Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zapojení autorádia

Od: honza18 odpovědí: 5 změna:

Dobrý den, chci se zeptat v čem je problém, když vypnu auto a vytáhnu klíček ze zapalování, tak furt hraje rádio, musím ho vypnout ručně. Zkoušel jsem prohodit červený a žlutý drát v iso konektoru, což jsem se dočetl na internetu a nepomohlo. Dál jsem se dočetl, že by byla možnost natáhnout napájecí kabel +12V z pojistkové skříňky, aby se při otočení klíčku zapínalo a vypínalo samo, ale nevím jak. Měl někdo podobný problém? Nebo by mi někdo prosím pomoci co s tím? Děkuji :)

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

rft
hodnocení

1x

Nevím o jaké radio jde, ale obecně platí : žlutý je stálé + (od baterie ) a napájí celé radio i s pamětí - větší průřez.Červený je spínací - od klíčku a jen spíná napětí a proud ze žlutého. Normální proud červ. je v mA. Pokud je spojíte a radio lze opravdu vypínat, máte kliku. Obvykle se ale vypne jen zobrazení a proud (asi 0,5A ) dál teče radiem. To Vám za 4 dny vydrancuje baterii tak, že už třeba nenastartujete.

 

hodnocení

0x
avatar dabel
Problém je v tom že tvé rádio nedisponuje funkcí zapínání a vypínání po klíčku
Pokud bys to chtěl vypínat klíčkem musíš pamětový drát napojit na stálé napětí 12V
A napájecí drát bejvá to ten o silnějším prúměru napojit na 12V po klíčku nebo na napětí 12V které se oběví po otočení klíčku do první pozice
Počítej však stím že si bez otočení klíčku rádio nepustíš

 

hodnocení

0x

Jak to popisuje "dabel", je správně. Nepíšete jaké auto máte. Ale ve většině aut , která mají el.svazek pro montáž rádia jsou ve svorkovnici dva +12 V přívody. Jeden napájecí a jeden pro paměť paměť.Tak je to také u většiny autorádií. Setkal jsem se stejným problémem např. u Citroena Xsara. Při montáži jsem musel přepinovat svorkovnici u autorádia(Čína), protože neseděly piny proti sobě. Prohození červeného vodiče se žlutým se dělá v případě vymazávání nastavení autorádia, kdy při vypnutí klíčku zapalování dojde k odpojení napájení paměti. Zkuste si v konektoru změřit napětí + 12V při otočením klíčku a při vypnutí klíčku nulové napětí. (Měl by to být ten silnější červený). Není to nic složitého a barvy vodičů svorkovnice a protikusu u rádia musí být stejné. Na internetu je možné najít "ZAPOJENÍ AUTORÁDIA" a tam je popsáno vše o zapojení včetně barev vodičů který k čemu slouží,protože tam bývá několik vodičů navíc pro další reproduktory a další funkce. Ať se daří.

honza18
hodnocení

Je to VW Golf 5, 77kW... Zkusím to, ale zjišťuji že tam bude víc problému, než jen u rádia. Nesvítí ani kontrolky na palubovce, nesignalizuje to když jsou rozsvícený světla atd... Jelikož auto není moje, ale kamaráda, tak mu řeknu ať si to radši hodí do servisu, protože řešit všechny tyhle problémy je pro mě na dlouho. Jinak děkuji za Vaše rady. :)

Jestli má Golf5 už quadlock, tak 15ku v ISO konektoru nemá a spíná rádio po klíčku informací po CAN lince.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma zapojení autorádia
Otázky na téma zapojenie autoradia

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]