Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Špatná spojka?

Od: modry* odpovědí: 19 změna:

Ahoj,, když řadím zpátečku ! tak často nejde dotlačit ! nebo jde přes zuby občas ! 1 rychlostní stupeň nemůžu někdy vyřadit ! nebo dotlačit jedničku ! občas jakoby chtěla jít asi přes zuby. Ostaní rychlosti 2 3 4 5 cítím v ruce jakoby tam něco zadrhlo ! Při sešlápnutí spojky a pouštění ! slyším jakoby skřípání nebo vrzaní nevím jak to popsat...

Spojka? Synchromy? Převodovka?

Octavia 2 1.6 75 KW 125 tis najeto.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar totak
Spojka bere až nahoře? Když to postaviš do svahu, chcipneš motor necháš zařazenou rychlost a povolíš brzdu tak auto popojíždí? Pak by byla spojka asi v háji. V opačném případě ( bere nízko a z kopce udrží auto jen motor) to může být stovka dalších závad od špatně seštelovaných vyčmachtaných ramínek vně převodovky až po převodovku na odpis.

 

modry*
hodnocení

Zdar,, Zabírá nahoře ! při couvání se mi zdá že to vibruje aji občas

Jinak v kopcu nwm jestli udrží ! zkusím to ! vždy dávám 1 jak parkuji doma ! když je tam rychlost a zmáčknu spojku auto popojede i když tam je kvalt -

 

modry*
hodnocení

Jinak 2 3 4 5 jdou většinou dobře.. jen občas cítím v ruce jakoby tam neco zadrhlo.

 

hodnocení

0x
avatar axus

Pravdepodobne to bude nacnute vypinaci spojkove lozisko. Obvykle to zacina prave u spatne radici zpatecky a 1, pak se postupne prida i 2 a tak dale...

Meni se spolu se spojkou. Takze rozborka zborka.

 

modry*
hodnocení

Čau , máš pravdu ;) horší a horší mi připadne.. Ale mám strach aby to nebyla převodovka :(
doplněno 17.07.18 20:03: Jo ;) máš pravdu :) kolik by to stalo kdyby to bylo spojkou? OC 2 ,, 1.6 75 KW? + Práce ve škodovce

Znas porekadlo o brodu a nestahovani kalhot?

Kvalitni spojkova sada LUK / Sachs na tvoje auto cca 6-7 tisic a spis pocitej, ze si Skodovka rekne vic za origo ND, rozborka sborka 6-12 tisic, podle toho, jak moc bude vse zarezle a co vsechno se jim pri demontazi utrhne, geometrie 1-2 tisice, nejaky cistic a spotrebni material...ve Skodovce to podle mne za mene jak 14-15 tisic neudelas a to je spise dolni limit, realne bych Skodovackej servis videl nekde u 20 tisic.

U garazniku tak za pulku, ale pravdepodobne bez geometrie.

modry*
hodnocení

Ty vole :O celkem raketa !

skoda-dily.cz/...

 

vernon
hodnocení

0x
To je divný, po 125 tisících by měla byt převodovka i spojka v "nejlepších letech". Spíš se něco někde najednou posralo.
modry*
hodnocení

Hele , já jsem to auto kupoval před pul rokem ,, a bylo to v pohodě ok až postupně to začalo dělat .Co ty víš třeba to někdo točil ...

vernon
Aha, nejsi první majitel... Tak to jo.

 

fik
hodnocení

0x

S velkou pravděpodobností závada na vypínacím ložisku spojky-spojka zůstává stále mírně v prokluzu,není úplně vypnutá a proto při řazení cítíš to škubání. 125 tis najeto může být klidně v háji,záleží na zacházení. Já jsem s autem stavěl barák,často vlečky plný materiálu a spojka to zabalila po 90 tisících-ale tam byla ta druhá častá závada,že klouzala-opotřebená lamela

cca 5 tisíc za materiál,další už se odvíjí od práce servisu který to bude dělat

modry*
hodnocení

Ahoj,, proklizování znamená že otáčky jdou na horu? a auto nejde? Když jsem jel do kopce na 3 tak se mi zdálo že to jde spíš do otáček než to zrychlovalo ale nevím... Mám najeto jenom cca 10 tis km... řidím chvilku tak to moc nepoznám :( zařadit R ... strašný kolikrát , někdy to tam dám až na po 10x

vernon
Pokud se ti opravdu kvůli vadnému vysouvacímu ložisku zcela nerozpíná spojka, to se potom opravdu řadí špatně...
Měl jsem něco podobného u motorky, spojka zcela nerozpínala a při zařazení jedničky s sebou stroj škubl dopředu.
Pokud je opotřebovaná lamela a spojka prokluzuje, na řazení se to neprojevuje.
modry*
hodnocení

aha , myslíš že to bude spíš ta spojka? ložiško. Přiznávám že ta spojka taky dostala občas na prd.. když jsem začínal jezdit !

 

fik

Modry-jsou dvě nejčastější závady spojky-buď že úplně nevypíná-nejčastěji kvůli špatnému ložisku,to se pak špatně řadí,cítíš škubání ale při jízdě se to neprojevuje.

Druhá závada je sjetá lamela,to se projevuje zcela opačně,řadit jde lehce,spojka vypíná jak má ale kvůli opotřebené lamele není schopná vytvořit dokonalé spojení-ze začátku se to projevuje na křižovatce při rozjezdu a při prudší akceleraci-najednou jdou otáčky nahoru a motor nezabírá-častý prokluz urychlí devastaci zbytků lamely a spojka klouže čím dál víc a víc...může to dojít i do takové fáze že je tak jako by byl pořád zařazen neutrál,motor se vytočí do omezovače ale na kola prostě nejde výkon.

Můžu být i obě závady dohromady,i takové auto už jsem opravoval

Mění se vždy celá sada,lamela,přítlačák a ložisko-jinak se může lehce stát že brzo budeš opravovat znova

 

olinl
hodnocení

0x

Podobně jsem to měl na Felicii v dieslu. Šla hůř a hůř zařadit zpátečka a jednička, dvojka trošičku "dřela", ostatní rychlosti dobré. Zkusil jsem ze zoufalství "utáhnout" spojkové lanko a vydrželo to potom jezdit ještě cca 2 roky (každodenní nájezd cca 15 km). Poté se celá situace opakovala a to už jsem musel vyměnit spojku (kotouč s lamelami).

modry*
hodnocení

Jo to bude tou spojkou ;)
Děkuji za radu :)

jen malá připomínka ze špatných zkušeností díky neznalosti! Pokud to rozhodíte pak vyměňte VŠE! Tedy -LAMELU, PŘÍTLAČNÝ KOTOUČ a LOŽISKO -Nikdy ne jen jeden nebo dva díly!Vždy celý set a pokd možno pak případně gufera! Na klice a na (předlohový?)vstupní hřídel + gufera (dle toho jak to,které autínko má!)gufera poloos!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]