Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrola nápravy bez zvedáku

Od: muzzin odpovědí: 7 změna:
Ahoj. Existuje způsob jak zkontrolovat přední nápravu bez použití velkého zvedáku? Ono me totiž ta náprava mlátí čím dál víc. A do servisa zatím nechcu. Chci si s tím prostě pohrát sám, stejně nemám dnes co robit.

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Ano, existuje. Auto postav na rovnou plochu a vezmi napřed jednou a pak druhé kolo rukama ze stran a zahýbej ve směru rejdu (doprava a doleva). Případnou vůli obvykle ucítíš právě v rukách, popř. si vezmi pomocníka, který při této kontrole dá ruku na čep řízení. Případné vůle čepu řízení jsou vždy cítit, někdy je i slyšet cvakání.

Pak vezmi oběma rukama každé kolo nahoře a silou zakývej k sobě a od sebe. Opět bys měl cítit v případě závady vůli. Zde je ovšem diagnostika těžší, příčinou může být vůle v ložisku, vůle spodního rejdového čepu, popř. i vůle horního uložení tlumiče nebo vůle v uložení ramene v nápravnici. Pokud tedy tady objevíš vůli, je třeba pokračovat zvednutím postupně jednoho a druhého předního kola (nezapomeň auto podložit, zajistit proti spadnutí) a nejlépe s pomocníkem dalším pohybováním kolem ve svislé i vodorovné rovině nejlépe vizuelně hledat případné vůle.

Pochopitelně auto, zvednuté na dílenském zvedáku, se diagnostikuje daleko lépe.

Popis platí pro běžné přední nápravy typu McPherson, u jiných typů náprav (větší auta) mohou být některé odlišnosti.

 

hodnocení

0x

Ano,použít malý zvedák a pod auto lehnout;).Hlavně si ho pořádně zajistěte aby na vás nespadlo


doplněno 26.08.18 10:05:

anonym: no ,jó oni majó v neděló na stk otevřeno a čekajó na ňho*hledam*

 

hodnocení

0x

Nebo zajet na technickó, tam maji takové vibrovátko na kolesa a vijó jak to zkóknót. Za drobnó úplató. ;)

 

hodnocení

0x

Když ani nevíte, jak to zjistit, těžko si to pak sám opravíte. Svěřte to servisu, těch pár stovek za práci...
Po výměně dílů nápravy by se navíc měla udělat geometrie.

 

mathew
hodnocení

0x

Těžko, já jsem to jednou zkoušel nic jsem nenašel a další den v servisu na zvedáku to bylo hned jasné co to je. Ono, když je to na zemi a zvedlé jenom kousek tak se s tím blbě dost silně hýbe, aby to něco začlo dělat. Zkontroloval bych pružiny může být naprasklá což ještě není poznat na tom jak to stojí, ale dělá to docela kravál...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

To, že nemáš čo robiť, ještě neznamená, že dokážeš opravit přední nápravu. Podle dotazu je jasné, že bys to měl nechat odborníkovi. Pokud chceš jezdit bezpečně.

 

achjo
hodnocení

0x
Nam kolega v praci ukazoval na oktavce I jineho kolegy rychlou a cistou orientacni metodu. Zabrzdit stojici auto na rovince, pripadne kola do mirneho rejdu a zhoupnout zatlacenim nohou na behoun v ose otaceni kola. Kdyz je vule, kolo se mirne pootoci, pripadne neco lupne. To mel kolega ale silentblok na rameni na hadry!
Jinak chytraci posilajici misto rady do servisu. Jak to, ze pisete do diskuzi? Kdo vas naucil cist a psat?! To jste v prvni tride taky neumeli, meli jste to nechat odbornikum a zustat analfabeti!
BTW:
"Tato otázka je 2 roky stará. Původnímu tazateli odpověď pravděpodobně už nepomůže, ALE MŮŽE POMOCI DALŠÍM LIDEM, KTEŘÍ JI NAJDOU POZDĚJI."
Toliko pro dalsi podobne chytroliny!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]