Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční klimatizace

Od: lj odpovědí: 29 změna:

Dobrý den, poradíte mi - syčela mi po zimě klimatizace a nebyla funkční, v autoservise mi ji doplnili, fungovala bohužel jen chvíli a opět nechladí a syčí. Co může být za problém? Děkuji

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x
avatar dabel

někde bude netěsnost - díra v chladiči,špatnej ventilek ,propouští nákej spoj hadice kompresor nebo trubka chladič je třeba hledat bude to na odbornej servis

 

jurajjuraj*
hodnocení

3x

mozna by chtelo napsat co je to za auto?

problem v servisu, jak pise jenda, byt nemusi, zatim sem nevidel jinou plnicku nez takove ktere testujou tesnost podtlakem, kdyz tam das chladivo tak je tam tlak, takze test udelany byl a klidne mohl vyjit ze je OK, pokud si jenda mysli ze pred kazdym plnenim se ma udelat test tesnosti treba vodikovou metodou doporucuju mu zajit do autoservisu a zkusit to kazdemu zakaznikovi vysvetlit pred plnenim ze mu udela test treba za dalsich 400kc, 90% zakazniku se na nej bude divat jak na zlodeje, 5% skoci do auta a odjede tak rychle ze tam jeste tyden bude smrdet spalena pneu a tech 5% mu rekne ze to riskne bez testu

nove chladivo 1234yf se dava do novych aut, nektere automobilky zacinaly uz v roce 2013, nektere treba az 2015, cena chladiva je o dost vys nez klasicke chladivo 134a ( nekteri maji i 10kc za gram )

chladivo 134a slo letos, diky nasi mile EU, o 420% nahoru ( v mych nakupnich cenach )- tak edit: ted se divam ze naskocila cena za lahev o dalsich 1100,- oproti kvetnu

break

svatá pravda, pro spoustu lidí je drahý dneska smaotný naplnění,ale chladivo je halt drahý, no...

 

doktpr365*
hodnocení

0x

Únik chladiva. Pokud tomu nehovíte tak na nic nepřijdete ,tak servis.

 

jenda2*
hodnocení

0x

Problém je v servisu. Nejdříve se kontroluje těsnost a kvalita hadic a až pak se doplňuje. Jenže takové základní věci dnes nikdo ani nedělá a zákazník jen platí a platí za tupost mechaniků.

asd1

Test je součást plnění... Problém s píš je, že při testu to těsné být může (podtlak) ale na přetlak to těsnit nemusí. Pokud to ujde za několik dnů tak se to i špatně hledá. Platit důkladné testování při každém plnění je nesmysl...

Netěsný systém, často je v místě netěsnosti vidět únik oleje(zelené fleky), obvykle na chladiči (kondenzátoru), u hřídele kompresoru nebo na některém spoji trubek, příp. děravá trubka...

lj
Na dokladu deklarovali - výsledek testu, test těsnosti - žádná netěsnost. Klimatizace fungovala, takže jsem neřešila, je pravda že byla zaplá max 10x po cca 2 měsících opět syčení a klimatizace nechladí. Myslíte, že můžu u nich reklamovat? Abych tam nejela na opravu, opět zaplatila a po 2 měsících by mi opět klimatizace nefungovala. Děkuji za reakci.
asd1

Reklamovat není co - při testu vakuem to těsné bylo... Najít netěsnost (může jich být i víc), tu odstranit a pak naplnit. Pokud to bylo bez chladiva delší dobu tak se měni i sušárna atd., Nejlíp dobrý klimaservis který to umí...

jenda2*

Test byl proveden špatně. Pokud uniklo chladivo, nemůže být řeč o nějaké těsnosti. Pro plnění se používají vysoko nebo nízko tlaké přípojky. Podle provedení. Má se přecházet na nějaká jiná chladiva, která jsou někalika násobně dražší - tvrdil mechanik - a pak už to nebude jen tak. Dát za náplň 2000 Kč +- a za týden zase? Tak to asi ne.

asd1

Připlnění se testuje podtlakem (vakuum) a na podtlak systém těsný být může. Takže se špatným testem opatrně... Test na přetlak + čichačka je něco jiného, ovšem ten by sis musel vyžádat a zaplatit.

biredy

jenda2 > asd1 má pravdu ve všem pravdu.

Já jen dodám, že ohledně chladiva již došlo k mnohonásobnému zdražení původního chladiva r134a. Nemám informaci dohledanou, ale mělo by to být díky EU , která uvalila na něj novou speciální daň. Jinak se využívá normálně dále.

Díky tomu nové chladivo HFO1234yf nevypadá tak draze. *smich*

lj

to jste mě moc nepotěšili :) takže dát opět na opravu a doufat, že najdou netěsnost a ne jen doplní a mě po měsíci zas nebude klima chladit. Každopádně díky za rady.

