Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Karbonové usazeniny-tlak ve válcích

Od: boban® odpovědí: 4 změna:
Dočetl jsem se toto, je nějaké vysvětlení, proč proč by to tak mělo být? Mě napadá, že pokud se zmenší objem spalovací komory, že tak se logicky zvýší i tlak, ale to by musely být opravdu velké nánosy, aby to tak působilo...
Citace textu:
"Pokud je kompresní tlak neobvyklé vysoký, pak jsou zřejmě spalovací komory zanešené karbonovými usazeninami".

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kepler*
hodnocení

5x

Myslím, že je to pravda, pokud si uvědomím, že třeba u litrového čtyřválce a kompresním poměru 10:1 zůstává objem po kompresi pouhých 25 ml. Karbonové usazeniny pod hlavou válců ale mají jiný podstatnější a nežádoucí účinek: prakticky neustále žhnou a způsobují samozápaly vstřikované směsi. Veškerý pečlivě regulovaný předstih zážehu v závislosti na otáčkách je v háji a výkon taky.

 

vernon
hodnocení

3x
Karbonové usazeniny, pokud je jich hodně, velmi silně zvyšují kompresní poměr motoru!

 

rqtw
hodnocení

1x

"Spalovací komoru" si karbonem zanáší benzínoví dvoutakti, ty si ale zanášejí i výfuk a opotřebením přirozeně strácí výkon, takže výsledek je veskrze negativní, nepatrné zvýšení kompresního poměru se pozitivně neprojeví.

vernon
Spalovací prostor si samozřejmě zanáší karbonem i čtyřtakt...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]