Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Oprava podřené / promáčklé karosérie

Od: patrikos odpovědí: 31 změna:

Dobrý den,

po dnešním výletě jsem zjistil, že mám podřené auto viz foto. Auto je nové cca 3 měsíce. Zjistil jsem to po té co jsem odjížděl (pozdě odpoledne) domů, jestli to tam bylo již ráno netuším. V každém případě si nejsem vědom, že bych toto způsobil, ale o to mi nejde. Chci se zeptat, zda je toto podření opravitelné a kolik cca. to může stát?


Oprava podřené / promáčklé karosérie

 

 

31 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
10+urcite. Mas havarijko?

 

patrikos
hodnocení

Havarijko naštěstí mám, takže pokud to bude více jak 10 tisíc, tak to budu muset hodit na havarijko.

Koukni do smlouvy jakou mas spoluucast. Aby nebyla treba 15 a oprava 15... tak
patrikos
hodnocení

Spoluúčast mám 5000 kč nebo 5%. V každém případě jsem byl dnes ve dvou servisech a řekli mi hrubý nástřel 12-15 tisíc a že to vypadá na výměnu dveří ... takže radost.

Další věc co mě docela "šokovala" byla informace, že budu bez auta 3-4 týdny. To je běžné při takových opravách?

rum
Je to běžná věc, měl jsem něco podobného s autem, autoservis mi na tuto dobu zapůjčil zdarma vůz, vše hradila pojišťovna.
patrikos
hodnocení

A proč to tak dlouho trvá? Je to schválně nebo to má své opodstatnění? Když jsem před 2 rokama srazil srnu do 5 pracovních dnů jsem auto měl zpět a opravené, opravováno v autorizovaném servisu (škoda na autě 50 000 Kč). A tam byl rozbitý nárazník, světlo, pokřivená kapota i blatník a chycené dveře řidiče.

 

praivo*
hodnocení

0x

Podívej se, jestli ve tvém okolí někdo dělá PDR (Paintless Dent Repair). Paintless to asi nebude, ale mohlo by to jít srovnat relativně rychle (někteří to údajně zvládnou za odpoledne) a (v porovnání s výměnou dveří) i levně.

patrikos
hodnocení

Njn, ale aby to nebylo na úkor kvality a životnosti ...

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

hruby nastrel 15 tisic , spoluucast 5 tisic , dej to do servisu akorat si vyber do jakeho , nevim co je to za auto ale cekat 3-4 tydny na dvere to budou objednavat nejspis nekde v zelenine a cekat az to projde pres 10 dodavatelu,

navic nahradni auto z havarijka neni jiste, jedine ze to mas pripojistene ( nebo ti ho da servis dobrovolne ) ale pojistovna ti plati nahradni auto jen kdyz to jde z povinneho nekoho kdo ti auto odrel anebo ho mas pripojistene v havarijku, jinak servis nema povinnost ti nahradni auto davat

nejake PDR vubec neres, navic pokud je to nove auto a oprava pujde pres pojistku, krome spoluucasti

patrikos
hodnocení

Je to škoda rapid, a by jsem se ptát přím v autorizovaném servise.

Možná to myslel tak ,že to budou řešit až za 3-4 týdny, že s k tomu dříve nedostanou, ale naznačil něco v tom smyslu, že tam auto budu muset nechat, po celou dobu. Alespoň tak jsem to pochopil.

jurajjuraj*

tak to bude nejspis autorizak ktery to vozi nekomu dalsimu, dily na skodu max.2 dny ( jen vyjimky vic ale to dvere urcite nejsou ) , pokud mas v okolik nejakou kvalitni karosarnu muzes jit i tam, nemusi to byt autorizak, tohle bych videl tak na max 5 dnu i s cekanim na dily

 

patrikos
hodnocení

0x

Mám tento problém řešit raději v autorizovaném servise nebo mimo něj? Co je lepší když auto mám v záruce?

 

krtek66
hodnocení

0x

Ježiši šmarja co na tom chcete opravovat za 15tis? za to mám opravenýho půlku auta..*bzum* Ten kousek blatníku je na tmel a rozšplích barvy... a ty dveře jsou na vyklepání zevnitř nebo tmel a přelakování...mě v červnu borec stříkal nově celou kapotu a chtěl za to 2000,- ...a to je prosím týpek co lakuje mimojiné i BMW, Mercedesy za miliony a je smluvní partner pro x dalších automobilek...snad si nemyslíte, že když to dáte do servisu tak to budou lakovat v továrně:) to budou dělat tady ti malí šikovní garážníci a vy jen draze zaplatíte..podle fotky tipuju, že je O3

patrikos

No já si to nevymyslel, toto mi řekli v autorizovaných servisech škoda. Prej se to netmelí ...

