Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Auto do 40 000,-

Od: kuja odpovědí: 22 změna:

Zdravím, jak z předmětu vyplívá, sháním auto do 40 000. Problém je v tom, že jak se o auta docela zajímám (jsem čerstvě vyučený automechanik, je mi 18), tak se stále nemůžu rozhodnout jaké auto vybrat.. Mezi moje favority patří jedničkovej Focus 1.6 v benzínu, Xsara taky 1.6, nebo na druhou stranu nějakou motokáru tipu Punto II 1.2 59Kw, ale to na mě zase působí jako auto pro moji mamku na nákup.. Ovšem po zjištění spotřeby těch benzínových 1.6 mě zase napadlo se začít dívat po naftách-docela se mi zamlouvá Stilo 1.9JTD s 85kw, nebo třeba Leon/Toledo II s 1.9 rotačkou, ale u toho se bojím že to bude vyjetá mrcha.. Mezi moje hlavní požadavky patří nízká spotřeba (max. průměrná 7/100), aby v tom dokázali v pohodě sedět 4 lidi, bylo to co nejmíň finančně náročné na údržbu, aspoň trochu to jelo-tím mám na mysli že Fabii SDi nechci a aby mi to neshnilo před barákem. Samozřejmě ochranu podvozku bych aplikoval hned po koupi. Mám k dispozici 50k, ale 10 si chci nechat na počáteční servis, který bych si při dostupnosti vybavení zvládl udělat sám. Děkuji všem za pomoc s rozlousknutím mého problému, ideální bude když mi napíšete co za auta v této cenové relaci máte, kolik vrážíte do údržby a celkové poznatky. Pozn.: Mamka má přání aby to mělo aspoň 4 airbagy :-D

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

praivo*
hodnocení

2x

Já nedávno koupil Toyotu Yaris TS, téměř totéž, jako je teď na Bazoši (byť nevím, jestli je ještě na prodej, majitel se před pár dny ptal na možnosti legálních úprav...): auto.bazos.cz/...

Je to na pohled "obyčejný"Yaris, který ale má o téměř 30 kW víc, než je běžné, což mu spolu s hmotností jen okolo 900 kg umožňuje akceleraci z 0 na 100 km/h za nějakých 9 sekund a maximální rychlost na nákupní tašku velmi slušných 200 km/h. A jelikož se na první pohled moc neliší od běžné litrové verze, málokoho napadne, že umí "trošku"víc, což může být docela zábavné *smich*

Kombinovaná spotřeba se při klidnější jízdě dá dostat i pod 6 l/100 km, ve městě okolo 7-8, na dálnici nevím, tam jsem ještě nebyl, ale při klidném tempu bych čekal okolo 6 litrů. 4 airbagy má, inzerovaný kus má (na rozdíl od mého) i funkční klimatizaci.

Většina auta je stejná, jako u slabších verzí, větší rozdíly jsou prakticky jen v motoru, převodovce a naladění podvozku. Díky tomu je i většina dílů relativně levná. Celé auto je skládačka, téměř vše se dá rozebra a složit s heverem, podpěrami a gola sadou.

Z pohledu pohonu se jedná o auto spolehlivé, nájezd okolo 400.000 km v zahraničí není výjimečný a vím o jednom s teď nejspíš více než dvojnásobkem. Stačí čas od času vyměnit olej a filtry :) Jen pozor na korozi - většina Yarisů při nedostatku údržby rezne, nejhorší jsou zadní podběhy, prahy a nosníky nad zadní nápravou, kde není moc dobře vyřešené odvádění vody. Ostravák by měl být vyvařen, ale pokud se na něj pojedeš podívat, tak si to radši zkontroluj. Můj měl být bez koroze, ale ve skutečnosti byl spodek přestříkám gumou a značnou část nedrželo pohromadě nic jiného, takže teď vyvařuji...


doplněno 31.07.18 20:45:

Jen pro představu, očekávaná cena materiálu na právě probíhající generálku (oprava relativně velkého rozsahu - vyvaření (plech, tmely, barva (sprej, o vzhled mi moc nejde, takže nechci zbytečně utrácet za přestříkání v lakovně)), nový chladič, těsnění klikové hřídele, těsnění olejové vany, zadní brzdové hadice, chladič, nádrž (ocelová, původní prorezla), kapaliny, filtry, potah na volant) je okolo 10.000-12.000 Kč. V ceně nejsou započítány nové zimní pneumatiky (letní budou ContiEcoContact 185/55/15 z mého "normálního"Yarise, který dostane zpět 13"sadu).


doplněno 31.07.18 20:52:

A ještě doplním, že běžnou výbavou je palubní počítač, elektrické stahování oken, elektricky nastavitelná zrcátka, CD přehrávač, hydraulický posilovač řízení a centrální zamykání. Některé mají i klimatizaci a střešní okno, po faceliftu v r. 2002 bylo za příplatek i ovládání rádia na volantu. Za pár stovek se pak dá k centrálu dodělat dálkové ovládání.

