Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Prosím o radu zkušenější s výběrem vozu.
Požadavky na auto:
malé, 5 dveřové, benzín, rok výroby od 2005, najeto do 150 000 km, nižší spotřeba cca do 6 l, isofix. Preferuji s dostupnými náhradními díly, spolehlivé (ne moc poruchové) a relativně bezpečné, ideálně po rozvodech.
Finance: Do 65 000
Děkuji za postřehy, rady, tipy...
Děkuji.
Iva
Vozidla, která mě zaujala:
1)Kolínská trojčata - nejvíce toyota aygo (prý je celkem spolehlivá, bezpečná, jen nevím, jak je to se servisem. Zda je drahá na díly nebo se pohybuje obdobně jako u konkurence). Případně Citroen C1 a Peugeot 107.
2) Ford fiesta (případně jaká motorizace)
3) Hyundai getz, i10
4) Chevrolet spark, kalos, aveo - zde nevím, jak je na tom chevrolet s bezpečností (spark prý vůbec ne)...?
5) Peugeot 206
6) Citroen c3 (prý je 1,4 benzín téměr nepruchový a tento typ nenáročný na údržbu).
Jiný návrh?
Můžu doporučit tu Fiestu a nejlíp s motorem 1.4i Duratec...je spolehlivej, jednoduchej a s autem slušne cvičí.Stačila by i 1.25, ale oproti tý 1.4 tam je znatelnej rozdíl výkonu, nemluvě o 1.3, tam je výhoda jen v primitivní konstrukci a totální blbuvzdornosti...
Cena dílů a oprav mi nepříjde u Fiesty nijak vysoká.Na vrakáčí je dílů na tyhle "Žabáky" dost a je to konstrukčně jednoduchý.Vzadu bubny, podvozek se nekazí, s elektrikou taky nejsou problémy...
doporučil bych podívat se na lepší výbavu.Když už, tak ať to má vyhřejvaný čelní okno.A bacha na auto s korozí a po nějaký slepený po opravě...
Pokud jde o rozvody, tak si do nich zainvestujte sama nehledě na to, co koupíte.Budete mít záruku a jistotu.nehledě na olej a filtry...A u fišty bych si dal bacha na to, kdo ty rozvody bude dělat, jestli nějakej lojza na fixu, tak pryč.Tenhle motor se dělá na přípravky a olej 5w30 WSS M2C913-C...rozvody tady nejsou nikterak komplikovaný a drahý, doporučuju INA...
Super! Děkuju za tip.
Tak na koupi si budu muset někoho přizvat, protože sama nic krom koroze nepoznám a se servisem počítám, že ta částka není konečná, ale nějaký vstupní opravy (rozvody) budou...
Moc díky
Rozvody INA moc dobrou zkušenost nemám, ze tří rozvodů mi u dvou začala ca po 50kkm téct vodní pumpa... Zetec 1,6 74 kW a 1,9 JTD (tam se k tomu navíc protočila vrtule na hřídeli)
Může se stát u čehokoliv, i u INA...já s něma zatím neměl nikdy problém...abych to zaklepal, tak zatím jsem neměl s žádnejma.Jen kolegové kolem mě semtam řešili reklamaci.Jinak montuju v práci i Dayca, Continental, Lucas atd...ale především tu INA...proto je lepší si to nechat udělat a mít na to papíry, případnou reklamaci pak řešit se servisem...
50kkm je u normálních lidí obvykle po záruce.. Obzvlášť pokud to vozí kolem komína děti do školky..
to riziko může být klidně po 500km, nikdy nevíš.Proto taky už nedělám fušky na autech.Objednáš třeba ložisko nebo poloosu od SKF, protože to je značka a máš v to důvěru a za 3 měsíce ti to příjdou reklamovat a je chyba v dílu.Co si budem nalhávat, když se to stane během záruky, tak je to řešitelný, když po, tak je to blbý sice, ale ne už pro mechanika...Kámoš takhle dělal rozvody na OII RS a za pár tejdnu se to potkalo, po*rala se napínací kladka, tak to reklamoval.Samozřejmě motor KO...je blbý, když si člověk vylosuje černýho Petra...
Jen jsem původně měl na mysli to, že je dobrý na tom nešetřit, a´t už na materialu, tak i na montáži.Už jsem předělával dost blbě nastavenejch rozvodů po někom...Je to smutný, jak to někteří mastijou...
Punto 2 po FL, motor 1,2 8V. Auto na úrovni Fabie, prostornější, lepší výhled, spolehlivý motor, poruchové tak nastejno, nemá zásadní chybu. Slušný stav jde bezproblému sehnat za 30k, za 60 si můžeš vybírat z opravdu pěkných..
Moto 1,2 8V (FIRE) je jeden z nejlepších malých motorú co existují. Rozvody není třeba řešit - ventily nedosáhnou na píst = při skočení rozvodu se motor nepotká, jen se natáhne nový řemen a jede to dál. Jinak rozvody vyjdou ca na 2000,- Největší moucha je servo - snímač natočení volantu, repas vyjde ca na 5kKč
Nejlíp všechny auta si prolézt a projet se v tom..
Nooo, tak fiat mě popravdě nenapadl vůbec...Já mám zafixováno, že je to poruchové auto a tím jsem ho úplně vyřadila...
jo no, tyhle motory jsou blbcůmvzdorný.Nepotká se to.Známýmu se jednou potkalo Palio, kámoš mu dovezl jinej řemen, nahodil to a jelo se dál...i ta výměna je rychlá...