Jinak je to škoda rapid.

yboxycadum

Krtku tazatel má auto 3 měsíce staré, takže požaduje kvalitní opravu. A to něco stojí. A ještě když mu to bude hradit havarijní.To že ty máš staré auto mu nepomůže.

To že ten tvůj "borec" ti stříknul kapotu za 2tis pouze značí, že nemá dostatek zakázek od těch "automobilek". A nebo udělal charitu, když jsi přišel. Nebo je to kamarád. To ale tazateli zase nepomůže.

Neznám žádný okolní autorizovaný servis, který by vozil stříkat k nějakému garážníkovi. Buď mají vlastní lakovnu a nebo si to vozí nějaká profesionálně vybavená lakovna k sobě. Jasně staré auto nastříkáš i ve stodole. Nějaké chyby v laku mu odpustíš.

Ale v případě zánovních vozidel majitelé vyžadují 100% kvalitu.

patrikos

Přesně tak, děkuji :)

krtek66

: *smich2* dobrej fór...evidetně nevíš jak to chodí...To, že je to 3 měsíce staré auto nic nemění na tom, že nemusí nutně vyhledávat autorizák. Pojišťovna zaplatí fakturu, kterou dodá. A je jedno od koho bude. Věř mi, kámoš už má 3. nové auto se zárukou a havarijním a během 5let a řešil tohle 2x. Vždy mu to opravoval ten můj lakýrník. Za další. Ten borec má právě zakázek až nad hlavu. Průměrná čekací doba na jeho služby je min. 2 měsíce. 2tisíce to stálo jen proto, že to byl díl o velké ploše bez nějakých složitých tvarů a prolisů. Známý ani kamarád to není. Kdyby to byl lempl určitě nelakuje auta v řádech milionech korun. Jen pro tvou informaci. Na přelakování mu tam vozí i auta z autosalonů, které ještě neměly ani majetele a v průběhu převozu z továrny do salonu se našla nějaká vada, kterou nemůžou na salonu přiznat z důvodu snižování ceny. Veterány nevyjímaje. Za další. To, že ty neznáš žádný takový autorizák neznamená, že to tak nefunguje. Já jich znám hromady a všichni to dělají tak jak popisuju. Slovy známého, který v jednom z nich dělá a dělal i v dalších. "Snad si nemyšlíš, že my (autorizované servisy) to vozíme někde do Boleslavi a tam to přestříkaj nebo, že tu máme na dílně lakovnu. Máme smluvní lakýrníky a ty to pro nás dělají. Na tom bysme nevydělali." Kdyby to nebyl známý, pochybuju, že by tohle přiznal. A běžnýmu zákazníkovi to taky asi telit nebudou. Konkrétně Škodovku ten můj lakýrník poslal s jejich smluvníma cenama do řiti. Lakuje oficiálně pro Fiat, Alfu, Suzuki, Toyotu, Bmw, Audi. O dalších ani nevím. A čistě ze zvědavosti, by mě zajímalo jak by sis představoval konkrétně opravu toho blatníku? To je díl, který nevyměníš ani kdybys chtěl, takže jinak než tmelem a rozplichem to neopravíš...:)

yboxycadum

Krtku fór je to, že se vyjadřuješ k něčemu, o čem máš pouze kusé informace JPP. Víš co, založ si autoservis, zaměstnej pár lidí a uvidíš.

Pojišťovny mají v pojistných podmínkách např. Česká pojišťovna

Bude-li poškozené vozidlo opravováno v opravně, poskytne Pojišťovna pojistné plnění pouze v případě, bude-li se jednat o smluvní servis Pojišťovny.

Je tomu cca měsíc zpět, kdy zákazník k nám dovezl Octavii pojištěnou u ČP. Nechtěl to vozit do smluvního servisu. A vyjádření pojišťovny bylo, že mu to nad rámec pojistných podmínek dovolí, ale pojišťovna proplatí pouze 80% z fakturované částky po odeštění spoluúčasti. Zbytek doplatí pojištěnec. To se mu nechtělo, takže to odvezl ke konkurenci.

