Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Šíleně citlivý plyn v autě, je to normální?

Od: lukas1000 odpovědí: 13 změna:

Dobré poledne

ŘP ještě nemám ale občas mám možnost řídit Hyundai Getz, připravuji se na autoškolu.

Ten Getz má docela hodně citlivý plyn což jsem až do včerejška považoval za normální, to jsem měl možnost jet s Fiatem Marea.

Je to obrovskej rozdíl, rozjezdy mi jdou samy plyn není vůbec citlivý což mi vyhovuje no zkrátka paráda. Ano vím že je tam větší motor ale to asi s citlivostí plynu nemá co dělat.

U toho Getze to člověk jen lehounce sešlápne opravdu lehounce a už to řve jako kráva a letí to do otáček, obdivuju dědu že pro něco takovýho může mít cit.

Je to normální nebo je chyba v tom Getzu?

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x

Chyba je v tobě, protože nejsi vyježděný řidič. Každé auto má jinak citlivé ovládání a běžný řidič si na něj po nějaké chvíli zvykne. Až budeš skutečný řidič, určitě ti to ani nepřijde.

Tím "větším motorem" myslíš asi vyšší obsah a vyšší výkon, že? Pak věz, že u auta se slabším motorem musíš obvykle pro plynulý rozjezd přidat víc plynu, jinak ti motor zdechne. Ale i tyhle drobné nuance časem poznáš a pochopíš.

 

mathew
hodnocení

0x

Pro Getz to může být klidně normální, ikdyž je to nenormální*smich* Co se týá zvyknutí tak je zvyknout a zvyknout. Pokud letí otáčky do omezovače už při stlačení o 0,5cm tak na to se zvykout nedá;) U aut se kterými jezdím plyn při lehkém stlačení vůbec neraguje a začne až později. No a pokud chci, aby to začlo řvát tak ho musím přišlápnout přes 60% (někde i o dost víc)

 

hodnocení

0x
Aż ti projde rukama více aut (naftové a benzinové motory s turbem i bez turba, manuály či automaty) pak teprve přijdeš na to, že je tolik různých charakterů až budeš žasnout.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Za více než čtyřicet let praxe s různými vozidly, jsem se také podivil, když jsem si koupil vůz Hyundai ix20, že má velice citlivý plynový pedál. Celkem mě trvalo nějakou dobu, než jsem si na to zvykl. Dokonce mě určitou dobu bolela noha, jak jsem musel držet polohu, abych neprošlápl pedál víc, než je právě potřeba. Vždy si to uvědomím, když na chvíli přesednu do jiného vozu. Nevím, proč automobilka Hyundai k této variantě přistoupila.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Nechte si změřit napětí na první lambdě. Pokud dává nižší napětí : kolem 0,5V, tak ŘJ prodlužuje dobu otevření vstř. ventilů a dělá to tento problém.

Já to nevidím, jako nějaký problém, prostě pružina na plynovém pedálu má menší tah. Pedál je prostě měkčí, neklade takový odpor, jak jsem býval zvyklý. To nemá z nějakou sondou nic společného.

jenda2*

Pružina... Spletl jste se v autě. Není to Š105, 120. Plyn je elektronický. Myslíte, že to je posilovna? Stačí se podívat na koncovku výfuku. Pokud je černá u benzínu, je to problém směsi. Není duben a už takové perly. To je šílené...

Neříkejte mi, že pedál plynu vrací zpátky nějaké "elektrony". Rozumím tomu, že plynový pedál ovládá elektroniku, ale fyzicky tam musí být pružina.

Co je tak těžké k pochopení, že plynový pedál klade vůči noze malý fyzický odpor, zatímco u jiných vozidel je ten odpor větší. Auto funguje normálně.

jenda2*
U Skodovek pres Vag lze nastavit odezvu plynoveho pedalu, cimz auto jde o neco drive do otacek. Kdyz jsem mel problem s lambdou, tak uz minimalni pohyb pedalu zpusoboval prokluz kol. Po vymene sondy se citlivost posunula asi o tretinu chodu a spotreba sla na pulku.

Tak vidím, že zde stále mícháte hrušky a jablka. Mícháte elektronickou funkci pedálu s funkcí tuhosti sešlápnutí pedálu. Protože mám vůz Hyundai (není to ale Getz), rozumím tomu co tazatel zmiňuje. Zde to ale nikdo nedokáže pochopit. Jestiže pod nohou cítíte malý odpor pedálu, může to některým řidičům vadit. S elektronikou to nemá nic společného, je to pouze otázka sešlápnutí pedálu, zda je potřeba větší, či menší síla.

jenda2*
Jelikoz mam Hyundai Sonatu NF 2.4, tak vim naprosto presne, na co se tazatel pta a stejny problem jsem popisoval. Co je na tom k nepochopeni? Odpor pedalu nema zadny vliv na neprijemnou citlivost pedalu a zatah motoru prilis brzo.

jenda2® - konečně jeden člověk, který ví o čem je řeč. Díky, už jsem si myslel, že jsou snad všichni zabedněnci.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]