Nicméně dneska si spousta řidičů neumí ani vyměnit píchlý kolo, takže i tady bych je nechal vyměnit.Sice nedojde k destrukci motoru, ale odtahovka by vyšla dráž než ta výměna...
k destrukci nedojde.. ale rovody kazdopádně udělat.. ono takove nepojízdé vozidlo dokáže zkazit den i kousek od domova
Punto je poruchový podobně jako Fabie, která má pověst kvalitního auta kde tu kvalitu je potřeba zaplatit. Fiat má pověst šmejdu, ale tohle je naprosto nedoceněný auto a proto levný... Jednoduše pokud se porouchá Fabka tak je to "stane se je to stroj" a pokud se naprosto stejně porouchá Punto tak je to "děsnej šmejd co se sype, drahý i zadarmo". Koukni na Škodovácký fóra co se řeší za poruchy a zjistíš, že Punto je na tom spíš líp
Podobně Panda, ta je technicky prakticky stejná, jen je menší a má vyšší posez.. Do města pro starší lidi ideální - nasedá se jako na židli.
Zdechnout může každý auto kdykoliv, odejde nějaký čidlo nutný pro běh motoru a stojí.. Rozvody na 8V FIRE stačí zkontrolovat jestli řemen vypadá dobře, kladky maj v pořádku ložiska a vodní pumpa neteče a vůbec bych se nebál nechat je tam... Na rozdíl od ostatních se to při skočení nepotká a oprava je za pár korun = jen nahodit nový rozvod asi za 2k komplet.. Srovnatelný jako preventivně měnit spojku, ložiska v kolech atd. atd. = mění se při poruše... Je rozdíl když skočení rozvodu stojí 2k nebo 20k ... Ale jo, pokud tam jsou starý tak klidně vyměnit, stojí to pár korun.. Skoro míň než dnes doplnit klimu
vizualně kontrolovat rozvody bych si nikdy netroufnul...lidi s požadavkem ,,mrkni na rozvody jestli jsou dobrý,, posílám ...pryč. není lepší za tu ,,dvojku,, ty rozvody udělat a mám o jeden problem méně... srovnávat rozvody se spojkou...taky dobrý
Ješt jednou: 1,2 8V se při poruše rozvodu nepotká, není důvod se jich bát A srovnání se spojkou v tomhle případě neni od věci - vysype se ti spojkový ložisko a stojíš, odtáhneš do servisu, nahodíš novou spojku a jedeš. Skočí ti rozvod, odtáhneš do servisu, nahodíš noveý a jedeš. 99% jiných motorů skočí ti rozvod = drahá oprava, u levných aut se to ani nevyplatí opravovat = totálka... To je dost zásadní rozdíl.
Měnit díly preventivně "aby byl klid" je rozmar milionáře.. Vyměnit všechny náplně a filtry ano, u normálního auta i rozvody (pokud není věrohodný doklad kdy se dělaly), ale u 1,2 8V bych se na ně klidně vykašlal.. Spíš bych koupil nový pneu hlavně zimní - je předpoklad že se s tim chvíli jezdit bude a dobré pneu jsou důležitá věc...
,,není lepší za tu ,,dvojku,, ty rozvody udělat a mám o jeden problem méně,,,,,,,,,,,,,,každé ložisko i to spojkové před svou smrtí dá o sobě vědět. ale je to debata mimo otázku, každý má ten svuj kousek pravdy
Tak já škodovku nechtěla vůbec :D Fabii má mamka a pořád lítala do servisu...sice to mohlo být tím daným kusem, ale stejně. Místo fabie jsem si do seznamu dala Getze, kterého jsem ted už vyřadila...
Ale jo, udělat pro klid ano. Ale to by se takhle mohla měnit půlka auta Materiál - nejdražší verze za 1500,- i s vodní pumpou a práce na chvilku... Prostě tenhle motor se povedl. autodily-cardo.cz/...
řemen je prostě mrcha zrádná.Blbý je to, že se sice nepotká, ale v tu chvíli stojíš a neuděláš nic a auto musí na dílnu.Zažil si někdy naštvanýho zákazníka, kterej ztratil plochej řemen?...nandanej je u většiny aut za chvíli, ale lidem to nevysvětlíš.Na mě jednou vyletěl jeden škodovkář, dělal jsem mu spojku a přestal mu jít couvací senzor plus mu vyskočil kryt na řadičce.Nedalo se mu vysvětlit, že převodovka se spojkou vážně není pod řadičkou, a že couváky s tím taky nesouvisí.Ikdybych mu tu spojku omlátil o hlavu, tak to nechápal a byl zatvrzelej v tom, co říká...Jsem po zkušenostech jen opatrnej, když jednám se zákazníkem.
Ložiska, kladky, čepy, silentbloky, řetěz, klouby atd. se ozvou, ikdyž i to často lidi ignorujou dokud to neupadne...
a uznávám, že ikdyž mi Fiat nic neříká.Tak tou jednoduchostí a obvzláště u tohodle 30 let starýho motoru se vyznamenali.Třeba 1.4 MPI je totální krám, a to nad tím tolik lidí slintá...
Mám punto 1,2 8v rok vyroby 2004 . Koupil jsem ho 2010 . Vyměnil rozvody , náplně , udělal spodek tlumexem . A mohu potvrdit naprostou blbuvzdornost . Akorát ve 150000km jsem měnil termostat . A jinak jezdim a jezdim . A navíc spotřeba mě ukazuje počítač 5,8l . V zimě 6,5 l. A to jezdim prndačky 10km . Samozřejmě nemužete oekávat nějaké výkony od slabého motoru . Je to auto spíš pro vyhlídkovou jízdu . Na 5 stupen točí 2,5tis otáček při 90km/h
+1 pro Toyotu Yaris. A nebál bych se ani vyššího nájezdu, pokud předchozí majitel jezdil trochu s rozumem, tak tato auta vydrží dost - na YarisWorld.com má jeden člen najeto přes 500.0/... s původním motorem a převodovkou...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.