Auto do 40 000,-
Auto do 40 000,- #2
Auto do 40 000,- #3
praivo*

Už nemůžu doplnit, tak takto: Cena povinného ručení s krytím 100 milionů Kč a základní asistencí je u Directu 8.002 Kč ročně (alespoň pro mě - 22 let a bez bonusů - tohle je moje druhé auto, ale první, u kterého jsem oficiálně majitelem a pojistníkem).

Co to je za ptákovinu, sto milionů?

praivo*

Proč by to měla být ptákovina?

K čemu sto milionů u nákupní tašky za pár tisíc.

mathew

Až rozbiješ na něčem světlo za 100 mega tak ti to vysvětlí:-P*smich*

praivo*

Tady si někdo plete povinné ručení s havarijním pojištěním, ne? O hodnotu mého auta vůbec nejde, jde o hodnotu škody při případné zaviněné nehodě (která snad nebude, ale co kdyby). A z mého pohledu na lepší si připlatit pár tisíc na pojištění, než pár (desítek) milionů na náhradě škody po nehodě.

 

hodnocení

1x
avatar jmlc
Ve koncern za ty prachy bude šrot. Xsara 1,6 není dobrý motor. Frantíka s motorem 1,4 bez koroze s dobrou zadní nápravou a budete spokojen.

Jj souhlas. Sice Xsara 1,6 bude mít o pár koníků víc o něco větší žízeň a taky vyšší PR a oproti tomu ta 1,4 je v xsarinách standart a hlavně je to léty PROVĚŘENÝ motor v celé škále Citrísku a Pugů (od saxány-106 přes ZX,Xs,205,309,306...!.Spíše nebrat kombajna (break-kombi)) hooodně lidí je nakládalo víc než bylo zdrávo a pak je zadek (kola ) do štaflí,liftbacky a coupe jsou většinou na tom daleko lépe.A toto ja asi jediná typická závada Xsary ( a nejen její=zase celá škála modelů PSA)

 

hodnocení

1x
avatar totak
Já si dal limit taky na 40 a jezdil prohlížet dvojkový Xsary. Nakonec jsem čistě náhodou potkal Cé čtyřku kterou jsme usmlouvali na 35 protože má hodně nalítáno. První majitel byl někde z Rychnovska a podnikal v Praze takže to nalítal po dálnici. Motor trochu slintá olej ale nic hroznýho spojka bere na prostředku brzdy měly nový destičky. Po rozvodech olejích filtrech a preventivní výměně těsnění kolem ventilů ještě zdaleka na 50 ooo nejsem a auto je 12 let staré.

dotaz mimo soutěž-jak Ti dělali fufírka ventilů-bez sundání hlavy?-mně toto na sudnané hlavě na včetně otlakování,orovnání , zabroušení sedel venmtilů a ventilů stálo necelých 2500-gufírka jsem si dodal.Po opravě už 2 výměny oleje a nedolité ani deci!předtím asi litr od výměny do výměny!

 

 

krtek66
hodnocení

0x

tady z toho tvojeho výčtu max. tak ten Leon. Ostatní bych nechtěl ani zadarmo. Pokus je kasička na peníze a Punto a Stillo jsou líný plečky. Jenom nechápu proč každej novopečenej řidič chce hned automaticky velkej obsah motoru. To co ušetříš na service a provozních nákladech nacpeš bezdůvodně do pojistky, protože nemáš bonusy. Ideální je nějaká 1,3 nebo 1,4. Nevím co máš profi fabii. 1,4 16V ideální volba cena výkon. A když ti nevoní fabia, tak si kup Golfa 3 nebo 4.

kohout00*
Fabie se mi nelíbí a Golf má každej vocas v mém věku. Jezdí s rukou nahoře, sedačku dole že nevidí na cestu, mobil v ruce, na hlavě snapback směrem dozadu a hraje jim muzika na plný kule. Nechci být s nikým takovým spojovanej. Máme ve škole z takových "borců" prdel. Navíc tito šoféři spolu nějak drží při sobě. Nechci poslouchat otázky kolik mi to žere, na kolik to mám čipnutý a že TDi je nejlepší možnost
krtek66

