Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, poradíte mi - syčela mi po zimě klimatizace a nebyla funkční, v autoservise mi ji doplnili, fungovala bohužel jen chvíli a opět nechladí a syčí. Co může být za problém? Děkuji
mozna by chtelo napsat co je to za auto?
problem v servisu, jak pise jenda, byt nemusi, zatim sem nevidel jinou plnicku nez takove ktere testujou tesnost podtlakem, kdyz tam das chladivo tak je tam tlak, takze test udelany byl a klidne mohl vyjit ze je OK, pokud si jenda mysli ze pred kazdym plnenim se ma udelat test tesnosti treba vodikovou metodou doporucuju mu zajit do autoservisu a zkusit to kazdemu zakaznikovi vysvetlit pred plnenim ze mu udela test treba za dalsich 400kc, 90% zakazniku se na nej bude divat jak na zlodeje, 5% skoci do auta a odjede tak rychle ze tam jeste tyden bude smrdet spalena pneu a tech 5% mu rekne ze to riskne bez testu
nove chladivo 1234yf se dava do novych aut, nektere automobilky zacinaly uz v roce 2013, nektere treba az 2015, cena chladiva je o dost vys nez klasicke chladivo 134a ( nekteri maji i 10kc za gram )
chladivo 134a slo letos, diky nasi mile EU, o 420% nahoru ( v mych nakupnich cenach )- tak edit: ted se divam ze naskocila cena za lahev o dalsich 1100,- oproti kvetnu
Problém je v servisu. Nejdříve se kontroluje těsnost a kvalita hadic a až pak se doplňuje. Jenže takové základní věci dnes nikdo ani nedělá a zákazník jen platí a platí za tupost mechaniků.
Test je součást plnění... Problém s píš je, že při testu to těsné být může (podtlak) ale na přetlak to těsnit nemusí. Pokud to ujde za několik dnů tak se to i špatně hledá. Platit důkladné testování při každém plnění je nesmysl...
Netěsný systém, často je v místě netěsnosti vidět únik oleje(zelené fleky), obvykle na chladiči (kondenzátoru), u hřídele kompresoru nebo na některém spoji trubek, příp. děravá trubka...
Reklamovat není co - při testu vakuem to těsné bylo... Najít netěsnost (může jich být i víc), tu odstranit a pak naplnit. Pokud to bylo bez chladiva delší dobu tak se měni i sušárna atd., Nejlíp dobrý klimaservis který to umí...
Test byl proveden špatně. Pokud uniklo chladivo, nemůže být řeč o nějaké těsnosti. Pro plnění se používají vysoko nebo nízko tlaké přípojky. Podle provedení. Má se přecházet na nějaká jiná chladiva, která jsou někalika násobně dražší - tvrdil mechanik - a pak už to nebude jen tak. Dát za náplň 2000 Kč +- a za týden zase? Tak to asi ne.
Připlnění se testuje podtlakem (vakuum) a na podtlak systém těsný být může. Takže se špatným testem opatrně... Test na přetlak + čichačka je něco jiného, ovšem ten by sis musel vyžádat a zaplatit.
jenda2 > asd1 má pravdu ve všem pravdu.
Já jen dodám, že ohledně chladiva již došlo k mnohonásobnému zdražení původního chladiva r134a. Nemám informaci dohledanou, ale mělo by to být díky EU , která uvalila na něj novou speciální daň. Jinak se využívá normálně dále.
Díky tomu nové chladivo HFO1234yf nevypadá tak draze.
to jste mě moc nepotěšili takže dát opět na opravu a doufat, že najdou netěsnost a ne jen doplní a mě po měsíci zas nebude klima chladit. Každopádně díky za rady.
jak jsty diagnostikovali netěsnost nebo špatně provedený test, podle syčení? kdyby klima syčela tak je do 20 vteřin prázdná, podle mě je to ,,syčení,, nějaký zvuk od kompresoru / nikdo neví co je to za typ jestli se spojkou nebo bez/ závad tam muže být několik, samozřejmě navštívít servis. nedat na některé rady, to pak tazatelé doplácejí na tupost rádcu.
007cz zalezi kde je ta tupost vetsi , pani psala ze ji to po zime sycelo a pak to dala naplnit, u klimy ve ktere dochazi chladivo je syceni z prostoru nohou spolujezdce bezne
jestliže po 2 měsících unikne chladivo, tak ta díra je tak maličká, že prostě vakuování bude vždy v poho.Navíc tyhle netěsnosti jsou na pytel, protože se i blbě hledaj...tady rozhodně chyba servisu není...
a někteří rádci jsou na facku...
Syčí to ve výparníku Pokud si představuješ, že syčí netěsností ven, tak jsi úúúplně mimo..
I malá díra se hledá celkem jednoduše, ale je třeba mít vybavení a umět s nim...
Chápu. Ale velice často klima kde je chladiva míň tak syčí ve výparníku. Nízkotlaké čidlo je pořád ok.
jj, tady servis na 99% chybu neudělal.. Test podtlakem odhalí jen velké netěsnosti kdy chladivo zmizne tak do dvou dnů. Navíc něco může být při podtlaku těsné a ucházet jen při přetlaku...
přesně tak...a pak stačí, aby se nějakej chytrák vyb*il na internetu a lidi, co tomu vůbec nerozumí, se toho hned chytaj.
007cz treba u takove jednickove fabie staci ze tam mas 70g , klima se spusti normalne a z mist od ridicovych nohou je slyset syceni, syceni pri malem mnozstvi chladiva je bezna vec a kazdy kdo dela s klimou to musel slyset x krat, pokud teda nedela jedno auto mesicne
jinak klima ma ventily ktere pri malem mnozstvi chladiva nemaji spustit klimu ale vidavam i takove veci ze odsajes 30g a klima se i s tema 30g normalne zapne
netvrdim že jsem král klimatizací ale pár jsem jich už viděl z praxe při 200-300g podle vozu se začíná ozývat e.ventil a klima je na pokraji provozu, tlakový snímač uz nedovoli spuštění...těch 30g myslíš vážně...tak to jsem ještě neviděl všechno
správně každýmu plnění předchází vakuování, jenže stačí malá díra a podtlak to udrží.Nejlepší je, když uteče někde po více než měsíci a je někde schovaná mikrodírka.Větší nebo velkej únik je poznat hned.Kolikrát je vidět i pouhým okem díky zelenýmu fluoru.Dál se používaj brejle nebo hledačka na bázi vodíku, tu nemaj ale všechny servisy...
Neřekl bych, že servis udělal chybu...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.