Nejste přihlášen/a.
dojezd to počítá z poslední aktuální spotřeby. zná přibližné množství paliva v nádrži a podle spotřeby z toho vypočítá předpokládaný dojezd. při krátkých jízdách je spotřeba třeba 15 l/100km z toho mu něco vyjde. při dělší cestě, když bude úsporná jízda a spotřeba nižžší, tak počítač "zázračně" ukáže větší dojezd. tu průměrnou spotřebu 10,5 l/100km to počítá z dlouhodobého průměru (od vynulování), to přibližně odpovídá realitě. hodnota dojezdu je spíše orientační a hodně záleží a aktuálním stylu jízdy (okamžitá spotřeba)
jen to přepočítává.Palubák kecá.Rozhodí ho i kopec..jediný řešení to je přepnout třeba na teplotu a spotřebu řešit tak, že se dotankuje do plný, vynuluje se nájezd a po dalším natankování se spočítá realná spotřeba...
Jakej to je rok Mondea?...
taky mám MKIII, ale naftu 2005...páčkou jak je info přepnu a hotovo...Tady ale spotřeba těžko půjde pod 8,5...je to kus auta.Otázka v jakým stavu je motor...
to bude, ale přepnul bych to na teplotu třeba...
mně prvně palubák 9.8, což je extrém u nafťáka.Tak jsem to pořádně projel a ono se to časem ustálilo na 7.7, což je kombinovaná město a mimo město...On to ten počítač musí podle něčeho přepočítat.Dřív to bral podle toho, že to sežralo půl nádrže na volnoběh...je to ale jen orientační, přesný to nikdy nebude.Přesnej je jen palivoměr...
Dojezd to počítá z průměrné spotřeby za několik posledních kilometrů = studený motror žere první kilometr třeba 15, po ohřátí druhý kilometr 10, třetí a čtvrtý 8.. Tím se dojezd hodně zkrátí. Pokud pojedeš dál pořád za 8 tak se dojezd zase zvýší..
Palubák často kecá, skutečnou spotřebu musíš změřit - dotankovat plnou, ujet kilometry, znova dotankovat a spočítat.
Velký vliv na spotřebu má styl jízdy, a není to vůbec podmíněné pomalou jízdou. S 2L Mondeem by mělo jít v pohodě jezdit za 8, svižná kidná jízda. Představ si auto jako baterku, nabíjíš rozjetím na rychlost nebo vyjetím na kopec, vybíjíš sjetím z kopce nebo ztrátou rychlosti.. Základ je co nejmíň vybíjet brzdama a energii využít na posun dopředu... Rozjezd klidně svižně do max. otáček = vytočit dvojku, trojku, pak lechtat plyn a držet stálou rychlost. Dost pomůže např. 500m před bržděním velmi pomalu snižovat rychlost, např. 500m před křižovatkou jedeš 90 a pomaloučku zpomaluješ tak abys před odbočením jela 80 (pokkud není provoz a nespěcháš tak klidně i míň. Sleduj palubák a okamžitou spotřebu, uvidíš že když lehounce zpomaluješ tak je okamžitá např. kolem 5 , pokud držíš rychlost tak 7, pokud lehounce zrychluješ tak 12.
Studený motor samozřejmě nevytáčet/ nechtít po něm plný výkon.
todle auti nema okamzitou spotrebu, bohuzel...
jinak je dobre pri jizde nevyrazovat, dojezdy ke krizovatce dobrzdovat motorem a podrazovanim... premyslet o provozu... rozhodne je blbost vytacet dvojku a trojku do maxima, zvlast kdyz je motor studeny, na trase olomouc ova a zpet po okreskach jsem dosahl hodnoty 6,2l udesne pomalejma rozjezdama, lehkou nohou a cumenim az za horizont
ale obecne je lepsi se svizne rozjet na hodnotu, kterou chcete jet a pak drzet motor okolo 2000 otacek a lehkou nohou rychlost drzet. to se mi osvedcilo u meho druheho auta 4x4 a sestihrnek, tam jsou pomale rozjezdy vazne zbytecne
Na spotřebu je lepší mírné kopce vyřadit a plachtit, prudké kopce + brzdění zařadit a brzdit motorem.
Vytočení 2;3 vůbec není pitomost, na spotřebě je to stejné jako šolíchání a jedeš výrazně svižněji (v oblasti max. Mk až max. výkonu má motor nejvyšší účinnost, okamžitá spotřeba je vysoká ale je jen po krátkou dobu), o zahřátem motoru píšu (min. 5 km jízdy, z kopce/ v zimě víc; do kopce/ v létě míň).
Svižně se rozjet a pak šolícháním držet rychlost, předvídat a zbytečně neztrácet rychlost, plachtit, před zpomalením daleko dopředu mírně zpomalovat...
S Focusem kombi 1,6 okresky jezdim běžně za 5,5 a vůbec nejedu pomalu (průměrná rychlost ca 70, rychlejší je už moc o body
motor a olej nemate po 5ti km zahratej ani omylem
vytocit 2,3 znamena mit na tachaku kilo , coz neni uplne idealni ve meste, nez se motor opravdu zahreje (alespon 15 km), je lepsi radit okolo 3,5k otacek, prave kvuli nezahratemu motoru. sednout do studenyho a honit to jak blazen je jista cesta do servisu min na foukly tesneni, v horsim pripade na GO motoru, ale jezdete si jak chcete
moje druhy auto na blbnuti dostane vzdy 30 km na zahrati, az pak si dovolim jit do omezovace... i na prevodovce je ten zahratej olej znat
tez vlastnim toto auto mondeo MKIII r.v. 2003 2,0i 107 kw kombi a vase spotreba je velka. pri opravdu eko jizde jsem nemel problem dosahnout hodnoty 6,2 l/100 km a dlouhodobe se pohybuji okolo 9l/100 km, najeto pres 100 000 km a rozhodne nejsem brzda provozu
jinak spotrebu doporucuji parkrat spocitat stylem: nadrz do plna az pistole sama cvakne, znulovat pocitadlo km a jezdit. pak pri dalsim tankovani do plna, zapsat si pocet km a kolik bylo dotankovano do nadrze (idealne sbirejte paragony) a z toho spocitat prumer na sto, takto to udelejte parx a budete vedet kolik vam skutecne zere. palubni pc neni presny, pouze orientacni.
Je to normální. Za studena na krátké trase může mít každé auto spotřebu klidně přes 20 l/100 km. Po pár ujetých kilometrech začne předpovězená (ještě jsme 100 km neujeli) spotřeba klesat. Podle popisu jezdíte krátké couračky, čemuž odpovídá i vyšší průměrná spotřeba. 100 km klidnou jízdu po okreskách by vaše auto mělo být schopno ujet za 7 litrů.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.