Rozvodový řetěz

Od: odpovědí: 9 změna:

Dobrý den chci se zeptat.Mám Volkswagen Touran 1.4 TSI motor a mám nalítáno 151 tisic km.Jsem si zjistil, že mám rozvodový řetěz.Zajímá mě, jestli se má taky řetěz měnit nebo po kolika km se má měnit?

9 odpovědí na otázku

 

 


1x

Řetěz má obvykle podstatně větší životnost, než řemen. Pro periodickou výměnu je rozhodující doporučení výrobce.

 


1x

Dle doporučení výrobce, když se dělá hlava, nebo když na volnoběh chrastí, což znamená, že je napínák mimo rozsah.

 


a dá se to najít někde na internetu?V kolika bych to měl měnit?Díky.

 


0x
avatar nikdo

Jen pro příklad, který určitě nemá obecnou platnost. Měl jsem 11let Ford Galaxy, 2,3l, 107kW. Ten má taky rozvod řetězem. Když jsem ho kupoval, ptal jsem se na to samé. Bylo mi řečeno: "není potřeba měnit, žetězy se nemění". Bylo mi to divné, nicméně slovo automechanika bylo silnější než moje obavy. Auto mělo najeto(tachometrově) 195tis km. Já najel dalších asi 110 tis. většinou na LPG, a řetěz byl pořád dobrej. Motor šlapal jako novej. A kdyby ho neposlala do šrotu závada imobilizeru, tak bych ho měl dodnes. Takže: neřeš to, jednou do roka do servisu, on ti mechanik včas řekne.

 


Díky za rady.

 


0x

To záleží na kvalitě řetězu. Někde vydrží déle jak zbytek auta, někde je lepší ho měnit každých 300-400 tisíc km, ikdyž výrobce tvrdí, že vydrží furt no a někdy nevydrží ani 30 tisíc km. Bohužel zrovna u TSI je to na věšteckou kouli, protože může za 30km přeskočit a nebo může vydržet půl milionu

 


0x

Současné rozvodové řetězy nevydržní bez natažení více jak 200000 km. Na základě servisních zjištění se doporučuje u 1,2 a 1,4 TSi měnit zhruba kolem 80000km. Při pohledu na jeho provedení bych se bál i těch 80000. U 1,4 TSi byl právě řetěz několikrát inovován, pro konstrukční vadu. Pokud není uvedeno, tak max. lhůta výměny je 160000 km, samozřejmostí jsou i kluzáky. Dnes nemá řetěz vetší životnost než řemen. Velice se natahuje a tím se mění jeho rozteč vůči řetezovým kolům.

 


0x

je mezi lidma taková fáma, že řetěz je věčnej, ale není to pravda.V podstatě každej má nějakej interval výměny resp kontroly.Někde vydrží třeba přes půl milionu, jinde pár desítek tisíc.Třeba TSI, HTP nebo starý MPI OHV...většinou je slyšet jak rachotí.Na výměnu bejvá pracnější než řemen, tudíž dražší práce...

je to ale auto od auta

 


0x

situace je taková že dnes je 80 proc. ,,potkaných.. motoru s řetězem, lidi se už naučili měnit rozvody s řemenem tak jak se má ale u řetězu se domnívájí že je na věky,,,,,,není. doporučuji někoho kdo to má v ,,uchu,, poslechnout eventuelně sundat víko ventilu a zkontrolovat

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]