Nejste přihlášen/a.
Zajímalo by mě jak je to z roztlačením - roztazřením auta které nejde nastartovat.
Studené - zahřáté.
Bez katalyzátoru - s katalyzátorem.
Rozvod řetěz - guma.
Vlastně všechny kombinace - mělo by jich být 8 - kdy to lze a kdy se to nedoporučuje.
Při startu motorem otáčí startér, který zapadá do zubů na setrvačníku. Při roztahování motorem otáčí opět setrvačník, ale ne od startéru, ale od spojky-převodovky-kol. Takže je to jedno. pokud auto s katalyzátorem nechce chytnout, ale benzín jde až do katalyzátoru, může začít hořet v něm a vysoká (velmi vysoká) teplota ho může poničit. Takže pokusit se roztáhnout ano, ale trápit ho kilometr s kapajícím benzínem raději ne.
V zásadě se nemají roztahovat auta s katalyzátorem (což jsou dnes prakticky všechna) pokud nechytnou na první - druhý pokus, protože pak se dostane benzín do katalyzátoru a to je špatně.
Jinak je to prakticky jedno.
to ano, k vůli katalyzátoru, ale také hlavně k vůli přeskočení rozvodového řemene, respektive řetězu..., je u toho případného roztahování používat hodně citu...
Pokud je špatný rozvodový řemen pak může skočit i když se točí starterem .Je jedno rozuimné roztlačení-roztažení a start starterem!
Roztahování skrze skočení rozvodů je skoro nesmysl tady pokuds sedí za roztahovaným autem normální řidič. sama "skodovka" povolovala roztahování ,ale pokud motor nenaskočil na dráze do cca150m pak NEROZTAHOVAT skrze případné vniknutí paliva do KATu a po natočení motoru pak smrt KATU ale jinak by se nic nemělo stát.
Dotaz je napsaný tak, že si evidentně chcete potvrdit názory nasbírané asi na internetu. Motoru by mělo být jedno, co ho roztočí, takže nemá-li problém a roztlačováno je jen kvůli vadnému startéru nebo baterii nemělo by správně provedené roztlačení mít negativní dopad. Ohledně tech rozšířených strašaků - dostane-li se benzin do katalyzátoru a tam čapne, katalyzátor nejspíš zakuká, to je pravda, ale normální soudobé auto když nechytne běžným způsobem (hned) tak později už nepálí svíčkama, takže by se to stát nemělo. Studený nenapnutý řetězvý rozvod může skočit a stejnětak může skočit při necitlivém zacházení se spojkou u nafťáka řemen a může se dokonce utrhnout i silentblok motoru (záchyt reakce). Při rychlém puštění spojky se mohou taky rozplácnout o zadek automobilu lidé, kteří rozlačují.
Chce to s citem = vyšší kvalt a nepustit spojku rychle. A má to smysl jen při poruše startéru (např. nespíná cívka) + zbytek je OK včetně baterky. Cokoliv jiného = neroztahovat ale nejdřív opravit problém. Pokud startér točí a nechce chytnout tak roztahovat nemá smysl...
Citlivé jsou rozvody s hydraulickým napínákem a je jedno jestli řetěz nebo řemen. Viz ta HTP nebo starší TSI, tam to skáče hodně rádo :D
Vesměs každé auto, vyjma určitého typu u Škoda auto, jsou hydraulické napínáky jištěny západkou, která zajišťuje trvalé vysunutí napínáku v dané poloze po napnutí. Kromě pružiny, která tlačí na napínák spolu s následným tlakem oleje po roztočení olejového čerpadla. Roztahování auta by mělo být v podobných otáčkách jako u roztočení startérem. T.j. nějakých 230 otáček motoru. Vychází to na 3. převodový stupeň přes spojku s mirně přidaným plynem. Jakmile motor chytne, plyn zajistí naskočení otáček a motor pak prokluzne přes spojku, čímž se zabrání zacukání motoru. To někdy způsobí přetížení rozvodového řemenu a jeho přeskočení díky tomuto neúměrnému zatížení. Podobné to je u rychlého puštění spojky a 2. převodového stupně. Ten ráz motor vyloženě likviduje.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.