Nejste přihlášen/a.
Dobry den,
jsou nejake skutecne rozdily mezi olejem do motorek / skutru a do aut?
Do 400cc skutru mam pouzit 10W-40 a zajimalo by me tedy, jestli muzu sahnout po normalni polosyntetice do aut?
Diky moc za radu
Ještě dodám.
Do roku 1998 neexistovala žádná norma Jaso na motocyklové oleje a jezdilo se normálně na klasické automobilové olele.
Já mám v manuálu k motorce z roku 1996 napsáno, že mám používat olej minimální specifikace SG. Nic víc. Problém ale postupně nastal, že modernější oleje mají v sobě spoustu aditiv, které především vadí spojce, dále sníženou HTHS viskozitu pro úsporu paliva atd.. Proto v motocyklu je dobré používat olej pouze do API SJ.
Není pravda, že motocyklové oleje jsou nějak speciálně upravené pro mazání převodovky. Je tomu právě naopak. Převodovka motocyklu je upravena pro provoz na motorový olej. I některé osobní auta používají místo převodového oleje motorový. Je to dáno kontrukcí.
Dále skůtr nemá převodovku ani spojku v oleji, takže řešit motocyklový olej je hloupost.
Dobrý den, rozdíl v oleji pro automobilový motor a motocyklový je značný, takřka zásadní, je to dané tím, že kromě mazání motoru ten olej je zároveň olej převodový, a také spojka je obyčejně mokrá. Proto také jsou ty oleje pro motorky tak drahé také a častěji než u aut se mění. Poradil bych nepokoušet osud, máš-li návod, kup to, co výrobce předepisuje pro ten motor podle specifikací - jedno je, jaký výrobce, jen do motorky nelej olej pro auta.
Rozdíl v tom je...u motorky nejde jen o samotný motor,ten by samozřejmě úplně na pohodu umazal každý olej 10W-40-jde o převodovku a spojku které jsou často v jedné skříni a mají společnou náplň. Proto má ten motorkový olej ještě jiné přísady a je většinou o hodně dražší.
Doporučoval bych to nepokoušet a nalít tam co tam patří.
U auta má motorový olej funkci jen mazání motoru,u motorky má funkcí více.
10W-40 je viskozita,to samo o sobě ještě není směrodatné,podívej se pořádně do manuálu jestli nemá předepsané nějaké jiné specifikace a podle toho kup vhodný olej.
Hodně je to znát u motoru PD,tam když naliješ obyčejný olej 5w-40 bez přísady pro PD tak ten motor odrovnáš...a přitom by šlo taky lehce říct 5w-40 jako 5w-40
například motor piaggio má na klice kluzná pouzdra, pokud nedodržíš předepsanou specifikaci oleje, vzniknou tam vůle...a to nejen na klice, ale také na vahadlech a už neseřídíš ventily...když to necháš tak bude brzy půlit motor a shánět novou hlavu i s rozvody
doporučuji dát tam co patří a "neumazávat" to jakýmkoliv olejem, to jsou hospodské rady lidí co skůtrem nejezdí
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.