Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Srážka se srnou, co dál?

Od: jankoral odpovědí: 16 změna:
Dobrý den všem,
včera v noci jsem bohužel srazil srnu. Po střetu jsem volal policii, která mi po vcelku zdlouhávém vyřizování vystavila potvrzení o účasti na dopravní nehodě. Auto je poničené dost, ale žádná provozní kapalina netekla, tudíž jsem dojel domu.
Hned ráno jsem volal na českou pojišťovnu, mám havarijní pojištění a jsem pojištěn proti srážce se zvěří. Dali mi na výběr, jaké pojištění chci uplatit, zvolil jsem samozřejmě srážku se zvěří (ta nemá vliv na bonus) a oni že ok a že mě odkážou na nějaký smluvní servis v okolí a ať se dohodnu na termínu. Volal jsem tedy do daného servisu a tam mi řekli, že to není problém, ale jsou do října plný. Řekl jsem si ok, vlezu na stránky české pojišťovny, vyhledam další smluvní servisy a tam mi řekli téměř totéž -konec září, říjen. Problém je v tom, že já auto potřebuji, jezdím všude různě a za žádnou cenu nemohu jezdit s nabouraným vozem a čekat do října na opravu. Je nějaké jiné výhodné řešení, krom autopůjčovny? Když mi přijde pojistka, tu musím zaplatit já hned ( a že to není zrovna malá částka), ale jakmile se mi poprvé něco stane, tak musím čekat do října? Děkuji za Vaše odpovědi.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar mikihans

A musí být auto opravované v jejich smluvním servisu? Vždycky jsem pojistnou událost řešil v servisu, do kterého jezdím běžně a pojišťovna následně proplatila fakturu.

jankoral
hodnocení

To je už otázka financí. Bylo mi řečeno, že do smluvních servisů automaticky posílá pojišťovna jim peníze na účet. Tudíž bych nic nemusel platit. A jelikož je vzniklá škoda cca 35 tisíc, mám vcelku obavy, že bych to z nich musel nějakým způsobem páčit a abych se vůbec dopáčil.

 

hodnocení

0x

Další možnost je řešit škodu rozpočtem a pojišťovna vám vyplatí peníze v hotovosti a je jí jedno, kdy a kde si to necháte opravit.

A jak říká mikihans, tyhle věci jsem vždycky řešil se svým servisem, ty smluvní servisy jsou nějaký nový výmysl či čo.

 

jjirka
hodnocení

0x

Měl jsem obdobný problém před rokem,je potřeba kontaktovat Vaši pojišťovnu a ve spolupráci s nimi hledat vhodný servis,já jsem jim řekl, že třeba zajedu do servisu 50 km vzdáleného (autorizovaného).Je pravda, že u mě to byla klasická dopr.nehoda,řešil jsem to s poj.škůdce,a vozidlo bylo firemní řekl jsem,že mě živí, bez něj jsem v háji, ale vyhledávali autoservis aktivně se mnou.Nakonec se podařilo.Takže vím co to je za peklo.

jankoral
hodnocení

Toto je bohužel mé osobní vozidlo. Ovšem bez něj se nedostanu nikam, ani do práce. Zkusím ještě obvolat nějaké vzdálenější smluvní servisy, ale obavám se, že odpověď bude všude stejná.

 

ehemucal
hodnocení

0x

Všechny odpovědi najdeš ve smlouvě o havarijním pojištění, kterou máš s nima uzavřenou.

Její znění se narozdíl od "povinného" ručení neřídí zákonem, takže zde můžeš mít ujednáno všechno, co není zakázáno.

Proto ,bez znalosti této smlouvy, je absolutně zbytečné zde řešit, co můžeš a máš dělat.

 

hodnocení

0x

Syn měl novou Octavii také havarijně pojištěnou. Vběhl mu před auto srneček, rozbil nárazník a parůžkem prorazil dveře. Na Policii ČR čekal od 10 do 14 hodin. Bez pojišťovny bych dokázal tu škodu opravit za 5.000 Kč. Jemu to v servisu spočítali na 80.000 Kč a tuto částku také z pojišťovny vydřeli. Všechny díly včetně dveří vyměnili. Pojistka stojí syna 10.000 Kč ročně.

jankoral
hodnocení

A pamatujete si, zda-li to byl smluvní servis? Nebo si to nechal opravit někde jinde?

