu pro cyklisty a ve vzdálenosti kratší než 5 m před nimi,

nesmí ohrozit chodce přecházejícího pozemní komunikaci, na kterou řidič odbočuje, a dále nesmí ohrozit chodce při odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci, při vjíždění na pozemní komunikaci a při otáčení nebo couvání.

Čili popis přednosti odpovídající hlavní silnici. (S tím rozdílem, že chodci nesmí řidič ani překážet).

V popisu chování chodce je v zákoně těsně před koncem zmínka o nevstupování bezprostředně před vozidlo:

Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.

Je to pochopitelné a je to tam proto, že chodec může před přechodem pro chodce stát, zatímco řidič nikoli. U vozidel tedy nehrozí patová situace, že na hranici křižovatky na hlavní silnici zastaví teta a začne se malovat a ostatní na ni budou čekat, protože by se mohla rozjet a mít tím pádem okamžitě přednost.

Chodec taková omezení nemá a aby nenastala situace, že chodec i řidič poskakují a zastavují, chodec nevstoupí bezprostředně před vozidlo. Termín bezprostředně ovšem zákon nedefinuje a používá ho ve smyslu vzdálenost i času.

Lze se však oprávněně domnívat, že bezprostředně není 100 ani 50 metrů. Obzvláště, je-li místo, kde má řidič povinnost vůči chodci neohrozit a neomezit vyznačeno dvěma svislými a jednou vodorovnou dopravní značkou ..

 

hodnocení

1x

@hhh - A druhý hlupák je ten,kdo vymyslel v nedávných letech,že chodec na přechodu má přednost před auty.
Hlupák, s prominutím, je ten, kdo si ust.

Z. č. 361/2000 Sb.

§ 5 Povinnosti řidiče

(2) Řidič nesmí

f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje,

vykládá tak, že "chodec na přechodu má přednost před auty".

hhh

i tak je to paskvil ze zvláštní školy s obětmi na životech

hhh

...protože někdy je lepší mlčet a nenařizovat nic,Takhle to je ke škodě věci.Na to stačil jiný paragraf např.o zabití z nedbalosti,ujmě na zdraví.Tento má jen na svědomí životy

@hhh - To se budete muset obrátit na svého zastupitele - tady si nanejvýš upustíte páru.

@jedubabicka Muhe. Aby obrácení se na svého zastupitele mělo alespoň nějaký efekt, muselo by se ono obrácení se provést minimálně mířidly pušky :)

 

malyparanoik*
hodnocení

1x

Nepřebírejte odpovědnost druhých. Vy se máte starat předně sám o sebe, abyste taky někdy neudělal chybu a ne vytvářet další zmatky, které z vašeho pohledu slouží dobré věci. Z pohledu jiných to může být právě naopak.

kluzo*

"Nepřebírejte zodpovědnost druhých..."

, ale chovejte se jako by byli nezodpovědní. Poměrně často, když jsem se spoléhal na zodpovědnost druhých tak jsem narazil (obrazně).

malyparanoik*

No ano, v první řadě by se měl starat sám o sebe. Až si bude vědět rady sám se sebou, tak může věnovat část pozornosti i tomu aby předvídal jednání druhých, jestli třeba taky neudělají chybu. Určitě je ale hloupost přebírat na sebe jejich zodpovědnost.

Jezdím už léta a opravdu několika nehodám jsem se už vyhnul jen proto, že druhým nedůvěřuju na 100% a předpokládám že taky můžou udělat chybu. Jo a taky si dávám obzvlášť pozor na majitele vozidel Ford Fusion :)

 

 

jabraka*
hodnocení

0x

Myslím si tolik,že jednání řidiče by mělo být v každém okamžiku čitelné.To znamená,že celým autem a svým počínáním musí ostatní účastníci vědět,co zamýšlím v příštím okamžiku udělat.To že nějaká šílená jezdkyně nedodržuje předpisy a jedná nesvědomitě,na to nesmí mít vliv.Zákon na ni dříve,nebo později dosáhne.

JABRAKA

hodnocení

Jasně, tomu rozumím. Ale je otázka, zda není lepší trošku ubrat na jakési čitelnosti v jednání a nebo se pokusit zamezit zabití chodce? Protože, ti všichni za mnou, stejně normálně nemůžou pokračovat dál rovně.

 

hvxy
hodnocení

0x
Myslím si, že je to psychopatický nápad.

 

hodnocení

0x
avatar adetouk

kyblíku a co když tě ta "šílená baba"objede vpravo a srazí chodce na přechodu?

hodnocení

Doplním.

Jde o přechod moderního typu, přes dvoupruhou ulici(jeden tam a druhý zpět v protisměru). Tento je proto vybaven osvětlením a ta šílená řidička by nejdříve narazila do sloupu od lampy veřejného osvětlení.