Smluvní lakýrník není garážník, o kterém jsi mluvil, že to pro autosalony stříká. To je asi díky nepochopení slova garážník. Člověk ,který má stříkací box není a nikdy nebude garážník.

krtek66

: nemám kusé informace. Mám to z první ruky. Zrovna ten můj kámoš co tohle již řešil je takový i chlubivý, takže to mám detailně vylíčené a on i papírově podložené. Někdy si myslím, že mi toho říká víc jak manželce. A stejně jako já, má i on dobrou vyřídilku. Tak když je někco tak bohatý a nechá si pojistit auto u nejdražší pojištovny, tak se není divit, že s ním zametají tak jak popisuješ. Sám píšeš, že zákazník odjel ke konkurenci. Proč myslíš, že tam odjel? ;) Nebyl blbej (teda byl, ale jen částečně skrz tu pojistku u ČP). Já bych na jeho místě udělal to samé. A smluvní lakýrník může být klidně v garáži a lakovací box není podmínka. Box je jen menší uzavřená průhledná škatule. Technicky tam není nic extra oproti garáži. Lakovat můžeš kdekoliv kde ti to podmínky dovolí. Musíš být akorát zručný a umět. Nic víc. Tady tohle auto minulý týden kámoš prodal: skodaplus.cz/...

abys viděl jak má škodovka vyšponovaný na všem ceny, tak ti řeknu, že on za něj dostal cash 240tis takže škodovka si narazila 27tis...a to jim jen stojí na dvoře. Ten přední levý blatník je přelakovaný tím lakýrníkem, kterého tu zhazuješ. Dostalo to zásah od odlétnutého kamínku sekačky technických služeb při sekání trávy. Oprava v rámci pojištění 5000,- . Spoluúčast 1000,-. Nepřišel o záruku ani o nic dalšího. Donesl fakturu a bylo zaplaceno. Žádný autorizák žadný podmnky od pojišťovny kam má jít. Mimochodem přes ten autorizák mu ten kámoš říkal, že tam by ho to stálo 15tis a ještě by čekal neví jak dlouho. Pokud o této informaci nevíš, tak nepoznáš. A to ty 3.generace škodovek nemají téměř žádnou vrchní vrstvu bezbarvého laku co by se dal rozleštit.

Schválně si vem někdy do ruky měřič tloušťky laku a projdi si nějaký auta na saloně. Budeš asi udivený kolik jich je přelakovaných :)

yboxycadum

krtku > A smluvní lakýrník může být klidně v garáži a lakovací box není podmínka.

Ty jsi opravdu úplně mimo. Ty asi nepodnikáš?

Garážník je defakto člověk, který to dělá nelegálně, tak trochu na koleni a jen čeká, než ho někdo napráská a sejme ho třeba životní prostředí.V případě lakovny je to ještě horší.Ty si myslíš, že třeba aerosol ,který ti jde ze stříkací pistole, můžeš normálně vypustit do ovzduší? Všechno musí přes filtry a vzduchotechniku.

V garáži nikdy oficiálně lakovnu neuděláš. Ani autodílnu.

asd1

Udělá se předpisový stříkací box a pak se beztak stříká vedle něj. Je to vidět jak ve fabrikách tak v autoservisech... Pro samotné lakování je důležitý prach, teplota, vlhkost atd.. Stříkací box je kvůli zdraví atd., ale pro kvalitu práce nutný není. Ale slušný lakýrník obvykle box má...

krtek66

asd1: děkuji..konečně nějaký rozumný člověk*modla**pivo*

yboxycadum

99% autoservisů stříká mimo box, protože žádný nemá. Dělají to nelegálně, ale není to jejich hlavní zdroj příjmů a nestříkají každý den, tak se to moc neřeší.Stačí se podívat i do registrů, že takovou živnost nemají. Pak stačí soused udavač a je problém.

Jasně koupí se za párset tisíc použitý box.A dále. Kam ho postavíš? Před tu garáž? Je potřeba zkolaudovat provozovnu. Pro to potřebuješ desítky razítek a vyjádření...

Před lety jsem chtěl zřídit lakovnu u nás. Koupit box byl ten nejmenší problém. Narazil jsem, že jsem nenašel dostupný pozemek, kde jí umístnit. Staré lakovny mají tu výhodu, že bylo zkolaudovány dle starých předpisů.

 

yboxycadum
hodnocení

0x

První je potřeba se podívat na pojistné podmínky. V dosti případech tam najdeš, že oprava vozidla bude zaplacena pouze v případě, že bude vozidlo opraveno ve smluvním servisu pojišťovny.

Všechny kroky tedy konzultuj s pojišťovnou, když to po ní budeš chtít proplatit.

