Nejste přihlášen/a.
Chci se zeptat, co může způsobit hustý bílý kouř z výfuku. Po nastartování bylo vše v pořádku, po zahřátí motoru se začal valit z výfuku kouř s petrolejovým zápachem ( benzínový motor). Může jít o olej ve spalovacím prostoru? Zdá se mi, že ho ubylo a dokonce z výfuku začal vytékat ,,mazut". Tohle se mi stalo prakticky ze dne na den, venku mráz minus 8, ale nebyl to první mrazivý den. nerad bych poškodil katalyzátor, tak už to raději nestartuju. díky za odpovědi.
Může to být olejem, nebo propouštějící těsnění pod hlavou, a do válce je vcucávaná chladící kapalina.Ten bílý kouř by mohla být vodní pára. Neplatí to však jednoznačně- i olej může bíle kouřit.Ta díra v těsnění by se postupně zvětšovala, motor by se přehříval- vařil- a musel byste stále častěji odvzdušňovat a dolévat chladící kapalinu.Jezděte dál, závada se musí projevit.Hlídejte si stav chladící kapaliny, zpočátku ubývá nepatrně, ale bude se to zvětšovat.
Tak pokud to smrdí jak píšete je to olej. Teď jenom zjistit kudy "utiká" vzhledm ktomu ,že nepíšete nic o slabém výkonu motoru po zahřátí tak to vypadá že spodek motoru (písty válce kroužky) budou OK . Nejspíš to bude zmíněné těsnění pod hlavou v horším případě prasklá hlava ,ale nechci malovat čerta na zeď. V každém případě hlava dolu.
Když vyndáte svíčky tak poznáte kterým válcem olej uniká můžete u něho pro jistotu změřit tlak.
Nechte ten problem pro jistotu zkouknout jeste nekym nezaujatym a zkusenym (lide maji casto sklon u svych aut videt bubaky i tam, kde nejsou), ale jinak to podle popisu vypada skutecne na foukle tesneni ci hure hlavu (bez onoho cera na zdi).
Jak pise Pertonell,v tom pripade hlava bude muset dolu a pokud nebude jevit tesneni viditelne poruchy, tak hlava na zkousku tesnosti a pripadne zavareni...
Takový problém může mít motor se zapečenými kroužky,olej se tudy pak dostane do válců.Neuvádíš,jak ojeté auto je.Ale v každém případě by to znamenalo i pokles výkonu.
JABRAKA
Zpravidla bílý kouř (vodní pára) nesignalizuje nic dobrého, ve většině případů se začne ztrácet voda a zpočátku to může být jen vadné těsnění. Později i prasklá hlava motoru. V každém případě rychle a servis. Prasklá hlava se projevuje bublinami v chladící kapalině - podívat se, pokud je v oleji - dělá se na nalévacím víčku oleje bílý šlem. Obojí špatné.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.