 

nikdo*
hodnocení

0x

Taky se mi to už stalo, a jediný co se dá v tom okamžiku delat, je sledovat provoz za sebou a když něco takového hrozí, tak houknout klaksonem. Nic jiného totíž nestihnete. A pak se už jen modlit.


doplněno 06.09.18 10:03:

Jedna OT zkušenost ze dneška. No spíš varování. Ráno, ještě tma. Najel jsem k přechodu a zprava čtyři důchodci, zleva nikdo, zastavím, oni přecházejí. Podůchodcovsky pomalu, za sebou jak husy. když přešel poslední, chci se ním rozjet a najednou mám před autem mladou holku, v tmavém oblečení, která děsně spěchala zleva, z druhé strany přechodu. Kde se tam vazala, nevím? Bohužel, šla za těmi důchodci, tedy z jejího pohledu vlevo od nich. Takže jsem ji přehlídnul. Asi nade mnou stáli všichni svatí, že jsem ji na poslední chvíli zahlédl a znovu zastavil. Mohl jsem dnes ráno být bez řidičáku a s flastrem od soudu. Dejte si majzla. Nemusíte pokaždé dopadnout tak dobře, jako dnes já.

asd1

Stane se, už jsem přehlídnul i vlak... Přejezd kde jsem jel už tisíckrát a až na přejezdu mi došlo že jsem se nekouknul.. Prostě erupce na slunci a úplné okno, naštěstí dopadlo dobře... Proto jsem opatrný s odsuzováním "to je debil, jak může vjet na přejezd před vlak". A to se vždycky rozhlížim na obě strany i když je semafor a bliká bílé...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Zase jeden nejasný dotaz, lidi se to nenaučí. Jak je vozovka široká, jaká je situace v členění vozovky (čáry, svislé značení, šířka pruhů, značení přechodu).

asd1

Dotaz nejasný není, podstata je jednoznačná: jedno auto pustí chodce na přechodu a druhé provalí vedle něj. Pokud mu chodec vleze do cesty tak ho sejme...

asd1® - z dotazu není jasné, co jsem uvedl. To, že se tam nacpe auto, ještě neznamená, že tam je legální místo. To. že chodec nebyl třeba vidět, je druhá věc. Denně vidíme např., jak motocyklisté se cpou dopředu k přechodu, kličkují a je jim jedno jak, zprava, zleva, policajtům je to jedno.

asd1

Jestli je místo legální nebo ne je úplně jedno. Prostě jedno auto zastaví před přechodem a pustí chodce, a druhé ho objede. Je úplně jedno jestli ho předjede zleva protisměrem, zprava druhým pruhem nebo třeba po chodníku. Prostě pokud mu chodec vleze do cesty tak je mrtvej. Takže i když by měl deset předností, tak se musí podívat podívat jestli tam vlézt může a až pak pokračovat v chůzi. Tečka. Ten pitomec v druhém autě sice bude viník a zavřou ho za zabití, ale chodec bude mrtvola...

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Měl jsi tedy otevřít dveře. Lepší, než nějaký blinkr, který by řidička stejně neviděla. A že bys o ně přišel? Aha. Zas tak moc ti na tom chodci už nezáleží, co :)

 

hhh
hodnocení

0x

Myslím si,že se jedná o dva hlupce.Ta baba ja fakt praštěná,že takhle jezdí jako prase.A druhý hlupák je ten,kdo vymyslel v nedávných letech,že chodec na přechodu má přednost před auty.Ten hnup má totiž na svědomí od té doby tolik lidských životů u nás,že si to není schopen ani uvědomit.Kdyby vše zůstalo při starém,že přednost mají vždy auta před chodci,tak by podle mého názoru bylo mnohem méně mrtvých na přechodech.Protože by chodci dávali větší pozor na auta-Ale co lze očekávat od Posr. sněmovny

 

kluzo*
hodnocení

0x

Ze zkušenosti chodce mám odpozorováno, že pokud mě někdo málem přejede na přechodu, je to téměř výhradně žena. Pokud stojím na chodníku u přechodu, zastaví zhruba v 90% muži. Nevím, čím to je, ale asi mají ženy pocit z běžného života, kdy jim galantně otevíráme dveře a pouštíme je, že to tak má být i v provozu.
U nás se musí při vjezdu do dvora (odbočování vpravo) najet hodně doleva až na tramvajové koleje, protože jinak se do něj nevejdete. Známý vyhodil blinkr doprava, najel na koleje vlevo, a hádejte co, snažila se ho ještě podjet řidička. Nevyšlo to.
Tolik asi k těm blinkrům a ženám.

Galantně, jo? *smich*

Na mě řval řidič nákladního auta, když jsem si na přechodu zmáčkla "zelenou", že jsem *** a zdržuju ho.

Tedy zastavil - ale asi jen proto, aby nemusel později umývat spodek ;)

kluzo*

Tak pár buranů nemění nic na tom, jak je společnost nastavena. Zrovna tak se mi občas stane, že i ta žena zastaví.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]