Zdravím, doufám že se zde najde někdo kdo by mi byl schopný poradit. Jedná se o to, že při studených rozjezdech nebo po delší době stání auta cca 3h , auto strašně cuká a když přidávám plyn tak jako bych ho nepřidával, auto je jako “udusené”. Dle konzultace s 3 mechaniky jsme vyměnili teplotní čidlo, svíčky, vyčištili škrtící klapku. A problém stále přetrvává. Jsem už bezradný. Jedná se o Chevrolet aveo, hatchback r.v. 12/2009, 62kw, Ba lpg.
U LPG auta bych se v prvé řadě bych zaměřil na benzín. Nemáte v nádrži ještě benzín ze zimy nebo jara? Pokud tankujete obyčejný N95, dáváte čistící a stabilizační aditivum?
denyzitek
No, myslím jsi, že nemám na 90%. A nic takového nepoužívám nikdo mi nic takového neporadil. A já jsem bohužel jen uživatel, který o autě ví minimum. Co by jste mi tedy doporučil? Prosím o přesný produkt/odkaz.
U aut na plyn se předpokládá velký nájezd a tím i opotřebení a závady "z vyjezdění". Projev sedí na vyběhanej potenciometr klapky, ztrácí kontakt v nejvyběhanější části. Někteří tam vrtnou dírku, stříknou kontaktol a auto rychle prodají.
denyzitek
No auto nemá velký nájezd nyní 110 tkm . Tak pokud je to tak co jste říkal co se s tím dá dělat?
Jaký je rozdíl mezi chováním na benzín a na LPG? Nic o tom neříkáš.
Co říká diagnostika? Zatím jsem se tu o ní nedočetl ani slovo.
Ti 3 mechanici ať se jdou bodnout a vrátí výuční list. Bez diagnostiky oprava metodou pokus - omyl je jen tahání peněz z kapes zákazníka.
S rqzs nemohu souhlasit. Mám na plyn najezděno přes 1 milion km a případně vyběhaný potenciometr klapky s LPG vůbec nesouvisí.
doplněno 26.07.18 21:15:
Problém s málem benzínu patrně neznamená málo benzínu/LPG v nádrži, ale v podstatě extrémně chudou směs. Takže už jen najít šikovného mechanika, který je schopný s pomocí diagnostiky směs seřídit a měl byste mít vyhráno. A pokud to dělá jen u studeného motoru, problém bude v obohacení směsi po startu a při málo ohřátém motoru. To vše umí šikovný a poučený mechanik s pomocí diagnostiky opravit.
doplněno 26.07.18 22:29:
@totak: V podstatě je to nesmysl. Protože u moderních motorů se nejprve diagnostikuje a pak opravuje. To, co uvádíš, je metoda pokus-omyl bez jakékoli diagnostiky a jen přispívá k tahání peněz z kapes zákazníka..
denyzitek
Na diagnostice se ukázolo pouze, problém s málem benzínu, ihned jsem dotankoval doplna i plyn i benzín a žádná změna. Po zahřátí auta a přepnutí na LPg, vše běží jak má. Takže nejspíš bude problém na “straně benzínové”.
denyzitek
Aha, mě to bylo řečeno od “mechanika” , že je tam málo benzínu, a že mám dotankovat. Takže mám vyhledat mechanika “na benzín” a nejlepe mu ukazat co jste psal a doufat, že to umí opravit.
V podstatě ti radili dobře. Tohle cukání při rozjezdu na studeno mívaji často na svědomí svíčky a když to nezabere tak se čistí váha vzduchu. Teprve pak se hledají další příčiny.
Buď chudá směs za studena (tlak paliva) nebo i slabá jiskra (svíce kabely cívka).
Diagnostikou načíst live data při startu (hodnoty z čidel, korekce atd.), zlěřit tlak paliva (benzínu), podívat se na svíce jestli to je jeden válec nebo všechny...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.