Nejste přihlášen/a.
Prosím o názor - máme citroen C3 picasso z roku 2011, najeto jen 60.000 km, první majitelé. Přesto už jsme absolvovali dvě větší opravy, jednou brzdové koutouče a destičky a loni komplet výfuk a ještě cosi, celkem přes 70.000 Kč. Zdá se nám to hodně, uvažujeme o novém autě, aby se toto nezačalo sypat. Dnešní auta moc nevydrží, ale zase je tam hodně malý nájezd... Nechat si jej třeba do 150.000 km, nebo prodat a koupit nové?
Váš mechanik bude pěkný hajzlík. Nebo to bylo ještě v autorizáku? Brzdové kotouče většinou vydrží mnohem déle, natož výfuk. A i kdyby, rozhodně to dohromady nemohlo stát 70 tisíc. Tolik jsem nedal do servisu snad ani dohromady za posledních několik aut.
Předpokládám, že tedy máte faktury? Mohli byste sem rozepsat konkrétní položky? To by mě fakt zajímalo.
Ale k dotazu - pokud nemáte hluboko do kapsy, tak bych auto prodal a koupil nové. Ne kvůli podezření, že se teď začne sypat, ale proto, že s tím malým nájezdem se bude dobře prodávat a budete mít zase nové.
Autorizák je na tohle nesmysl.. Přední brzdy komplet tak 3k i s prací a kvalitní výfuk komplet max. 10k taky i s prací...
jo, mám tu loňskou fakturu, prohlídka po 50.000 km, celkem 42.000 Kč s DPH
větší položky - olej 2500, práce 8000, střed výfuku 6000, zadní tlumič 3500, 2x kotouč a náboj (zadní) 6700, desky dz 1300
Asi takhle, ceny kvalitních dílů jdou v pohodě udělat za ca: olej + filtr 700, výfuk střed 3000, zadní 2000, zadní tlumič 2x 900,-, zadní kotouč s ložiskem 2x 1500,-, zadní obložení sada 600,- K tomu práce tak 2000,- (tak tři hoďky v klídku..) Tj. celkem max. 15000,- = autorizák vás jen na tomhle natáhnul o 27 tisíc...
Destičky a kotouče + výfuk jsou větší opravy..a za 70tis Kč?
To je tedy hodně divná cena.
Divné je i to, že měníte tyto věci po 60 tis km...to je velmi..velmi brzo. Za běžných okolností a "normální" jízdě bych očekával interval výměny tak 100tis+ km...
Jak tu píšou kolegové, vyměnit mechanika... Toto nejsou žádné větší opravy, ale běžné opotřebení dejme tomu za nějakých pár tisíc... To se pořád dokola na starších autech mění... Je mi jasné, že pokud to stálo 70.000 Kč tak to z Vašeho pohledu byla finančně velká oprava... Auto z roku 2011 a 60.000 Km je jako nové, v žádném případě bych ho ještě neměnil, pokud tedy jste spokojeni... Jen toho mechanika či servis... Ani by mě nenapadlo kam až se dá v dnešní době zajít...
nechápu tu výměnu kotoučů a výfuku u 7 let starýho auta s tak malým nájezdem.Udělat takovou opravu za tyhle prachy na podobným autě, tak jsem bez práce.Kde jsou lidi, co bezmyšlenkovitě do servisu nosí desetitisíce za opravy v řádech tisíců?
Vyměnil bych servis, ne auto...
a jestli tohle někdo považuje za větší opravu resp. výměnu, tak by mě zajímaly faktury třeba za ramena, pružiny nedejbože za výměnu rozvodů.To by přestřelilo stovku
díky za odpovědi!
tedy chápu to správně, že všichni byste si to auto nechali, přestože je 7 let staré a snažili se ušetřit na opravách?
Momentálně máme auto 11 let staré a najeto 110000km..Celkové náklady na údržbu za tu dobu jsou celkem cca 50tis Kč. Z těch 50tis Kč je ale drtivá většina "spotřební materiál" resp. pravidelný servis (olej, svíčky, 2x rozvody). Z "nepravidelných" věcí jsou v ceně pouze přední brzdy (trošku házel jeden kotouč), nebylo je ale nezbytné měnit.., jiný majitel by to nechal ještě klidně 50tis km..
Pokud se nesype a nerezne.. Dát 150k za to abych ušetřil 20k za servis? Udělal bych velký servis (rozvody, výměna všech náplní, kvalitní ošetření proti korozi) a nechal bych si ho ještě 5 let...
Tomasi - ANO,(osobně mám jen 3 stařenky-1x rv 2000,2x rv 1996,z nichž jedno denně najíždí 50km ale druhé zatím v depozitu), Jinak,u mého dvorního prodejce ND brzdy-kotouče TRW ( necelých 1000kč,desky ,opět TRW zase jen 1000kč,Na své Xantii jsem si přední brzdy dělal asi dvě hodiny-výměna kotoučů a desek s tím že levý nečel dolů a mkusel jsem jej rozštípat aby se dal sudnat a dát po očištění nový,pokud beru hodinovou sazbu CityCar v CB před cca10 roky (méně náročné mechanické práce ,destičky,kotouče...jak stálo na ceníku a pamatuji si snad dobře) 1050kč t, tak bych i v autorizovaném servisu byl s tímto do deseti tisíc,výfuk bez katu jsem ještě asi neviděl na běžná auta dražší přes deset tisíc.takže asi bych to viděl na tom ,že si vymýšlíte nebo na Vás extrémně vydělali,i to se stává,ve svých začátcích u "citroenu" jsem díky neznalosti vysolil za opravu svého hydrocitroenu (výměnu trubek hydrauliky) s odtahem asi 10km 16000kč a po letech jsem zjisti ,že pokud bych to tehdy odtáhnul domů (cca60km) tak s kompletní výměnou a odtahem dám max 10 000kč!Takže asi tak.odkud jste?
Navíc výměna destiček,kotoučů,dílů výfuku není OPRAVA,jen údržba toto je spotřební materiál a mění se dle opotřebení po jistém nájezdu a době na všech i na Lambu či Ferrari!
k vymýšlení nemám důvod, ceny jsem opsal z faktury - a to nám dali na ty díly 20% slevu!
su z Brna
Ona sleva je často legrační. Dám si požadavek na nacenění servisu C5 - třeba brzdové destičky, olej, filtry. U normálního servisu mi nacení práci vč. dílů na 6000,- (značkové díly a kvalitní olej). U autorizovaného máte fakturu za 12000,- ale se slevou 20%
a to se vyplatí !
Sorry,ale já neříkám že lžete ale jen to co jsem psal.Ikdyž ceny dnes mohou být krapet jinde než jsem čerpal (citycar byl?je? nwn autorizovaný servis Citroen v CB a TA). Jinak v Brně je hydrospacialista na citroeny nick PaM (seženete jej :na FB skupina citroen xantia rady a opravy ,na citroen-clubu,cz, na xantiaclubu,na bxclubu.com ) jinak p. Milan Haluza ve čtvrti Jundrov.Je levný a odborník nejen na hydro!
Jinak osobní nezkušenost s autor.servisem škoda. levný díl z "mototechny" zrovna kotouče, (na nějakou škůdku) technik přendal do krabice s logy VW,škoda,seat a audi a předal mechanikovi aby to namontil do auta před zrakem zákazníka!(pro vysvětlení-byl jsem se objednat na technickou a technik mne neviděl,za to já jej ano ale hlavně slyšel!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.