Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kontrolka motoru

Od: pepa* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,začala svitit kontrolka motoru ale nedošlo ke snížení výkonu nebo něčemu jinému.Auto jede stejně jako předtím.Diagnostika nic nezjistila.Poradí někdo čím to může být? Jde o ford s-max 2007 Děkuji

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Diagnostika nic nezjistí. Vadu zjistí mechanik/technik, který s diagnostikou umí pracovat. A pokud svítí oranžová kontrolka motoru, správně provedená diagnostika v rukou odborníka určitě něco ukáže/napoví.

Že auto jede jako předtím je nepodstatné. Obzvláště silnější motory jedou i v náhradním režimu tak, že to subjektivně nemusíš poznat.

Nejčastější příčinou rozsvícení této kontrolky je závada některé lambda sondy, u tvého auta je ještě nejspíš jen jedna. Může však jít i o vadný vstřik, který způsobí "rozhození" směsi a tím i výfukových plynů mimo běžné parametry.

 

mathew
hodnocení

2x

Pokud svítí kontrolka tak diagnostika něco ukázat musí v opačném případě to dej někomu šikovnějšímu

 

asd1
hodnocení

2x

Pokud svítí kontrolka, tak tam chyba je a diagnostika jí ukáže. Pokud se kamarádí s ŘJ a neobsluhuje jí jouda...

Jaký motor?

Často netěsný výfuk před lambdou, dírou přisává kyslík do spalin = lambda vyhodí chybu...

pepa*
Motor 2.0i benzin
jenda2*
Ve vyfuku nemuze byt prisavan okolni vzduch z duvodu pretlaku. Dochazi ke zmenam spalin a to uz je duvod k zaznamenani lambdou.
Hodne prispivatelu pise zmatene a zavadejici informace. Naopak odpor proti spalinam pri vyplachu se vyuziva pri ladeni vyfuku.

Žel Jendo nemáte pravdu,díra ve výfuku před kyslíkovou sondou tuto velmi ovlivní a tím může i pp zaznamenat chybu= svítící oranžová kontrolka ...

asd1

jenda 2 - aerodynamický paradox. Přetlak tam sice je, ale díky proudění u díry vzniká podtlak. Na stejném principu lítaj letadla i ptáci ;)

olinl
Nevím jak v které části výfuku ovlivní dírka složení spalin, ale částečně se zastanu jenda2. Když u stařičkého Favorita netěsnil první výfukový díl s druhým dílem na grafitovém těsnění, tak než si to "sedlo" bylo v okolí těsnění spousta černé nespálené směsi. No na Jupiteru by také teoreticky nemělo být ono pověstné "oko", ale je tam a nic s tím nenadělám..Bude to ten aerodynamický paradox.
"Když u stařičkého Favorita netěsnil první výfukový díl s druhým dílem na grafitovém těsnění" Už toto stačí abyste tím ani nepodpoři ani nodporoval Jendovi tady se bavíme o autu s KATALIZÁTOREM a ne o starém karbíkovém Fáčku případněš jednopbodu nbez Katu. To je zde dost podstatný rozdíl!Tam kde není katalizátor a hlavně kyslíková sonda (lambda) tam se v pdostatě při netěsnosti nic neděje!
007cz

jenda-sonda se zase rozjel:-D

 

da
hodnocení

0x

Mně se občas rozsvítí, když dlouho jedu z kopce, třeba z Cukráku do Prahy *smich* Nebo když dlouho cukám v zácpě. Říkám tomu, že se mi "podhulil spodek" a nijak to neřeším, protože to do pár hodin nebo dnů zmizí. Mám Seat.

 

hodnocení

0x

Třeba jste jen natankoval špatné palivo. Diagnostika určitě něco hlásit musí. Problém je, že u téhle kontrolky se skutečná příčina může hledat dost blbě. Diagnostika ukáže třeba chybu váhy vzduchu, ta ale může být v pořádku a místo toho je někde netěsnost v sání. Objem nasávaného vzduchu je pak jiný, než tvrdí váha. A chyba je na světě.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kontrolka motoru

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]