Ano, to máš recht, ale to furt nic nemění na tom, že golf je dobrý auto. Hlavně ty staré. Taky nemám rád tyhle blbečky. Ještě větší level jsou ti v těch vylítaných BMW co mají na tachometru přes 300tis a děravej výfuk...jdi do toho Leona

Samozřejmě, že se najde i fungující auťák, ale statistika je vypovídající. Závažné poruchy, špatná antikorozní úprava.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Já bych neodsuzoval Fabii. Byla to jedna z posledních vyrobených v té první verzi. Měl jsem ji a nebyl problém, obsah 1,4, pohodlné auto, solidní spotřeba, dobrá antikorozní ochrana, servis mi dělal kamarád, který má autodílnu (a taky mi ji tenkrát doporučil). Vyměňovaly se jen běžně opotřebené části. Italské a francouzské auto nikdy. Stačí se podívat na stránky německých žebříčků spolehlivosti. Měl jsem ji pár let a byl jsem spokojen, pak jsem ji prodal kolegovi z práce a ten jezdí dodnes.

kohout00*
To je asi kus od kusu.. mamka má Pandu 1.2 a za 13 let se tam měnily jenom zapalovací cívky, jinak jenom běžnej spotřebák. Utoho stila znám taky majitele co na to nedá dopustit, to stejný u těch franzouzů. Samozřejmě třeba do plně vybavenýho Renaulta z roku okolo 2000 bych nešel ani náhodou. Už vubec ne se startováním pomocí karty.. (jinak já jsem tazatel, nemohl jsem si vzpomenout na heslo od účtu)

 

ien*
hodnocení

0x

Zdravím, mám FoFo I rv1999, ještě před FL, a za sebe můžu doporučit. Kupováno za 32t vč nosičů jako první auto s nájezdem 270t, nyní už mám 310t a naprosto v pohodě. Jen tedy musíš dobře vybírat a mít štěstí na kus, některé kusy jsou už pěkne prohnilé. Já měla štěstí na původního majitele, auto garážované, servisované ve Fordu (vyjeli mi tam podle SPZ seznam oprav), dokonce v době prodeje mělo ještě havarijko *smich*. Jestli jsi automechanik, tím líp, spoustu věcí si tam můžeš udělat sám za pár peněz, nové díly se dají sehnat celkem za dobrou cenu a na ty dražsí opravy jsou plné vrakáče těchto aut, stačí vždy zavolat a zeptat se. U mě měněno: rozvody, brzdové desky (cca 400 kč), svíčky (cca 500 kč), potenciometr škrticí klapky (cca 400 kč), spojovací tyčky stabilizátoru (400 kč) a výfuk (1800 kč). No a samozřejmě spotřební věci - dvakrát měněný olej v motoru, náplň do klimy, všechny filtry, žárovky. Teď se chystám opět na výměnu oleje a klínového řemene - píská *zed*. V současné době spotřeba 6,5L/100 km a to i s klimou :). Když jedu na spotřebu, tak je to za 6L, na plnou nádrž než začne svítit kontrolka už jsem najela i 820 km.

asd1

Píská řemen = nejspíš "zamrzlý" napínák ;) Stačí 17 klíč a rozcvičit...

 

majsterjoe*
hodnocení

0x

Hele, 1.6 Focus pokud nehnije (tedy je štěstí na takový narazit), určitě jedna z nejlepších možností. Motorově bez výhrad.

Jinak strašně krásný dotaz i přirovnání mladých golfistů v příspěvku. Jsem rád že nekdo v takovém věku má rozum.

 

mathew
hodnocení

0x

Za ty prachy mám Lagunu II 1,9DCi a za 50 tisíc km jsem musel měnit jenom přední pružiny a když už to bylo dole tak jsem vyměnil i tlumiče. Jinak jenom filtry a olej. Takže si kup to co bude v nejlepším stavu což nejspíš vylučuje koncern a reznoucího Forda a pak už je to celkem jedno.Klidně se koukni i na Lancii sice jich není moc, ale když už je tak levná a slušný stav

 

petan86*
hodnocení

0x

Ve firmě kde občas chodím na výpomoc máme starší elantru , sem tam jsem s tím jezdil a musím řict že není špatná, na to že má najeto přez 200 tkm, možná 250, ikdyž hyundaie nemám vůbec v lasce.

Nedavnou jsem koukal za kolik se takové auta prodávají a daji se sehnat za hubičku auto.bazos.cz/...

Jestli vám nebude vadit že jde o "Hyundai", nemusí to byt špatná koupě.

Je to jen takový tip, rozhodně to není doporučení.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]