Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Měnit palivový filtr?

Od: jakub35 odpovědí: 3 změna:

U Škody Fabia 1,9 TDi se mi loni v období silných mrazů stalo, že motor za jízdy zhasl a už nešel nastartovat, bylo to tím, že u čerpací stanice, kde jsem tankoval, měli ještě letní naftu, takže parafín zřejmě zanesl palivové potrubí a filtr. Druhý den, kdy se už oteplilo, auto nastartovalo a nádrž se doplnila aditivovanou naftou pro zimní období, ale palivový filtr se neměnil, auto ale jezdí úplně normálně i se starým palivovým filtrem. Od té doby, kdy auto nešlo v zimě nastartovat kvůli vyloučenému parafínu, jsem najel už asi 17 tis. km a nic se nestalo, vše je v pořádku. Proč tedy radí vyměnit po vyloučení parafínu v zimě i palivový filtr, když auto může normálně jezdit i bez jeho výměny? Může se něco časem stát, když jsem po vyloučení parafínu v zimě ten palivový filtr nevyměnil? Samozřejmě ten filtr brzy vyměním, ale kdybych ho dlouhodobě neměnil a najel s ním třeba 100 tis. km, co by se mohlo stát? Děkuji za radu

 

 

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar diesel

Co se může stát? Nic jiného že se ftr postupně zanáší nečistotami a ...až se zacpe a nepojedete,netuším maximální filtorvatelnost ale 100 000km je přehnané i na vzduchový ftr a ten se dp po 30 - 60 000km dleprovozu U starých předkomůrkových motorů (konkrétně u UXD9) jsem měnil vždy na zimu aby byl čistý a dobře filtroval a to,že jsem nikdy nepoužíval aditiva a jen obyč.naftici u T-Ono tak se mi nestalo,že by nafta "zamrzla"!
Stejně tak postupuji u modernějšího modotru DW,přímovstřiku-na zimu nový palivový ftr!

 

jakub35
hodnocení

Proč by se měl po vyloučení parafínu v zimě ten palivový filtr vyměnit, když auto podle zkušeností může normálně jezdit i bez vyměny palivového filtru? Po kolika ujetých kilometrech se doporučuje u Fabie 1,9 TDi 74kW vyměnit palivový filtr? Kdyby se ten palivový filtr dlouho neměnil, může dojít k poškození vstřikovačů?

jestli je to pro Vás taková velká položka za palivový ftr,tak jej měnit nemusíteklidně na něj můžete jezdit třeba Vašich 100 000km ale pak počítejte s tím že díky částečnému zanešení nečistotami se může v zimě daleko dříve zalepit než nový na zimu měněný!Jinak zkuste se popútat třeba na škoda fórum (či jak se toto pro škůdky jmenuje) na zkušenosti s provozem dehťáků.

Já jsem Vám své zkušenosti s dehtovými motory od PSA popsal a ani jednou mne to nezklamalo. Jo a ještě -na XUD jsem dokonce nejezdil na naftu ale jen na RO zn.Lando z Kauflandu a naftu až při teplotách pod 5°C!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]