Nejlepší by byla výměna dveří, pokud na to pojišťovna přistoupí. Pak se cena oprava pohybovala okolo 30tis.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

na nejake zasplichnuti jak je tady odborne zminovano se vybodni, to jsou rady takovych tech co sedi vecer v hospode u jednoho piva ale auto v zivote nelakovali, mas to jednoduche, kdyz to zasplichnes a zakitujes tak to je oprava jak u ciganu, vyjde te treba na tech 5 tisic, kdyz to das do servisu pres pojistovnu tak taky zaplatis tech 5 tisic ( spoluucast ) a zbytek ti zaplati pojistovna, akorat ze kdyz vymeni dver tak to bude trosku jina oprava nez nejake zasplichnuti, mas nove auto a konecna cena nakonec bude pro tvoji kapsu skoro stejna

akorat si teda najdi karosarnu kde tohle nebudou mastit 3-4 tydny, to mozna budou ti splichari

krtek66

jj další takovej odborník co nevěří:) ...stále čekám až mi někdo z vás chytráků řekne jak si představuje odborně opravu toho blatníku, kterej nejde vyměnit a opravit tak jednoduše jak ty dveře... To jsem se zatím nedozvěděl...zatím tu slyším dokola akorát blbý pindy, že garážník nemůže být smluvní partner, ale nikdo jiný krom mě nepřišel s důkazem, kterej by potvrzoval jeho tvrzení..blatník jinak než tmelem a rozpšplíchnout to nejde! není to demontovatelný díl *zed* A vytahovat to taky nikdo nebude, protože je to blbě dostupný místo na tuhle technologii opravy...a je jedno jetli to bude dělat autorizák přes garážníka za draho nebo garážník na přímo za levno...nevím co tu furt řešíte...stejně už to bude mít status bouraného auta a je jedno jak to opraví*modla*

asd1

Osobně bych toto nenechal válet měsíc v autorizáku, ale kvalitně zašplíchnul. Hlavně ten blatník (dveře jdou vyměnit). Je třeba ošetřit i vnitřní stranu, jinak to tam začne reznout.

Ona "kvalitní drahá oprava" může být horší než dobré zašplíchnutí, ani ne tak esteticky jako funkčně...

Na opravu bych to viděl tak 3 dny max., čekací doba je něco jiného. Pokud tak ale auto chtějí několik týdnů tak tu něco smrdí...

 

jurajjuraj*

- nikde netvrdim ze garaznik nemuze byt smluvni partner, taky znam "garaznika" ke kteremu vozi lakovat ze sirokeho okoli i autorizaky

- jestli je dukaz ze tu neco napises tak ja tu muzu napsat ze hraju po vecerech sachy s Babisem, dokazes mi ze to tak neni? me je u zadnice koho znas nebo ne

- nejak nechapu proc by to mel opravit jen tak kdyz to muze opravit pres havarijko a vyjde ho to na stejne penize - spoluucast/platba na ruku , navic s novyma dverma, to ze blatnik neopravi jinak nez srovnanim a prestrikanim je snad jasne, ja se bavim o dverich, proc je rovnat, kitovat, lakovat kdyz to pretahne pres pojistovnu a ma nove

- jedno jak to opravi muze byt kdyby to auto hned po oprave prodaval

asd1

Např. nové dveře zní hezky, ale ty nové dveře nebudou z prvovýroby ale náhradní díl, budou nasazené "kýmsi z autoservisu" a nemusí sedět tak jako prvovýroba. Těch chybiček které jdou nasekat je dost (všechno se přendavá z původních dveří). Takže pokud jsou původní funkčně OK (podle fotky ano), tak je lepší ošetřit proti korozi a nechat je na autě... Ono dobře udělané zašplíchnutí opravdu může být řádově lepší než drahá značková "oprava". Upřednostnil bych funkci před estetikou, a pokud bych tohle kupoval tak bych radši viděl drobnou promáčklinu než nové dveře (Jak asi vypadaly když se musely měnit ;)

Osobní zkušenost s autorizákama a smluvníma servisama je mizerná, ne jednou a ne jen u jedné značky... Drahé, ale kvalita mizerná. Kravaťák co u přepážky nabídne kafíčko není důležitý...

jurajjuraj*

no kdysi by me taky napadlo jak to asi vypadalo ze se to muselo vymenit cele ale dneska kdyz vidim co za blbosti se meni na pojistovny tak uz by me to ani nenapadlo , spis bych si to zkontroloval vsude kolem jak to je udelane a co vsechno bylo delane

 

stefan*
hodnocení

0x
Ahoj, koľko ťa to stalo?
Ja som na parkovisku prehliadol stĺpik, schytali to vodičove dvere a prah. Kia Rio 2013 - oba diely dala poisťovňa na výmenu (prah bol tak nešťastne že sa nedal vytiahnuť) cena spolu 2309€... Cena celého auta cca 6000€... Spoluúčasť 99€
Trvalo im to od pondelka do ďalšieho štvrtku - mali to mať najskôr do piatku (4prac dni - bol tam sviatok) ale nejaký diel sa omeškal... Takže som dostal náhradné auto zadarmo... ,

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]