Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
začal mi Hyundai i20 1,2i r.v.2013 zlobit. Konkrétně to začalo nejdříve tím že při přepnutí na dálková světla auto cuklo a na chvíli přestalo hrát rádio (2 sec přibližně), pak se to začalo stupňovat nejdříve že při přepnutí problikl i displej, kontrolky. Pak byl na chvíli klid.
Pak se vše vrátilo ještě v horším (podobně jako když nedoléčíte virózu tak se vráti v podobě angíny ) tak, že při přepnutí auto úplně ztratilo výkon, všechno zhaslo včetně všech vnějších světel, vypnutí rádia na delší dobu (řádově 5 vteřin) a znovurozsvícení všech kontrolek, které se za normálních okolností rozsvicují pouze po nastartování motoru (ale po chvíli zhasnou;přesně jako kdybych za jízdy chcípnul a nastartoval motor).
Do této doby se však nestalo že by se vynulovaly čítače, hodiny a uložené stanice.
Včera vše vyvrcholilo tím když jsem otočil klíčkem a rozsvítila se pouze jedna červená kontrolka slabě a vše se vynulovalo. Asi po třetím nebo čtvrtém pokusu o vypnutí a zapnutí zapalování vše naskočilo jak má a i motor naskočil jakoby nic (čítače pochopitelně zůstaly vynulované).
Od včera jsem auto startoval řeknu dejme tomu asi sedmkrát a z toho třikrát se vynulovalo. Přijde mi to jako detektor náhody.
Zvláštní je, že v neděli auto najezdilo přes 500 km a kromě ranních hodin kdy se přepínalo na dálková světla auto fungovalo bezvadně. Dokonce i ráno zhasínání kontrolek nebylo tak hrozné.
Moje otázka tedy zní jestli někdo ví čím to může být.
Předem děkuji za odpovědi!
Mohu nasměrovat. Neexistuje-li vrozená vada o které vědi všichni se stejným autem, jako třeba studeňáky v zadních světlech u passata b6 a u fabie 1 na přístrojovce, tak začněte ve schémách elektroinstalace (jestli se v tom vyznáte). Opatřete si elektroinstalaci konkrétního modelu a stupně výbavy. Poté si sesumírujte všechny akce, které závadu vyvolávají a projděte fyzicky všechny konektory na dotčených obvodech, může zde být zatečeno a oxidace, zkoukněte i relátka jestli fungují dobře, případně muže být v háji i naklápění světel, nebo rozdrblej drát ve svazku. Stalo se že elektrozávadu způsobovalo i mokro v zásuvce vozejku, ale i20 určitě tažný nemá.
Děkuji za odpověď... Vypozorováno mám že to dělá když je najednou velký odběr si myslím... Jednou mi to udělalo když jsem zapomněl rozsvítit světla a rozsvítil jsem je během jízdy do kopce tak to cuklo, přepnutí na dálkové a včera mi to udělalo i když jsme dobržďovali kolonu a já pustil varovné blinkry...
Může to být klidně jen baterka před smrtí. Začal bych její výměnou. Ty dnešní už prd vydrží a 5 let je na ně dost.
Třeba u starších frantíků se dokáže pěkně rozblikat palubka, když kolísá napětí.
Když to nepomůže, tak servis a diagnostika.
// Není to ještě v záruce?
V záruce už to není... Baterka před smrtí... No je měněna letos nevím přesně kdy (květen nebo červen)... Takže buď to tím nebude nebo je špatná baterka... No a ta v záruce je...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.