Nejste přihlášen/a.
Ahoj, nedávno jsem dodělala autoškolu, takže v řízení jsem teprve nováček. A jelikož jsem dělala autoškolu v novém moderním autě, řazení mi nikdy nedělalo problém. Teď ale jezdím ve starém golfu a je to uplně něco jiného. Často se mi stává, že mi auto po přeřazení cukne. Může mi někdo prosím vysvětlit (nejlépe nějak jednoduše, aby to pochopil i ten největší blbec), jak řadit bez cuknutí? Zajímalo by mě, jak mám pouštět spojku. Když se rozjíždím, tak jí podržet v záběrové poloze, aby auto nechcíplo, to je jasné. No a pak když řadím třeba z 3 na 4, můžu spojku pustit rychle, nebo jí mám vždy podržet chvíli v záběrové poloze, nebo pouštět nějak pomalu? A pak naopak, když řadím na nižší stupeň, třeba z 5 na 4, tak je to jak? Aby auto necuklo, když řadím na nižší, musím ho dostatečně zpomalit, že? Ale když jedu třeba do kopce na 5 a auto netáhne a chci přeřadit na nižší (tudíž nebudu kvuli tomu zpomlovat třeba na 60) tak mi auto dycky strašně cukne a já prostě nevím jak v takovém případě tu spojku pouštět. Možná si myslíte, že jsme uplně blbá, ale mějte pochopení pro někoho, kdo sedí za volanetem teprve druhý týden po autoškole, děkuju moc za rady, ráda bych v tom už měla jasno přeji hezký den
Souhlas... hlavně s tím automatem, ale i brát řízení vážně, tj. jezdit podle pravidel, sledovat situaci na silnici, v žádném případě se neučit zlozvyky (mobil, různá zábava), řízení je dobrá zábava samo o sobě. Možná i kondiční jízda v autoškole by nebyla mimo, tam se můžete zeptat na cokoliv (co se týká samotného auta a řízení i situace na silnici) zkušeného instruktora, není to "potupa", ale projev toho, že chcete řídit dobře. Je to dobré řešení pro toho, kde nemá třeba nikoho v rodině, kdo by mu radil a že rad je v začátku vždy třeba. Mnohokrát se vám to vrátí, přeji mnoho šťastných km !
Než pustíš spojku, tak si plynem srovnej otáčky motoru tak, aby odpovídaly řazené rychlosti a kvaltu. Např. jedeš 60 a podřazuješ ze 4 na 3 = sešlápneš spojku, zařadíš kvalt a současně plynem nastavíš otáčky motoru na 3000 a až pak pustíš spojku. (Časově to je ca půl vteřiny). PS: neplést s meziplynem, to je něco jiného (často se to plete)
Druhá možnost je spojku pouštět pomalu a kola přes prokluz spojky roztočí motor, pak to necukne ale je prokluz spojky a chvilku brzdíš motorem...
Při řazení nahoru můžeme spojku pouštět rychle, ale řazení dělat co nejrychleji, aby během něj nedošlo k přílišnému poklesu otáček. Totéž platí i při řazení dolů, ale plynulejší je řazení s meziplynem. Chce to trochu cviku. Motor prostě musí být v optimálních otáčkách a šetří se tím i spojka.
Meziplyn je pro V3S, v moderním autě to je dost nesmysl... Nastupuje až když chcípnou synchrony nebo při poruše ovládání spojky Ale tipuju že si to pletete s přidáním plynu před puštěním spojky - to ale není meziplyn...
Samozřejmě u vejtřasky ten meziplyn byl nutností, protože něměla synchrony. Používá se i dnes u synchronizovaných převodovek. Říkalo se, že kdo neumí řadit s meziplynem dolů, je prase. Ale ten cit by neměl být v rychlosti pouštění spojky, ale ve vystižení správných otáček motoru. Samozřejmě DSG převodovky a a utomaty jsou jiná liga, řeč je o starém Golfu.
Mnohá soudobá auta meziplyn neumí, na krátké prošlápnutí plynu v rámci ekollgie a ekonomie nereagují.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.