Nejste přihlášen/a.
Zdravím, poradí někdo? Vůz s plusem na kostru a dynamem, po pár minutách se dynamo zahřívá, chyba asi v relátku. Je nějaký rozdíl v relé na kostře s plus pólem anebo s ninus polem? Jakým způsobem tento stav řešit? Chci zachovat plus pol na kostře! Díky za odpověď. Tom.
"Chyba asi v relátku" - to je určitě nesmysl.
Především je třeba vzít měřák a měřit příslušná napětí - budící, výstupní napětí dynama a napětí na baterii bez motoru (bez dobíjení) a se spuštěným motorem (dobíjení). Pak je možné usuzovat, zda někde vůbec je závada.
@nonek: Nejspíš se jedná o veterána. Nikdy jsem neslyšel o alternátoru s "plusem" na kostře, nelze ho přepólovat "buzením" jako to jde i dynama.
Mezi námi, u nás se poslední auta s "plusem" na kostře vyráběla tuším v 50. letech (Spartak?).
@kvak: A jaká napětí jsi naměřil?
Jedná se opravdu o "obyčejné relé"? A opravdu o "dynamo"? Nejedná se náhodou o regulátor a alternátor? Jinak "běžnému relé" je v drtivé většině případů jedno (až na nějaká speciální relé), který vývod cívky je na kostře (na plusu ...nebo mínusu)...Jen na okraj...který vůz v současné době používá dynamo?
Zdravím, ono se dynamo a relé snad pozná a alternátor též ... . Nicméně přikládám foto. Relé se vyrábějí jak pro minusovou, tak i pro plusovou regulaci. V mém případě je na kostře plus. podle všeho jde do dynama stále buzení a to je asi ten kámen úrazu. Podle mého soudu vada v relátku. Bohužel nemohu najít nikde tento vyběhlý typ - Lucas model RB108 (37303 12V 64) u čísla 37303 je špatně čitelná druhá 3 (možná 6, nebo 8).
Ale jinak díky za ochotu! T.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.