Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Technika řazení

Od: tereees odpovědí: 10 změna:

Ahoj, nedávno jsem dodělala autoškolu, takže v řízení jsem teprve nováček. A jelikož jsem dělala autoškolu v novém moderním autě, řazení mi nikdy nedělalo problém. Teď ale jezdím ve starém golfu a je to uplně něco jiného. Často se mi stává, že mi auto po přeřazení cukne. Může mi někdo prosím vysvětlit (nejlépe nějak jednoduše, aby to pochopil i ten největší blbec), jak řadit bez cuknutí? Zajímalo by mě, jak mám pouštět spojku. Když se rozjíždím, tak jí podržet v záběrové poloze, aby auto nechcíplo, to je jasné. No a pak když řadím třeba z 3 na 4, můžu spojku pustit rychle, nebo jí mám vždy podržet chvíli v záběrové poloze, nebo pouštět nějak pomalu? A pak naopak, když řadím na nižší stupeň, třeba z 5 na 4, tak je to jak? Aby auto necuklo, když řadím na nižší, musím ho dostatečně zpomalit, že? Ale když jedu třeba do kopce na 5 a auto netáhne a chci přeřadit na nižší (tudíž nebudu kvuli tomu zpomlovat třeba na 60) tak mi auto dycky strašně cukne a já prostě nevím jak v takovém případě tu spojku pouštět. Možná si myslíte, že jsme uplně blbá, ale mějte pochopení pro někoho, kdo sedí za volanetem teprve druhý týden po autoškole, děkuju moc za rady, ráda bych v tom už měla jasno :) přeji hezký den

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

vernon
hodnocení

2x
Co bys chtěla, pár dní po autoškole... ;)
To příjde samo, chce to trénovat (jezdit, jezdit, jezdit. S citem. A nebourat...).
tiffany*