Nejste přihlášen/a.
Jelikož systém autoklimatizace není hermeticky uzavřen, stává se že chladící plyn malou netěsností postupně utíká, až zařízení přestává chladit. To ma za následek že kompresor funguje,ale množství chladiva už nic nevychladí. To trvá do doby, než uteče všechno a pak přestane fungovat i kompresor.
Ať je to tak, nebo je závada horší (a to klidně může odejít i ten kompresor) jedná se o problém, který nejde opravit doma na koleni. Dnes už každý servis s plněním autoklimatizací dokáže diagnostikovat závadu hned.
"náplň tam asi bude" No, náplň tam asi nebude. To, že běží kompresor, není relevantní. Nechte zkontrolovat klimu odborníkem a popř. po kontrole těsnosti systému nechte doplnit.
Jednak souhlasím s @jenykem a jednak klima nemusí být prázdná, nějaký zbytek náplně, tedy i zbytkový tlak tam je, ale na chlazení to nestačí. Už jsem se v dílně párkrát s něčím takovým setkal.
jenže právě u Octavie 2 se ten kompresor točí furt a spíná pouze ventil.Pokud tam není chladivo, tak se zadře...
by me zajimalo jak u dvojkove octavky poznas jen pohledem ze se toci nebo netoci kompresor? ono totiz na dvojkove octavce je kompresor ktery se toci furt, i kdybys tam mel 0 gramu chladiva tak se bude tocit
zkontrolovat mnozstvi chladiva, doplnit na 550g, ( pokud bude prazdna tak vyhledat netesnost, pokud teda byla od roku 2008 nekdy servisovana ) , pichnout na diagnositku a zmerit elektriku a tlak v kompresoru
Páni odborníci, když se podle vás točí kompresor klimy furt, tak proč má řemenice klimy v sobě el.magnetickou spojku? Čidla sledující tlak v okruhu při malém tlaku nedovolí sepnout a kompresor neběží. Není to náhodou tak, že si pletete roztočenou řemenici s běžícím kompresorem? Proč by byl trvale připojen kompresor a spotřebovával výkon, potažmo palivo?
Teda, Pane ODBORNÍKU. Se divím, že se do toho pleteš, když zřejmě nevíš voco gou. Samozřejmě, že jsou verze klimošek, kde je kompresor neustále připojen. Při vypnuté klimošce přes něj teče minimální množství chladiva a při zapnuté jenom tolik, kolik je potřeba dle nastavené teploty. Výhody? Neškube, protože se průtok mění automatickým regulačním ventilem a to nevím jak se jmenuje, neboť nejsem odborník, ale vlastník vozidla a mám i něco přečtěné a dále nehrozí tak zvané zamrznutí kompresoru při delším nepoužívání klimošky. Nevýhody? Bez zapnuté klimošky úplně minimální, neměřitelná ztráta výkonu včetně větší spotřeby. Tento systém není žádnou specialitou Škody nebo WW. Dcera má Fiestu s cukavou spojkou a soused má Mondeo s plynulou regulací. Tak asi tak.
mire nejdriv se podivej na kompresory dvojkovych octavek a pak tady dristej to co platilo pred x lety a u jinych aut nez dvojkova octavka, chapu ze takovi co sedi vecer v hospode u jednoho piva 3 hodiny a rozhazuji moudra na vsechny strany jsou ti nejlepsi ale prece jen se obcas ( tak trochu vic obcas ) vyjadrujou k necemu co ani nevideli
Jak píší ostatní náplň tam bude, ale je jí málo na to aby to chladilo, ale ještě dost na to, aby sepnul kompresor. Nejjednodušší bude zajet do servisu, nechat napíchnout na přístroj a doplnit (cca. 1500 - 1700,- Kč). Před dvěma lety jsem nechával klimu plnit, fungovala bezvadně. Vloni už to bylo slabší, ale šlo to. Letos už nechladí, ale Klimatronik chybu nepíše. Takže jsem ve stejné situaci jako ty
Nejpravděpodobnější:
V systému je málo chladiva. Jak už bylo řečeno většinou ostatních, u dvojkové Octavie je klimakompresor bez připojovací spojky, takže i při vypnuté klimatizaci běží na minimální výkon. Je však pravdou, že po zapnutí tlačítka A/C je většinou slyšet náběh klimakompresoru na maximální výkon. Pokud máš diagnostiku, lze dostatek či nedostatek chladiva odhadnout i podle tlaku. Naplněná klima má při vypnuté klimatizaci tlak 5 bar a více, v závislosti na okolní teplotě atd. Když to klesne někam k 3 barům, už to většinou chladí málo. Pokud to klesne hodne pod 3 bary, řidicí jednotka už ani nedává pokyn kompresoru a není slyšet ten náběh.
Méně pravděpodobné: Chyba řídící jednotky klimatizace, chyba směšovací klapky apod. Jak Climatronic, tak i poloautomatická klimatizace Climatic jsou plně závislé na řidící jednotce, měřicích a regulačních členech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.