007cz

jak jsty diagnostikovali netěsnost nebo špatně provedený test, podle syčení? kdyby klima syčela tak je do 20 vteřin prázdná, podle mě je to ,,syčení,, nějaký zvuk od kompresoru / nikdo neví co je to za typ jestli se spojkou nebo bez/ závad tam muže být několik, samozřejmě navštívít servis. nedat na některé rady, to pak tazatelé doplácejí na tupost rádcu.

jurajjuraj*

007cz zalezi kde je ta tupost vetsi , pani psala ze ji to po zime sycelo a pak to dala naplnit, u klimy ve ktere dochazi chladivo je syceni z prostoru nohou spolujezdce bezne

007cz
Klima kde dochazi chladivo se ani nespusti.nevim co by melo sycet.s tou tuposti jsem reagoval na prispevek ,,odbornika,, na praci mechaniku sam neumi nic jen hani praci druhych
break

jestliže po 2 měsících unikne chladivo, tak ta díra je tak maličká, že prostě vakuování bude vždy v poho.Navíc tyhle netěsnosti jsou na pytel, protože se i blbě hledaj...tady rozhodně chyba servisu není...

a někteří rádci jsou na facku...

asd1

Syčí to ve výparníku ;) Pokud si představuješ, že syčí netěsností ven, tak jsi úúúplně mimo..

I malá díra se hledá celkem jednoduše, ale je třeba mít vybavení a umět s nim...

007cz
Klima bez chladia se vubec nespusti...chapes?
asd1

Chápu. Ale velice často klima kde je chladiva míň tak syčí ve výparníku. Nízkotlaké čidlo je pořád ok.

break
asd1:jde najít, to jo.Od oka to nenajdeš sice, ale myslel jsem to tak, že ti nezačne unikat hned, jak to naplníš.Na dílně musí být brejle nebo detektor...mě jen štve to, jak se někteří ohrazujou vůči servisu...
asd1

jj, tady servis na 99% chybu neudělal.. Test podtlakem odhalí jen velké netěsnosti kdy chladivo zmizne tak do dvou dnů. Navíc něco může být při podtlaku těsné a ucházet jen při přetlaku...

break

přesně tak...a pak stačí, aby se nějakej chytrák vyb*il na internetu a lidi, co tomu vůbec nerozumí, se toho hned chytaj.

007cz
Z me zkusenosti test vakua mi ukaze netesnost a po naplneni klima slape celou sezonu,ale samozreme zalezi na konkretnim pripade.minuly tyden jsem menil vyparnik a unik byl zjisten az po testu vodikem. Syceni ve vyparniku jsem jeste nikdy neslysel nevim co by tam melo sycet vstrikovaci ventil je jeste pred vyparnikem ale rad se dozvim neco noveho
jurajjuraj*

007cz treba u takove jednickove fabie staci ze tam mas 70g , klima se spusti normalne a z mist od ridicovych nohou je slyset syceni, syceni pri malem mnozstvi chladiva je bezna vec a kazdy kdo dela s klimou to musel slyset x krat, pokud teda nedela jedno auto mesicne

jinak klima ma ventily ktere pri malem mnozstvi chladiva nemaji spustit klimu ale vidavam i takove veci ze odsajes 30g a klima se i s tema 30g normalne zapne

007cz

netvrdim že jsem král klimatizací ale pár jsem jich už viděl z praxe při 200-300g podle vozu se začíná ozývat e.ventil a klima je na pokraji provozu, tlakový snímač uz nedovoli spuštění...těch 30g myslíš vážně...tak to jsem ještě neviděl všechno:)

 

 

petula00*
hodnocení

0x

jenda2- svatá pravda.Mě udělali to samé a dokonce to ani nevyzkoušeli.Všude mají samé jakoby skoro nedoučené mechaniky,kteří to mají na háku.Šéfové to po nich ani nezkontrolují.

 

break
hodnocení

0x

správně každýmu plnění předchází vakuování, jenže stačí malá díra a podtlak to udrží.Nejlepší je, když uteče někde po více než měsíci a je někde schovaná mikrodírka.Větší nebo velkej únik je poznat hned.Kolikrát je vidět i pouhým okem díky zelenýmu fluoru.Dál se používaj brejle nebo hledačka na bázi vodíku, tu nemaj ale všechny servisy...

Neřekl bych, že servis udělal chybu...

jurajjuraj*

neni zeleny fluor ale pridava se UV barvivo ktere je do zelena

 

hodnocení

0x
V dnesni dobe je servis klimy docela draha sranda. Chladivo pekne zdrahlo. Pokud prestala fungovat behem par dni tak to reklamuj.. kdyby to vylo v radech měsícu tak uz je to sporne.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]