 

hodnocení

0x
avatar jmlc
Pojistné podmínky mi tvrdily, že musím opravit ve smluvním servisu NEBO uhradit spoluúčast 10%. Servis měl plno na měsíc dopředu. Uznali, že levnější to je opravené v jiném servisu hned než půjčovna nebo hádky... Spoluúčast nakonec nechtěli. A od té doby mám problém se u nich s jiným autem pojistit. Jsem na blacklistu a pojištění vypovídají do 2 měsíců od uzavření.
jankoral
hodnocení

Také mám spoluúčast 5%, ale min do 5000. Právě, že se nechci nijak hádat, ovšem ono to asi jinak nepůjde. Zítra zavolám znovu na pojišťovnu, že se prostě bez auta neobejdu (což je pravda) a uvidíme, s čím na mě přijdou. Obvolal jsem různé smluvní servisy, odpověď byla všude stejná - narváno do října. Vzpomenete si, u koho jste byl pojištěn? A zda-li se na váš vůz přišel podívat nějaký likvidátor, či odhadce škody? Protože po mně žádné fotky nechtěli, nic - pouze protokol od policie TP a ŘP.

Protokol PČR a oprava u smluvního servisu jim stačí. U nesmluvních servisů potřebujete prohlídku vozu likvidátorem - nejprve před demontáží a ideálně ještě po demontáži. Je předpoklad, že pod pokrouceným plechem je další poškození, které potřebujete mít také nafocené likvidátorem.

Je jedno, jakou jsem měl pojišťovnu.. u většiny je to podobné, ale nejvíc záleží na podmínkách ve smlouvě (jak už zaznělo). Povolit opravu rozpočtem zrovna u připojištění jsem ještě nezažil. Jak jsem uváděl - opravu v nesmluvním servisu jsem provedl, protože smluvní "neměl čas"... tak jsem nejprve požadoval úhradu celé částky dle faktury. To samozřejmě nechtěli, uhradili mi dle podmínek o 10% méně. Ale po důkladné mailové komunikaci mi uznali i těch 10% a poslali je dodatečně.

Problém s termínem v servisu není můj problém... Nicméně je jen jejich dobrá vůle vám vyjít vstříc.

 

 

hodnocení

0x

Některé pojišťovny dávají za závazek opravovat ve smluvním servisu pojišťovny slevu z pojistného. Pokud pak opravíte jinde, krátí plnění dle smlouvy. Chce si to otevřít smlouvu a podívat se, jestli něco o smluvních servisech máte ve smlouvě napsáno a jestli ne, tak opravujte, kde chcete. Tady nikdo neví (včetně vás), co máte ve smlouvě, vše jsou dohady.

 

hodnocení

0x
avatar milancukrar

Těžká rada, co máte dělat. Moc možností není.

1) čekat

2) škoda rozpočtem, oprava kdekoliv za cenu, kterou uhádáte.

3) Jiný servis (všude budete čekat), pak se dohadovat s pojišťovnou.

Žádná pojišťovna není charita, nedá ani korunu navíc, nežli musí. Dost lidí se musí bránit.

jankoral
hodnocení

No, budu si nejspíše muset poskytnout jiný vůz a čekat. Byl jsem u známého a když jsme koukali na nové (originální) díly, oprava vyjde cca. 70tisíc. Takže to si raději počkám do smluvního servisu, než “být podezřelí” z nějakého pojišťovacího podvodu, např. že mi to udělal známý do 10 tisíc z použitých dílů a nafakturujeme si komplet nové. Přemýšlím trochu dopředu, co by se vše mohlo stát, jelikož jsem se v této situaci nikdy neocitl. Achjo, pitomá srna.

@jankoral: Oprava novými díly za 70tisíc a oprava u kamaráda s použitím starších za 10 tisíc? Tedy nevím na co čekáš, protože při proplacení škody rozpočtem se podle mě v tomto případě klidně dostaneš ke 40 tisícům.

Uvědom si, že v případě plnění podle rozpočtu nic nefakturuješ, pojišťovna sama spočítá podle svým tabulek cenu za opravu a tu ti zaplatí. Víc ji nezajímá.

Mimochodem, kolik máš spoluúčast? Tu ti odečtou tak jako tak a doplatíš ji ze svého! Pokud tedy ve smluvních podmínkách není u střetu se zvěří napsáno něco jiného.

jankoral
hodnocení

Těch 10 tisíc jsem jen tak plácnul, spoluúčast mám 5000.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]