Nejste přihlášen/a.
Uvolňovací sprej je vhodný tak na málo zarezlé šrouby. Na silně zarezlé šrouby je většinou nutné použít autogenní hořák. Nahřívá se (pokud je to možné) to, v čem je ten šroub zašroubovaný. Když to možné není, obvykle pomůže i nahřátí toho šroubu. Nahřívá se do červena při zachování všech bezpečnostních opatření. Auto totiž velice dobře a velice rychle hoří, a to nemluvím o nádrži a palivových rozvodech.
Dají se použít i jiné metody (rozseknutí zarezlé matky, vzduchový rázový utahovák apod.), ale autogen je nejefektivnější. Ovšem také nejnebezpečnější!
třeba u tý práce trošku uvažovat.Flexa je až ta poslední možnost a na druhou stranu to občas jinak než flexou nejde viz. vyřezání nápravnice, ale jít, vzít flexu a hned řezat může jen opravdový netáhlo.O bezpečnosti nejde ani mluvit.V některejch místech je radost něco odřezávat a je to i pěkná podívaná, když se flexa smekne nebo se rozletí kotouč.Nemluvě o tom, že do některejch míst je nerealný se flexou dostat...A některý šrouby jsou atypický a jen tak je člověk na dílně pod ponkem nenajde, tak je škoda je ničit...Takřka všechno ale povolí, když se to pořádně nahřeje a pomlátí.Rozhodně je to účinnější než WD a podobně, když vidím jak někdo postříká hlavu šroubu, do závitu se to ani nedostane a čeká, že to povolí, tak se musím smát...
Ale jsou i akce, a ty jsou nejhorší, když se to musí odvrtat nebo třeba ocel v hliníku po letech.To nepomůže skoro nic v nejhorších případech...
Kotúč sa rozletí iba Emanuelu Bacigalovi ) To pomlácení po nahřátí je samozřejmě skvělá terapie pro ostatní komponenty kolem. Lepší je vyměnit například celou nápravu, než se tam srát s nějakýma šroubama. Kdo není blbec a netáhlo, tak si samozřejmě předem materiál, který hodlá zničit, zajistí, že. A ne aby jej pak hledal v kůlně
Často pomůže uvolňovačem stříkat týden dopředu, opakovaně. Taky dobře vyčistit volný konec závitu. Bouchnout do hlavy šroubu (jedna přesná rána, kladivo nejlíp měděné nebo hliníkové nebo přes dřevo), ohřát indukčním ohřevem nebo hořákem (pozor na zapálení auta Povolovat pomalu - jakoby rozviklat až jde lehce a pak zase o kus povolit atd. Často je výhodnější nový šroub a flexa.
Chce to grif, je dobré učit se to na šrotu, např. se domluvit na vrakáči...
Ano, bouchnout do hlavy šroubu, ovšem měď tlumí ránu, hliník taky, ale méně, rána ztrácí na razanci, která je potřebná na rozvolnění rzi v závitech. Praštit pořádně ale přesně železným kladivem! Pokud se šroub povede nahřát aspoň na teplotu, když už na něm neudržíme prst, rána je účinnější. Nejjistější je použití šestihranného ořechu do tahu a uhodit na ořech, s největší pravděpodobností po několika ranách si šroub "dá říct".
Však já nikde nepsal, že povolí všechno v řádu sekund. Jasně, že s hodně utaženými šrouby bude mít dost práce i on, ale ten M18 je obecně uznávám jako nejvýkonnější aku utahovák na trhu (reálně, ne podle čísel). Pokud ti rozstřelí ořech, tak buď používáš nekvalitní ořechy, nebo ani nepoužíváš rázové (což může být příčinou nízkého momentu, rázové jsou těžší a tudíž mají větší energii). A pokud je šroub tak zarezlý, že by to jeho hlava nevydržely, tak jsme zpátky u toho "co povolit jde"... Když nejdou povolit šrouby držící brzdové/palivové hadice, tak ti nahřívání nepomůže, u plastové příchytky trubiček taky ne. Totéž platí v okolí palivové nádrže, podbězích (pokrytých ochrannou vrstvou gumy a/nebo čehokoliv jiného) atd., což jsou zrovna u mého auta jediná místa, kde se vyskytují malé zarezlé šrouby...
Nepovolí se s tim všechno, asi nemáš ještě dost zkušeností, rázový utahovák není všemocný, ale zvládne dost, to souhlasim.
Navíc se s ním všude nedostaneš.
Na osobní autě mě nenapadá nic, na co by 1500+ Nm nestačilo. Utahováku na úrovni tohoto už nevadí třeba ani klouby a několik nástavců (což bývá slabina těch slabších s menším kladívkem, např. můj Ryobi R18IW3 se dvěma/třemi nástavci už nepovolí téměř nic), tudíž se s ním taky dá dostat leckde. A pokud se někam nevejde, tak je dost velká šance, že se tam nevejde ani kladivo a podobné věci. V takovém případě bych vzal spíš 3/4" trhák a nějakou uvolňovací kapalinu (třeba vychvalovanou směs acetonu a ATF), nahřívání beru až jako poslední možnost (před případným uříznutím) - acetylenový hořák má málokdo a u PB je vzhledem k nižšímu výkonu (a tedy delší době ohřevu) větší riziko zahřátí nežádoucích částí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.