Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cvakání hydroštelů

Od: alex* odpovědí: 19 změna:

Zdravím,

mám takový "problém" s Fabií 1.2 47kw. Když nechám auto déle stát..pár dní..Tak pravděpodobně steče všechen olej do vany a po nastartování mi chvíli cvakají hydroštely. Je to takový typický zvuk pro jejich cvakání, jak starej nafťák, nebo šicí stroj se sekačkou. Tento zvuk trvá zřejmě do chvíle jejich natlakování olejem, což je maximálně tak pět vteřin.

Dříve jsem to nepozoroval, hlavně proto, že jsem s autem denně dojížděl do práce, teď mi více stojí (haha) než jezdí, takže jsem se po týdnu stání na parkovišti trošku zděsil.

Na různých Škoda fórech jsem četl, že je to nomrální a v pořádku. Motor jinak šlape v pohodě, po tom, co ustane cvakání už znovu nezačne, spotřeba je ok, olej měním tak jak bych měl atd...

Takže, otázka zní, je to problém, nebo je to opravdu v pořádku a mám jezdit a neřešit?

Díky.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar axus

Ze si zacvakaj po nastartovani po delsim stani je uplne normalni. Pokud se uz pak neozyvaji, neni co resit.

alex*
Tak nějak jsem si to myslel :)

 

hodnocení

1x

Hydrošteli sa chystajú na odpočínok,sami si majú udržať svoj tlak.Ďalšou vecou je olejové čerpadlo,že nedáva dostatočný tlak a studený olej nepretlačí tak rýchlo dovšetkých miest a ak je málo oleja,tak šponovak na reťazi rozvodov nemusí dostatočme napnúť reťaz a môže dôjsť ku preskočeniu a stretne sa piest s ventilmi.


doplněno 28.06.18 23:38:

Na tú reťaz bolo len vysvetlenie,čo sa môže stať,ak je malý tlak oleja.

alex*
hodnocení

Asi nesouhlasím. Kdyby byl málo napnuty řetěz, tak to poznám, to by byl jinej rachot. Na malej tlak oleje jsou tam čidla.
break

Alex:já bych těm čidlům nevěřil, od čeho jsou asi jinak manometry na měření tlaku oleje?...Ta kontrolka stejně umí svítit jen červeně, a když se rozsvítí, tak je většinou vystaráno...:D

a rozvody u tohodle rádoby motoru jsou bláto...

 

hodnocení

0x
avatar mara21

Zdravím,mám taky motor 1.2 47kw.Taky mě cvakají hydroštely,za studena,ještě když startují,za studena,tak se mě ozívá divní zvuk,jak když se radí přes zuby,ale za tepla je vše v porádku žádný zvuk,ani cvakání hydroštelu není.Opravdu to je tím,že olej steče do vany.Hlavně si hlídej olej,pokuď bude v motoru málo oleje,tak se může stát,že se ti potkájí ventily.

vernon
Nepotkají.
johny97
To teda slyším prvně, že by se z nízké hladiny oleje potkal píst s ventilem *smich*
break
johny97:rozvod řetězem ti asi nic neříká...
petan86*

Myslím, že u tohohle motoru by se to mohlo stát, nemá to náhodou hydralicky napínak na rozvodech závislý na tlaku oleje?

To by ho tam ale muselo být hodně málo, jestli se pletu opravte mě někdo.

break

jasně, že má hydraulickej napínák...Ty rozvody tady jsou bláto...

 

fik
hodnocení

0x

Je to normální než se motor natlakuje...používáš originální olejový filtr nebo nějakou náhražku? Náhražky čínské a polské provenience,často mívají netěsné zpětné ventilky,olej ti steče kompletně i z kanálů a pak trvá oněch 5 vteřin než se dostane až nahoru a proto hydroštely cvakají...s kvalitními filtry se tohle nestává,olej v kanálcích zůstane a ona doba bez tlaku se výrazně zkrátí. Ono je to trošku znát u všech aut,ale 5 vteřin už je na hraně.

Taky co tam používáš za olej?

007cz
Zpetne ventilky ve filtru? A to jsi kde videl?
alex*
Olej používám doporučený Shell Helix 5W-40. Filt už netuším, ale žádnej šunt to nebyl. Jen podotýkám, že u fabie se mění jen papírová výplň, žádný kanálky nemá.
Olej jsem měnil zatím třikrát, vždy v intervalu.
007cz
Kolik to ma najeto? Obecne hydrostely delalaji pa pa,ale tohle bych zatim neresil
,

 

alex*
144tis.
Jak říkám, motor jinak šlape dobře, jak zrychlení, hluk při jízdě, spotřeba, vše je jinak ok.
kimbert*

Ad 007cz-např. tady máš filtr se zpětným ventilem... oleje-pema.cz/... ,ale ten zpětný ventil je u každého plnoprůtokového filtru.

 

hodnocení

0x
avatar diesel

No nevímm jestli je to normální ale u těchto motůrků asi ano, Po víc jak půlroční nečinnosti jsem potřeboval natočit své auto "v depozitu" a žádné cvakání hydroštelů se nekonalo,ono spíš asi záleží jak to bylo zkonstruováno!

Pokud to po chvilce přestane tak bych to stejně neřešil,tedy za předpokladu že je tam olůej co tam má být!

break

ale tady není řeč o motoru, ale o pokusu na téma "přísun práce mechanikům"...tenhle motor má takovejch nemocí, že jsou dílny, co se specializujou jen na tohle a nestíhaj...

je to ošizený, poddimenzovaný, špatně vymyšlený a do toho nekulturní a žere to...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma cvakání hydroštelů

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]