Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

410 000 km - měnit olej v převodovce?

Od: sollik* odpovědí: 16 změna:

Mám najeto 410 000 km a rozhodl jsem se vyměnit olej v manuální 6-ti rychlostní převodovce. Netuším, jestli ho někdo kdy měnil. Pak jsem ale narazil i na názor, že u takhle hodně jeté převodovky je vhodnější jen dolít co chybí. Nový čerstvý olej by prý mohl rozvířit usazeniny na dně skříně a převodovce spíš ublížit. Máte někdo zkušenost?

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar magdon

Samozřejmě musíte převodovku před nalitím nového oleje pořádně propláchnout a tím odstranit případné usazeniny, ne jen starý olej vypustit a nalít nový. Pak není důvod, proč by jí měla výměna oleje nějak poškodit.

 

dyrahib
hodnocení

2x

Rozebíral jsem spousty převodovek "moderních" automobilů a nikdy jsem nenarazil na nějaké úsady, které by se mohli rozvířit.

Spíše bych řekl, že velká část lidí mění olej až v případě, že s převodovkou už mají nějaký problém a myslí si ,že jí tím pomohou. To pak může právě více roznést odebraný materiál uvnitř a způsobit problém.

Já bych ho ani neměnil.

 

hodnocení

0x

Sice bych ho doporučil vyměnit, ale chybí mi podstatné informace: Co máte za auto a co doporučuje výrobce.

sollik*
hodnocení

@satam: VW Passat B 5,5, r.v. 2004, 1.9 tdi PD, 96 kW. Výrobce píše jen o kontrole a případném doplnění. Jen si myslím, že výrobce nepočítá s tím, že ty auta budou najíždět takovýhle ranec *smich*

break

neměnit olej je i u některejch automatů.Je to kravina, ale výrobce to dobře ví, protože třeba mat bez výměny oleje a filtru to prostě nedá.U manuálu to je jiný,ten je na olej blbuvzdornější, ikdyž i tam jsou intervaly.Tady bych hádal interval tak 80 000km...

sollik*
hodnocení

Ještě doplním, že pro výměnu jsem se rozhodl proto, že je občas problém zařadit zpátečku. Ne že by to nešlo, ale nechci ji tam "rvát na sílu". Nepomáhá ani zařazení 3. nebo 1. a pak zpátečku, nebo (jak jsem byl zvyklý u Škodovky) pustit a znovu sešlápnout spojku. Takže zpátečku řadím tak, že vyvinu lehčí tlak na řadící páku a ona tam po 2-3 sekundách zaskočí. Ale měla by tam skákat sama, což většinou dělá ale občas se jí nechce.

Psal jsem minulému majiteli zda netuší jestli kdy výměna proběhla. Jsem zvědavý jestli si vzpomene :)

dyrahib

A to je přesně ten případ, o kterém píši. Nový olej ti převodovku neopraví. Takže neměnit.

break

ani bych se nedivil, kdyby tady byl synchron na zpátečce.třeba T5 ho má...tady olej nepomůže.

sollik*

Psal mi minulý majitel který auto kupoval jako nové, že olej nikdy neměnil ...

sollik*
hodnocení

Tak nakonec se nakonec na dolití vešel necelý půllitr. Zatím jen krátká jízda a žádnou změnu jsem nezaznamenal, i když auto řadilo v drtivé většině normálně, problém byl jen občas.

 

mathew
hodnocení

0x

Pokud ho nikdo nikdy neměnil tak to opravdu může udělat víc škody než užitku, ale to se nedozvíte dokud to nezkusíte.

 

repkin*
hodnocení

0x

Ano, přesně jak píšte, pokud nemáte s převodovkou problémy, tak max. zkontrolovat a dolít.

 

jenda2*

Skvělá rada: zkontrolovat a dolít. Pravděpodobně asi nevíte, že převodovka je mechanický díl, který se používáním opotřebovovává a částečky kovového otěru velice škodí ložiskům. Výměna převodovéhgo oleje je u normálně myslícího člověka zhruba po 60000 km. U nemyslícího vůbec, jen kontroluje a dolévá. A pak teprve díky skvělé radě přijdou problémy. Kde se takové kravské nápady v hlavně urodí je opravdu záhada...

vernon
60 000 km je u automatu. U manuálu stačí po prvnich 100 000 km a potom už ne, magnety v převodovce vše pochytají a olej skoro nedegraduje.
jenda2*

Pokud je na vypoštěcím šrouby magnet, tak pochytá pouze ocelové částečky. Odřený kov ze synchonů ale nepochytá a ten se dostává do ložisek. Standard je měnit náplně po nějaké době. U převodovky po těch 60 000 není vůbec žádná závratná suma. Tak proč to řešit.

 

fik
hodnocení

0x

Určitě vyměnit. Převodovka má jemné částečky které jsou na dobrém mazání životně závislé-synchronizační spojky-když je tam taková s prominutím sračka,určitě jim to vůbec neprospěje. Rozvíření usazenin je blbost,převodovka se maže rozstřikem a ten olej se v ní pořád hýbe...že by tam vznikla nějaká silná vrstva usazenin je dost neptavděpodobné-takovou převodovku jsem kuchal a byla jenom tenká vrstvička po obvodu skříně-zbytek srajd byl stejně rozpuštěný v oleji.

Dživotní náplň převodovky příště neber tak vážně,pro výrobce je doživotně 5 let a 150 tis km...pak by jsi dle jejich propočtů měl mazat pro nový auto

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]